Toon posts:

Programma met TV functies als in WMC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben om optimaal te kunnen genieten van mijn tv-kaart op zoek naar een programma dat mij live-tv laat kijken, maar ook programma's kan laten opnemen d.m.v. een Electronische Programma Gids. Precies zoals bij Windows Media Center. Ik heb alleen geen behoefte aan WMC omdat ik het alleen op mijn eigen computer wil gaan gebruiken en niet op de televisie ofzo. Ik hoef ook geen programma dat WMC imiteert, want alle rompslomp voor video, dvd, mp3 en dergelijke is niet nodig daar ik voor die dingen al andere programma's heb.

Wie weet er een programma voor mij?

Alvast bedankt

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ik denk toch dat je wel bij iets als Windows Media Center terecht komt hoor.. Met alle opties dus.
Gewoon 1 pakketje wat TV opneemt via een electronische tvgids lijkt me niet makkelijk te vinden. het opnemen zal het probleem niet zijn, daar zit waarschijnlijk wel iets voor bij je tvkaart. maar die gids wordt wel lastiger ben ik bang. Dat soort spul komt gewoon over het algemeen in complete pakketten.

Over de rompslomp hoef je je niet echt druk te maken. Over het algemeen is het gewoon een zooitje codecs en voor alles wordt dezelfde player gebruikt dus daar wordt niets extra's voor geinstalleerd. je kan tenslotte gewoon je eigen players blijven gebruiken. WindowsMediaPlayer speelt ook mp3's af en daar kan je toch ook gewoon winamp voor gebruiken.
Zelfde verhaal met MediaCenter. 't zit er in, je hoeft het niet per-se te gebruiken.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 13:14
http://www.team-mediaportal.com/

Kijk daar eens zou ik zeggen.

Daar kan je gewoon de onderdelen die je niet nodig hebt uitschakelen.