Toon posts:

Audio kraakt na een tijd.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen. Ik heb een probleempje. Als ik een tijdje aan het computeren ben begint het geluid te kraken. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik aan het surfen ben op internet. Als ik dus bijv F5 doe om te verversen begint het geluid te kraken. En als ik hierna de computer herstart doet alles weer normaal.

Ik heb dit getest met de geintergreerde geluidskaart en met een andere kaart die ik erin had gezet. Weet iemand waar dit aan ligt?.

Ik wil XP nog niet herinstalleren om te kijken of hij het dan nog doet, maar eerst graag horen wat de mensen hier denken. Alvast bedankt voor hulp =)

Specs van computer:

Moederbord: Asus P5RD1-VM
CPU: Pentium 4 630

Tempratuur van moederbord blijft gewoon rond de 40 graden.
Als je meer info nodig heb post ik dat ook wel.

Verwijderd

Ja, ik zou zeggen, check je kabels even en eventueel de connectoren en natuurlijk "is je computer geaard", zeer belangrijke dingetjes allemaal om over na te denken zou ik zeggen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is pas sinds een weekje ongeveer. Ik heb daarvoor niets aan mn computer gedaan. De kabels had ik allemaal nagekeken en die zaten goed. Het kraken is aan het begin niet, maar na een tijdje pas en alleen als er dan een hoop cpu gebruikt word.

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Dat precies hetzelfde heb ik nu ook met mijn geluid... kheb een msi k8t neo2 mobo.
Hij begint te kraken, en de pc reageert heel traag, alleen als ik hem normaal afsluit dan gaat hij naar blauw beeld van xp "xp is aan het afsluiten" dan hoor ik wel weer de xp tune goed..... :/

Ga naar www.jellerbert.nl

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

Heb ik ook last van, alleen valt dan ook het geluid weg na een tijdje.
Een herstart van de desbetreffende mediaplayer (winamp, mediaplayer, etc etc.) en het probleem is verholpen. Tijdens games heb ik er nooit last van. Heel vaag.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is het dus pas weg na een herstart van computer, en na een tijdje begint het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, maar het is opgelost en dat allemaal doordat ik alleen McAfee had verwijderd :O

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

McAfee heeft dan een bestand resident geladen die een full CPU load geeft. Je PC wordt doorgaans heel traag, hangt af van hoeveel CPU belasting hij vraagt en kraken van de muziekstream is te danken aan het onvoldoende processen van de mediaplayer. Immers hij kan niet optimaal gebruik maken van de CPU.

Verwijderd

Topicstarter
echt traag werd mn computer er toen niet van.
Pagina: 1