Toon posts:

[2003] Roaming Profile - converten hier naar toe*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In theorie stelt het niks voor er zijn verschillende plaatsen waar je Roaming Profiles kunt instellen door middel van een soort handleiding.Maar in praktijk blijkt dat de gebruiker meestal al een profile heeft.

Hoe kun je dit nou het beste aanpakken?

Is het voldoende om de policy in te stellen en shares etc. en de gebruiker opnieuw aan te laten melden? of moet het profiel eerst gekopieerd worden naar een bepaalde map en het type wijzigen van het account naar Roaming Profile bij eigenschappen deze computer?

Hoe doen jullie dat eigenlijk of hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Extra informatie
Windows 2003 SBS
Windows Xp Pro Clients

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Policy en userproperties aanpassen, vervolgens onderstaande stappen doorlopen om het lokale profiel te kopieren naar een netwerklokatie:

Convert a Local Profile to a Roaming Profile
  1. Log on to the domain as Administrator.
  2. Select Settings from the Start menu and choose Control Panel.
  3. Double-click on the System application.
  4. Select the User Profiles tab.
  5. Select the LocUser1 profile and choose Copy To.
  6. Enter netwerkshare.
  7. Select the Change button in the Permitted to use box.
  8. Select Domain Users.
  9. Select Add > OK.
  10. Select OK to begin copying the profile.
Bron: User Profiles and Desktop Control

Wat voor jou het makkelijkst is voor ons moeilijk te bepalen. Hoeveel werkplekken gaat het om? Zijn het vrij veel, dan is het ondoenlijk om op elke werkplek aan te loggen en zul je al naar scripts moeten gaan kijken die de data voor je kopieren en de rechten gaan zetten. Voor een stuk of 10 werkplekken is handmatig het snelste.

Wat staat er eigenlijk in het profiel van de users wat echt zo belangrijk is. Je zou ook kunnen kijken om alleen deze belangrijke items te pakken (bv. internet favorieten). Andere instellingen zijn voor het grootste gedeelte ook met policy's wel regelbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 08-05-2006 09:04 . Reden: Bronvermelding ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad wat je hierboven hebt staan al handmatig uitgevoerd. Oke kost wat tijd, maar ik kan het tenminste wel controleren.

Het was niet specifiek voor mijn situatie, ik was alleen benieuwd hoe jullie het deden in de zin van handige tips of iets in die geest. Maar ik heb inmiddels al een topic gevonden op Expert Exchange en daar stonden wel een aantal handige links.

Roaming Profile (Expert-Exchange)