Toon posts:

Ik kan geen DTS afspelen op mijn receiver, waar ligt dit aan

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik een JVC receiver gekocht (home cinema pakket zonder dvd speler type QP-D 11 RS )

Ik had al een losse dvd speler van het merk LG.

Nu heb ik alles met scart aangesloten (dvd speler naar receiver en van receiver naar tv). Nu heb ik een dvd in de dvd-speler gestopt en in de film dts in audio setup gekozen, maar nu hoor ik geen geluid terwijl op de dvd-speler in het schermpje dts brandt. Nu heb ik het hele menu van de receiver bij langs gelopen maar kan nergens dts instellen of selecteren terwijl volgens de handleiding de receiver dts wel kan ontvangen.
Tevens als ik gewoon dolby surround 5.1 instel branden in het scherm alleen de lampjes van L, R en SW. Maar niet de lampjes voor de achter speakers (SR en SL). In het scherm staat dan het volgende:

L R
SW
_ _

Waar kan dit aan liggen. Help mij want wordt er gek van.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

geen digitale verbinding tussen reciever en dvd speler (dat doet scart namelijk niet)
dus even ook met coax of optisch een verbinding maken
staat ook wel in de handleiding denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door jedel op 07-05-2006 19:42 ]

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Waarschinlijk moet je je geluid van je dvd speler digitaal aansluiten op je receiver met een digitale coax kabel.

This message was deleted

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:47
Idd digitaal aansluiten optisch of via coaxiaal. Zou goed kunnen dat je ook in de LG de setup even moet aanpassen dat je DTS wilt kunnen gebruiken.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is gelukt. Ik heb de scart rechtstreeks naar de tv verbonden (dvd --> tv). En toen 1 kabel van digital in naar digital out. Nu werkt alles naar behoren (na wat veranderingen in het menu). Hartelijk bedankt voor de reacties.