Ik ben wat software aan het ontwikkelen voor een attiny2313, maar nu lukt het nieteens om er een simpele knipperende led uit te krijgen.
De hex die ik gebruik komt van avr projects En is eigenlijk te simpel om iets mee mis te zijn.
Programmer die ik gebruik is gewoon een paar draadjes verbonden met de printerpoort, samen met avrdude (en dan de bsd programmer gekozen).
Programmeren lijkt ook helemaal goed te gaan, al lijkt het wel erg snel te gaan (al zal dat meer liggen aan het feit dat ik een seriele verbinding met een eeprom gewend ben
)
Output van avrdude:
Dan duw ik de avr op een breadboard, pin 1 (/reset) en pin 20(vcc) direct aan de +5 V, gnd eraan, ledje op PB0 (met weerstand die prima is voor 5V) en dan de voeding aan.
0 responce, helemaal niks...
Ook ledje andersom (tussen de 5v en het pinnetje op de avr), ook met een 3.5mhz kristal aan de XTal's enz...
Ook al geprobeerd met een andere (ook nieuwe) attiny2313, zelfde resultaat...
Iemand tips/hints/over wat hier mis aan kan zijn/gaan?
De hex die ik gebruik komt van avr projects En is eigenlijk te simpel om iets mee mis te zijn.
Programmer die ik gebruik is gewoon een paar draadjes verbonden met de printerpoort, samen met avrdude (en dan de bsd programmer gekozen).
Programmeren lijkt ook helemaal goed te gaan, al lijkt het wel erg snel te gaan (al zal dat meer liggen aan het feit dat ik een seriele verbinding met een eeprom gewend ben
Output van avrdude:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $ avrdude -c bsd -p t2313 -P /dev/parport0 BLINK\ LED\ 2313.HEX avrdude: AVR device initialized and ready to accept instructions Reading | ################################################## | 100% 0.00s avrdude: Device signature = 0x1e910a avrdude: safemode: Fuses OK avrdude done. Thank you. |
Dan duw ik de avr op een breadboard, pin 1 (/reset) en pin 20(vcc) direct aan de +5 V, gnd eraan, ledje op PB0 (met weerstand die prima is voor 5V) en dan de voeding aan.
0 responce, helemaal niks...
Ook ledje andersom (tussen de 5v en het pinnetje op de avr), ook met een 3.5mhz kristal aan de XTal's enz...
Ook al geprobeerd met een andere (ook nieuwe) attiny2313, zelfde resultaat...
Iemand tips/hints/over wat hier mis aan kan zijn/gaan?