Toon posts:

Geheugenprobleem met 3 dimms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello,

Ik heb een klein probleempje met mn geheugen.

Ik heb onlangs een nieuwe case gekocht en alles overgestoken, en bij het minste schokje reboote de pc inneens, dus bij het insteke en uittrekken van een usb stick reboote hij door de beweging. Ik heb dan de ram latjes goed aangeduwd en het probleem was van de baan.
Maar de chpset fan op mn moederbord (abit nf7-s rev2.0) maakte een verschrikkelijk lawaai, daar wou ik dus ook iets aan doen, en dan heb ik deze fan verwijdert en vervangen door een passieve koeling.
Bij het boote van de pc geraakte hij nooit in windows, na de post zag ik ff het laadscherm van windows waarna hij terug reboote. Ik heb memtest laten lopen, en ik had direct vele errors.
Ik heb dan elk latje apart getest, maar geen enkel latje gaf errors.
Ik had enkel de reboots als de 3 sloten vol staken.
Ik heb dan de verschillende geheugenbanken getest, en ik heb dus enkel de reboots als er een latje in slot 2 steekt, nu heb ik 2x512mb pc 2700 (corsair en apacer) in slot 1 en 3.

Ik wilde dus eigelijk mn 3 geheugelatjes gebruiken (512 corsair, 512 apacer, 256 tmtc (elk latje apart werkt perfect)

als de 3 slotjes vol steken dan geeft de pc wel de juiste hoeveelheid ram aan.

De vraag is dus, is het 2de slot stuk? kan ik dus niet meer geheugen bijsteken?

wat ik al getest heb:
- ram timings losser gezet
- verschillende combinaties getest (bv corsair+apacer)(apacer+tmtc)
- cmos gereset

en mn specs zijn:
- amd athlon xp 2400+
- abit nf7-s rev2.0 (nforce4 ultra)

met vriendelijke groeten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de RAM FAQ zou lezen zou je ontdekken dat het vrij normaal is dat bij zwaardere belasting (meer virtuele banken) geheugencontrollers kieskeuriger worden.

Wat ook kan is dat deze drie DIMMs gewoonweg incompatibel met elkaar zijn, waarbij elke combo van twee wel werkt maar drie niet. Je geeft alleen totaal geen info over de DIMMs (de merken van de DIMMs zeggen exact niets, de gebruikte chips wel (daarom staat ook in het PMG beleid dat je die info dient te posten als het over geheugen gaat :o ).

Wat betreft het testen van die tweede slot: dat is toch erg simpel - steek gewoon een enkele reep in die slot. Werkt dat? Dan werkt de slot. Zo niet? Dan weet je dat ook weer :z

Kom iig op met de minimale info zoals in het PMG Beleid gevraagd is, dus de gebruikte chips op die DIMMs. Misschien dat we er dan iets zinnigs over kunnen zeggen...

Oslik blyat! Oslik!