Nieuwe autoradio in hele oude auto

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Omdat ik een klein beetje een auto-n00b ben, stel ik de vraag maar even hier. Ik heb al gezocht, en misschien ook wel de antwoorden gevonden, maar toch.

Ik heb een polo uit 1989, met daarin een autoradio uit ongeveer midden '90. Dat heb ik, uiteindelijk, aan kunnen sluiten, want noch de auto noch die radio had iso-connectoren (voornamelijk omdat het een eigen merk was uit een hyundai ofzo, die radio). Nu heb ik een nieuwe autoradio gekocht, en nu is er iets vreemds. Ik heb één ISO-connector in de auto zitten, voor de stroom, met daarop eigenlijk alleen een stroomtoevoer en een aarde. Daar loopt ook stroom door, en is alles goed. Als ik die echter inplug op de nieuwe autoradio, geeft het ding geen kik. Ik heb de boxen nog niet aangesloten, dus er geluid uit krijgen is nog wel erg moeilijk, maar het rode waarschuwingslampje gaat niet knipperen, en je kan op power drukken wat je wil, maar er gebeurt bitter weinig.

Nu is enerzijds mijn vraag hoe dit op te lossen valt, en anderzijds waarom zo'n ding niet gewoon begint te werken als je er + en - op zet?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:42
Misschien aangesloten via het contact?

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Autoradio's hebben om te werken 2X een plus nodig (Een permanente voor je radiozender geheugen en instellingen en dergelijke en een schakelplus waar de rest mee werkt.) en een min natuurlijk. :P

Weet je zeker dat je radio beide plussen krijgt in plaats van maar eentje?

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-05-2006 21:18 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Eentje mag ook, zolang je hem doorlinkt naar die andere. Gaat je radio alleen niet uit als je contact uit draait. (zeer vervelend iig)

En meestal is de iso stekker op de radio anders dan die in de auto zelf zit, dus tussen iso stekker en radio moet je altijd een verloop stuk plaatsen. Wordt altijd bij de radio meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Radio moet minimaal klemaansluiting 15, 30 en 31 hebben.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

http://www.markspages.nl/connectors.htm

Helemaal onderaan, staan ook de vervelende automerken die weer anders moeten doen dan de rest.

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

En hier nog meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 07-05-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 07:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb overlaatst een moderne autoradio gestoken in een swiftje...

Die had ook geen iso connecter, en alles was zowat aan elkaar geknoopt.
Dan heb ik alles gaan uizoeken wat nu wat was, multimeter bij de hand en je geraakt al erg ver.

Je zoekt de kabels van de speakers.

En je koop zo een iso connecter;

Afbeeldingslocatie: http://www.caliber.nl/images/RAC_5250.jpg

Ik weet dat calliber die heeft, en zijn zowat in elke degelijk car-audio zaak wel te verkrijgen.
Beetje soldeerwerk, krimpkousje eraan, en je kan elke radio die je wilt eraan hangen.

Op de kabeltjes van de connecter staat trouwens op, wat voor wat is, dus je kan niet missen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jellabie op 07-05-2006 22:26 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jellabie schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:26:
Ik heb overlaatst een moderne autoradio gestoken in een swiftje...

Die had ook geen iso connecter, en alles was zowat aan elkaar geknoopt.
Dan heb ik alles gaan uizoeken wat nu wat was, multimeter bij de hand en je geraakt al erg ver.

Je zoekt de kabels van de speakers.

En je koop zo een iso connecter;

[afbeelding]

Ik weet dat calliber die heeft, en zijn zowat in elke degelijk car-audio zaak wel te verkrijgen.
Beetje soldeerwerk, krimpkousje eraan, en je kan elke radio die je wilt eraan hangen.

Op de kabeltjes van de connecter staat trouwens op, wat voor wat is, dus je kan niet missen.
Ik heb toevallig woensdag precies hetzelfde gedaan in m'n alto :) Nieuwe radio gehaald bij de Aldi (:+) en vervolgens erachter komen dat er natuurlijk geen connector bij zat. Verlengstuk gehaald, ene kant eraf geknipt, en weer gesoldeerd + krimpkousjes. Jammer alleen dat de kabeltjes zo enorm kort waren afgeknipt door de garage (en dat ze de speakers eruit gehaald hadden :().

Alleen beetje jammer dat de 12Vstandby meer dan 3A gebruikt al gooi je je volume omhoog. Zit nu een universele zekering in (spijker dus :P).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 14:56

SeatRider

Hips don't lie

SlinkingAnt schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:32:
Alleen beetje jammer dat de 12Vstandby meer dan 3A gebruikt al gooi je je volume omhoog. Zit nu een universele zekering in (spijker dus :P).
Handig! Ik hou 112-weekend in de gaten :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:36:
[...]
Handig! Ik hou 112-weekend in de gaten :)
Ik hoef denk niet te vertellen dat er verderop ook nog een zekering zit, aangezien ik geen 12V-standby heb/kan vinden. Volgens mij hangt die nu bij m'n koplampen erbij oid. Iig ga ik echt geen radio zonder zekering aansluiten hoor :>

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Maar het klopt dus dat ik vanuit 'de motorkap' slechts drie kabels heb? De plus, de min en de antenne?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 07:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Jojk schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:10:
Maar het klopt dus dat ik vanuit 'de motorkap' slechts drie kabels heb? De plus, de min en de antenne?
Dat kan, ik had bij die swift de contineu + en die andere plus aan die continue plus geknoopt,
enkel het probleem was, als hij zijn lichte opzette, ging de radio uit :/

Wat bleek nu, als je de lichten opzette ging de mas volledig naar de lichten, dus de radio had geen mas meer, dan heb ik de mas maar een bout van de auto gehongen, en het was opgelost.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
jellabie schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:17:
Wat bleek nu, als je de lichten opzette ging de mas volledig naar de lichten, dus de radio had geen mas meer, dan heb ik de mas maar een bout van de auto gehongen, en het was opgelost.
Nederlands, het is in dit land ontstaan. Al lijken weinig mensen dat te spreken.

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2006 00:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:54

Dentheman

Zie signature

Chevy454 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:25:
[...]

Nederlands, het is in dit land ontstaan. Al lijken weinig mensen dat te spreken.
jellabie is een belg :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
weet ik (waar het nederlands is ontstaan is nog een punt van discussie voor veel mensen. Dus mijn statement is voor interpretatie vatbaar :+)

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2006 00:28 ]

Pagina: 1