Sinds een jaar jaartje ofzo ben ik gelukkige gebruiker van Gaim 1.5.0, daarvoor heb ik altijd MSN Messenger gebruikt. Toen ik van 6.2 naar 7.0 ging, werd de spam mij toch te erg, daarom heb ik MSN Messenger toen ook SpamSN gedoopt, en ben bij Gaim belandt. Gelijk een ICQ account aangemaakt, zodat ik voor iedereen bereikbaar was. Ik heb nooit geupgrade naar 2.0 beta, aangezien SIMP Pro hier slechter mee kon omgaan, volgens ondervinden van een vriend van mij.
Vorige week toch geupgrade omdat er een plugin is die je huidige Winamp nummer kan laten zien in Gaim. SIMP werkt nu ook prima met Gaim 2.0, ik heb zeker een nieuwere beta ofzo.
De volgende dingen vallen mij echter op/tegen:
Eerst had ik zo'n mooi menuutje als ik afk ging, waarin de mensen die wat tegen mij zeiden netjes gelist werden, zodat ik rustig kon verder gamen, en die kregen dan ook dmv een plugin de tekst te zien die je had ingetypt bij je status. Gaim 2.0 doet niet aan automessages, mede omdat ik die plugin niet meer kan vinden, en de afk status kiezer bevalt me niet. De plugin voor Winamp, waar het allemaal om te doen was, werkt overigens ook niet hier
Hierom heb ik Miranda IM geinstalleerd, omdat deze zo lekker tweakbaar is, maar hier loop ik tegen de volgende punten aan:
- Geen tooltip bij je kennissen, en als je mToolTip ofzo download kan je
geen avatar als tooltip laten zien.
- Geen makkelijk custom smiley support, je moet alle smileys
in een dll proppen, wat niet echt lekker werkt.
- Vage manier van skinnen, voor elke skin moet je wel een andere "engine" gebruiken.
Daarom heb ik ook maar weer eens Trillian uit de kast getrokken, maar die vind ik gewoon onhandig/groot/sloom enzo.
Wat ik eigenlijk zoek:
De interface van Gaim
De plugins van Miranda
De afwerking van Trillian
Omdat ik weet dat dit niet bestaat, denk ik dat ik met Miranda toch het verst kom, maar wie kan me even opweg helpen met de punten van Miranda, zodat ik kan overstappen van Gaim?
Vorige week toch geupgrade omdat er een plugin is die je huidige Winamp nummer kan laten zien in Gaim. SIMP werkt nu ook prima met Gaim 2.0, ik heb zeker een nieuwere beta ofzo.
De volgende dingen vallen mij echter op/tegen:
Eerst had ik zo'n mooi menuutje als ik afk ging, waarin de mensen die wat tegen mij zeiden netjes gelist werden, zodat ik rustig kon verder gamen, en die kregen dan ook dmv een plugin de tekst te zien die je had ingetypt bij je status. Gaim 2.0 doet niet aan automessages, mede omdat ik die plugin niet meer kan vinden, en de afk status kiezer bevalt me niet. De plugin voor Winamp, waar het allemaal om te doen was, werkt overigens ook niet hier
Hierom heb ik Miranda IM geinstalleerd, omdat deze zo lekker tweakbaar is, maar hier loop ik tegen de volgende punten aan:
- Geen tooltip bij je kennissen, en als je mToolTip ofzo download kan je
geen avatar als tooltip laten zien.
- Geen makkelijk custom smiley support, je moet alle smileys
in een dll proppen, wat niet echt lekker werkt.
- Vage manier van skinnen, voor elke skin moet je wel een andere "engine" gebruiken.
Daarom heb ik ook maar weer eens Trillian uit de kast getrokken, maar die vind ik gewoon onhandig/groot/sloom enzo.
Wat ik eigenlijk zoek:
De interface van Gaim
De plugins van Miranda
De afwerking van Trillian
Omdat ik weet dat dit niet bestaat, denk ik dat ik met Miranda toch het verst kom, maar wie kan me even opweg helpen met de punten van Miranda, zodat ik kan overstappen van Gaim?
[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-05-2006 19:22 ]
There is no replacement for displacement!