Lagere fps na nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 14:48
Goeiedag,

Vorige week heb ik een nieuwe gaming headset gekocht, de SPEED-LINK medusa 5.1.
Een hele mooie headset met een nog mooier geluid, maar nu mijn probleem.

Sinds ik de headset heb, heb ik last van een lagere fps. Deze is 20 tot 25 lager dan mijn normale fps en dat irriteert mij best erg. Ik ben altijd een constante fps van 125 gewend, en en heb nu dus drops wat ik echt goed merk. Dit heb ik trouwens geconstateerd door ingame de usb stekker van mijn headset eruit te halen.

Ik heb zelf verschillende drivers geprobeerd en verschillende instellingen geprobeerd maar niets hielp, ook had ik mijn oude headset erweer in gedaan en die helemaal geinstalleerd maar ook hier had ik gewoon een goede fps.

Ikzelf weet niet meer wat ik moet doen en ik zou het ook enorm zonde vinden als ik deze drop van 25 fps zou moeten accepteren.

Mijn specs:

p4 2.4 ghz -> overmorgen word dat 3.0
2048 mb ram
SB AUDIGY 2 geluidskaart
SPEED-LINK medusa

Alvast bedankt, Corniels

dat was het dan weer voor deze post

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
De audigy doet veel meer zelf dan de speed-link, die laat alles of in iedergeval bijna alles door de proccessor doen. Dat zou je framedrop kunnen verklaren.

LinkedIn
BlackIntel

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gooi die speedlink eens in een andere USB poort. Klinkt alsof je USB een IRQ moet delen met je videokaart (zou me niks verbazen), en een andere interne USB hub wil dan nog wel eens helpen.
Anders proberen of je je videokaart op vaste IRQ's los van de rest kunt zetten, scheelt ook al :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• corniels
net ff in een andere usb poort gestoken, maar probleem is er nog...

@EvilWhiteDragon, hoe kan ik er voor zorgen dat speed-link niks meer regelt?
Anders proberen of je je videokaart op vaste IRQ's los van de rest kunt zetten, scheelt ook al
Hmz ik zal eens uitzoeken hoe dat gaat, bedankt alvast

• corniels
ok, na een tijdje gezocht te hebben kwam ik er achter dat meerdere mensen een slechtere fps kregen doordat de geluidskaart dezelfde irq nummer had als de headset.

Maar ik kan nergens vinden of ze dit opgelost hadden en hoe.

Ik kan ook nergens vinden op wat voor IRQ nummer mijn headset staat, maar kan wel het nummer van mijn geluidskaart vinden.

kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden? en hoe ik dat zou moeten veranderen?

Alvast bedankt

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
IRQ's kun je o.a in je BIOS aanpassen.

Trouwens erg knap van je dat je framedrops van 125 naar 100 goed kunt merken... Dit lukt maar heeeeeeeeel weinig mensen volgens mij.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 13:28
indd @ hier boven.. naar mij weten merk je vanaf 50-60 geen verschil meer

[ Voor 22% gewijzigd door Ploon op 08-05-2006 14:34 ]

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37
Je ziet het toch? Fraps.

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 13:28
maar je merkt het verschil niet :)

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ploon schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:33:
In CS kan je het echt wel merken 100 of 125 zeker als je drukke stukken heb.(Met framedrops ga je al gauw naar de 60 FPS, en 60fps loopt wel goed maar kan beter de reactie snelheid is toch wel wat trager.)
En je kan verder springen in veel games als je hogere FPS hebt.

Als ik het merk, dan zal hij het ookwel kunnen merken.

@TS
Vergeet niet dat usb ook cpu-kracht gebruikt en niet te zuinig.
Welke aansluiting had je hiervoor dan?

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 08-05-2006 14:45 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je headset staat niet op een IRQ, da's je USB hub ;-)
Overigens kun je al die dingen in je apparaatbeheer vinden (rechtsklik "deze computer", eigenschappen, hardware, apparaatbeheer) .
Gedeelde IRQ's vind je onder bureau-accesoires, systeemwerkset, systeeminfo
Weet je meteen of dat idd het probleem is. Overigens is het zelf uitdelen van een eigen IRQ knap lastig; beter zoek je gewoon naar wat bronnen die ongedeeld gebruikt kunnen worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Een USB headset wordt door windows gezien als een USB audio apparaat. In dezen heeft het dan ook geen fluit te maken met je geluidskaart. Gezien het feit dat vrijwel altijd USB apparaten via de southbridge (PCI kaart) danwel northbridge (onboard 2.0) met je processor communiceert, zal je proc meer te doen krijgen. Speel je nou spellen die relatief veel over de north- of southbridge willen communiceren, of een processorintensief spel, dan ga je dus merken dat je proc ook nog moet gaan rekenen voor een headset. Mijn raad: koop een headset die je in een audio uitgang van je audigy kan prikken.

Geen Ping, wel Pong

• corniels
ik begrijp je volledig pong, maar er moet dan toch een oplossing voor zijn? aangezien de headset wordt verkocht als 'de' gamers headset.

Ik heb dan ook gekeken naar die IRQ's maar begrijp er weinig van.

IRQ 0 Systeemtimer OK
IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK
IRQ 3 Intel(R) 82801EB SMBus Controller - 24D3 OK
IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK
IRQ 5 USB-controller OK
IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK
IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK
IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK
IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK
IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK
IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK
IRQ 16 NVIDIA GeForce 6800 OK
IRQ 16 Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller - 24D2 OK
IRQ 16 Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller - 24DE OK
IRQ 17 Creative Audigy Audio Processor (WDM) OK
IRQ 18 Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller - 24D7 OK
IRQ 18 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK
IRQ 18 Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage Controllers OK
IRQ 19 Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller - 24D4 OK
IRQ 20 Intel(R) PRO/100 VE Network Connection OK

dit zijn de IRQ getallen, maar is dit allemaal OK, of is het handiger om wat anders te doen??

Morgen komt er ook een 3.0 ghz processor ( Niet vanwege dit probleem hoor ) maar zou dat dat misschien de oplossing kunnen zijn?

gegroet,

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:26
Zitten er in je Headset geen gewoon jack aansluitingen (gaan ook in je geluidskaart) zodat je het USB gedeelte kan weg laten? Het probleem is dat jouw headste een eigen geluidskaart heeft, die net als onboard geluidskaarten op je processor leunt. Als je het usb gedeelte er tussen uit kan halen en je jack stekkers in je geluidskaart kan steken, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17
Een snellere processor is een lapmiddel, dat is geen oplossing. Je bent, omdat het een USB audio device is, nu gewoon een stuk van je CPU kwijt aan audio berekeningen, iets dat de Audigy zelf kon doen. Ik zelf kon het omgekeerde merken toen ik van een oude SB naar een Audigy ging, daardoor steeg mijn FPS. Het feit dat het als 'gamers' headset aangemerkt staat is puur marketing geblaat, als je voor hetzelfde geld een headset koopt waar een audio plug aan zit en die sluit je op je Audigy aan, ben je waarschijnlijk veel beter af, in ieder geval met FPS en mogelijk ook met geluidskwaliteit.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ploon schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:33:
Inderdaad, the human eye ziet 24 fps, toch ziet je het wel als het er meer of minder zijn.
Vanaf een framerate van 60 of hoger zie je het verschil al amper meer. Eigenlijk maakt die framedrop van 125 naar 100 niks uit. Je ziet het toch niet, dus echt zonde kan het ook niet zijn vind ik...

• corniels
thnx nivad en DaCoTta voor de info.

Er zit geen stekkertje bij, zodat ik hem in mijn geluidskaart zelf kan steken. Dus die moet ik dan maar eens ergens zien te halen. Heeft dat 'stekkertje' nog een naam?

groeten

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:26
corniels schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:29:
thnx nivad en DaCoTta voor de info.

Er zit geen stekkertje bij, zodat ik hem in mijn geluidskaart zelf kan steken. Dus die moet ik dan maar eens ergens zien te halen. Heeft dat 'stekkertje' nog een naam?

groeten
Die stekkertjes moeten tussen je usb stekker en je headset zitten, als die er niet tussen zit, moet je ze er zelf tussen solderen of heb je pech. de stekkers die ik bedoel kan je hier zien, het zijn de roze en groene stekkertjes die aan iedere headset zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl/images/products/467_sennheiser_pc145a.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Nivado op 08-05-2006 16:48 ]

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Al eens gekeken naar de instellingen van je geluid?
Kijk eens of je geluid via de audigy of via je headset 'gaat'.
Als het idd zo is dat je headset ook een 'geluidskaart' in zich heeft zitten, dan heeft die audigy ook geen enkel nu meer (2 geluidskaarten is wel een overkill)
Waarom eigenlijk een USB headset en niet een standaard tulp setje?.
Waarschijnlijk stukken goedkoper en net ze effectief ;)

my 2 cents

• corniels
nou ik heb geen flauw idee, ik kreeg deze headset en er zat gewoon een usb ding op.

*edit*

Nu weet ik waarom er een usb stekker opzat, ik heb de SPEED-LINK medusa 5.1 MOBILE edition...
Deze is standaard met usb stekker leverbaar, maar ik voornamelijk voor laptops en dergelijke ....

Ik heb de 'normale' editie nodig, en dus de verkeerde besteld...

Nu maar eens kijken of ik hem kan ruilen met de goede.

[ Voor 67% gewijzigd door corniels op 08-05-2006 17:13 ]

Pagina: 1