Keuze tussen IM clients, moeilijk...

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 11:28
Sinds een jaar jaartje ofzo ben ik gelukkige gebruiker van Gaim 1.5.0, daarvoor heb ik altijd MSN Messenger gebruikt. Toen ik van 6.2 naar 7.0 ging, werd de spam mij toch te erg, daarom heb ik MSN Messenger toen ook SpamSN gedoopt, en ben bij Gaim belandt. Gelijk een ICQ account aangemaakt, zodat ik voor iedereen bereikbaar was. Ik heb nooit geupgrade naar 2.0 beta, aangezien SIMP Pro hier slechter mee kon omgaan, volgens ondervinden van een vriend van mij.

Vorige week toch geupgrade omdat er een plugin is die je huidige Winamp nummer kan laten zien in Gaim. SIMP werkt nu ook prima met Gaim 2.0, ik heb zeker een nieuwere beta ofzo.
De volgende dingen vallen mij echter op/tegen:

Eerst had ik zo'n mooi menuutje als ik afk ging, waarin de mensen die wat tegen mij zeiden netjes gelist werden, zodat ik rustig kon verder gamen, en die kregen dan ook dmv een plugin de tekst te zien die je had ingetypt bij je status. Gaim 2.0 doet niet aan automessages, mede omdat ik die plugin niet meer kan vinden, en de afk status kiezer bevalt me niet. De plugin voor Winamp, waar het allemaal om te doen was, werkt overigens ook niet hier :+

Hierom heb ik Miranda IM geinstalleerd, omdat deze zo lekker tweakbaar is, maar hier loop ik tegen de volgende punten aan:

- Geen tooltip bij je kennissen, en als je mToolTip ofzo download kan je
geen avatar als tooltip laten zien.
- Geen makkelijk custom smiley support, je moet alle smileys
in een dll proppen, wat niet echt lekker werkt.
- Vage manier van skinnen, voor elke skin moet je wel een andere "engine" gebruiken.

Daarom heb ik ook maar weer eens Trillian uit de kast getrokken, maar die vind ik gewoon onhandig/groot/sloom enzo.

Wat ik eigenlijk zoek:

De interface van Gaim
De plugins van Miranda
De afwerking van Trillian

Omdat ik weet dat dit niet bestaat, denk ik dat ik met Miranda toch het verst kom, maar wie kan me even opweg helpen met de punten van Miranda, zodat ik kan overstappen van Gaim?

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-05-2006 19:22 ]

There is no replacement for displacement!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met het OS te maken; ik verplaats je topic dus even

WOS > CSA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik kan je niet aan de goude tip helpen, maar hopelijk kun je wel de volgende vraag voor mij beantwoorden:

Ik vind GAIM verreweg de beste IM client voor het linux platform; Ik had alleen begrepen dat de Windows port toendertijd echt gigantisch buggy en onstabiel was - is dat nogsteeds zo?

• _eXistenZ_
Nee.

• magnifor
  • Niet online
Ik gebruik nog altijd windows messenger. Lekker clean, snel en geen reclame. :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Over Miranda:
Geen tooltip bij je kennissen, en als je mToolTip ofzo download kan je
geen avatar als tooltip laten zien.
joint_me in "Het grote Miranda IM topic"
Geen makkelijk custom smiley support, je moet alle smileys
in een dll proppen, wat niet echt lekker werkt.
Uhh.. nee? Je kan toch gewoon smileypacks aanwijzen? Ik heb nog nooit iets met dll's voor smileys gedaan.
Vage manier van skinnen, voor elke skin moet je wel een andere "engine" gebruiken.
Skins worden al een paar jaar niet meer ondersteund ;) Je hebt wel allerlei mogelijkheden om het uiterlijk veranderen; check anders de nieuwe beta-build, die daar standaard veel meer opties voor heeft dan de huidige stable.

Ik zou even in Het grote Miranda IM topic kijken, daar vind je ongetwijfeld exact wat je zoekt :) Als je het met Miranda IM niet kan doen, dan kan het überhaupt niet. Je kan er de gekste dingen mee doen. Ik gebruik Miranda niet alleen voor IM maar ook voor *bijvoorbeeld* het checken van statussen, overnemen en evt. rebooten van servers. In het verleden heb ik het gebruikt als een fileserver voor MSN-Messenger, als afstandbediening en als logmailer.

Ja, ik ben Miranda-fanboy, maar geloof me: als je dit soort specifieke wensen hebt dan kom je echt bij Miranda uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door CmdrKeen op 08-05-2006 08:31 ]

Bloed, zweet & koffie

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
eXistenZ_NL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:21:
Vorige week toch geupgrade omdat er een plugin is die je huidige Winamp nummer kan laten zien in Gaim.
...
De plugin voor Winamp, waar het allemaal om te doen was, werkt overigens ook niet hier :+
Waarom ga je niet gewoon terug naar GAIM 1.5??? Je hebt geupgrade voor die plugin, die werkte niet, dus gewoon terug naar GAIM 1.5 lijkt mij de oplossing voor jou ;)

Hail to the king baby!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 15:46

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heb je de "minimal" instelling van de standaard skin van trillian wel geprobeerd? heerlijk! snap niet waarom ze begonnen zijn met msn-groottes. ik gebruik trillian al vele jaren, en wil noooit meer terug naar een andere. en tevens zat plugins voor de vinden.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Gaim 2 doet gewoon aan automessages. Tussen de opties kan je aan en uitzetten dat hij een automessage stuurt. Afwezigheid is even wennen, maar je ziet nu wel gewoon je status als je het contactpersonenvenster open hebt staan.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

je 3 punten zijn opgelost. Denk dat je ook het verst komt met miranda, daar kun je trouwens ook het nummer wat je in winamp/foobar speelt in je naam zetten ed.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Groot nadeel aan gaim vond ik dat het niet mogelijk was jabber-services op te vragen.
Kan de nieuwste versie dat al? En kan Miranda dat eigenlijk?
Veel clients missen ook behoorlijke proxy-support trouwens....

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

possamai schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:13:
Groot nadeel aan gaim vond ik dat het niet mogelijk was jabber-services op te vragen.
Kan de nieuwste versie dat al? En kan Miranda dat eigenlijk?
Veel clients missen ook behoorlijke proxy-support trouwens....
Vorkbaard in "Het grote Miranda IM topic" <-- Jabber in Miranda

Bloed, zweet & koffie

• _eXistenZ_
Ok thanks dan allemaal :)
Ben nu even werken maar lees het na het werk nog een keer goed door.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat je ook kan doen is aPatch downloaden voor MSN, daarmee kan je zelf bepalen wat je wel en niet wilt.

Zelf gebruik ik het liefst PSI waarin ik dan ook m'n MSN contacts zet, maar die servers werken vaak niet goed met MSN, zo hetzelfde als bij Miranda (hoewel het een hele tijd geleden is dat ik dat voor het laatst geprobeerd heb). Is dat inmiddels opgelost? Helaas zijn m'n meeste contacts namelijk op MSN...

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

sOid schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:42:
Wat je ook kan doen is aPatch downloaden voor MSN, daarmee kan je zelf bepalen wat je wel en niet wilt.

Zelf gebruik ik het liefst PSI waarin ik dan ook m'n MSN contacts zet, maar die servers werken vaak niet goed met MSN, zo hetzelfde als bij Miranda (hoewel het een hele tijd geleden is dat ik dat voor het laatst geprobeerd heb). Is dat inmiddels opgelost? Helaas zijn m'n meeste contacts namelijk op MSN...
Ja dat ken ik...
Ik herb dezelfde constructie, alleen draai ik mijn eigen jabber-server met msn-support.. dus mocht ie eens down zijn dan fix ik dat zelf wel..
Maar Miranda heeft zelf support voor MSN, dat hoeft niet via een Jabber, server. Dat zou toch geen problemen op mogen leveren lijkt mij.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

possamai schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:17:
[...]
Maar Miranda heeft zelf support voor MSN, dat hoeft niet via een Jabber, server. Dat zou toch geen problemen op mogen leveren lijkt mij.
Nee, maar dat doet het wel. Het probleem met MSN in Miranda is dat Miranda af en toe geen MSN-protocol op verzoek kan initiëren.

Bloed, zweet & koffie

• sOid
  • Niet online
Vorkbaard schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Nee, maar dat doet het wel. Het probleem met MSN in Miranda is dat Miranda af en toe geen MSN-protocol op verzoek kan initiëren.
Ja dat had ik ook gelezen, en dat is dus precies hetzelfde als bij Jabber...

Klotemicrosoft ook, met hun monopoli :(

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 23:53
probeer eens mercury, die kun je flink tweaken, en ook zelf plugins schrijven is makkelijk (www.mercury.to)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 14:29
Wat je ook nog zou kunnen proberen is Mercury, dat gebruik ik zelf wel vaak. Op Linux nog wel iets buggy soms (vastlopen van VM), maar onder Windows draait ie hier prima. Is een Java-programma.

Klik

LoL@Bartje: Spuit 11 :Z

[ Voor 6% gewijzigd door Miglow op 10-05-2006 14:42 ]

• sOid
  • Niet online
Grote nadeel van Java is dat het altijd geheugen bij het leven slurpt...
Pagina: 1