[MCE] Brom alleen tijdens MCE

Pagina: 1
Acties:

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 09:17

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
We hebben hier 'n MS Windows Media Center draaien, allemaal erg mooi en leuk enzo.. maar zodra we het programma "Media Center" opstarten, bromt de sub-woofer (Creative Inspire 5500 digital)
sluiten we dan Media Center af, en gaan we muziek luisteren via Windows Media Player, of online radio via internet (ook via Media Player), dan hebben we geen brom!
Uiteraard hebben we hier op tweakers gezocht, en kwamen we soortgelijke problemen tegen.. meestal lag het dan aan de aarde wat verschilde tussen de pc en de antenne kabel.
Nu hebben dus gewoon de tv kaart (Hauppauge 150) er helemaal uit gehaald, maar dat lost het probleem helaas niet op.
Ik snap er niks meer van, vandaar dat ik jullie hulp vraag _/-\o_

PS we gebruiken onderstaande apperatuur
  • Tagan 330W PSU
  • Asrock K8NF4SATA2 moederbord (onboard snd + vga)
  • Excelstor 80gb harddisk
  • 512MB DDR400 CAS2.5 (waarvan 128MB naar de videokaart gaan)
  • Samsung dvdrom speler
  • Acer 19" breedbeeld tft monitor
  • Creative Inspire 5500 Digital speaker set
  • PS/2 Logitech toetsenbord
  • USB Logitech muis

[ Voor 23% gewijzigd door DaaNium op 07-05-2006 18:46 . Reden: sys specs toegevoegd ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien dat dat programma geluidsingangen un-mute. Waardoor je een brom kan horen.
Loop even in 'volume control' (speaker symbooltje rechtsonder) al je geluids in- en uitgangen na (ook die die je standaard neit ziet!). Kijk welke gemute zijn en of die een ruis genereren als je ze unmute. Heb je op die manier de bron gevonden zou ik daarvan het volume helemaal naar beneden zetten en kijken of het dan wel werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 07-05-2006 18:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
Zoiets dacht ik zelf ook al, dat Media Center iets aan zet, wat een brom veroorzaakt, daarom hadden we ook de tv kaart eruit gehaald, omdat deze misschien 'aangezet' wordt door Media Center.
maar ik heb zojuist nog even gekeken, maar als ik ze één voor één na loop (dempen/volume van afspelen, maar ook van het opnemen) hoor ik de brom niet. start ik Media Center weer, dan komt ie vrolijk terug

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
**subtiel kickje**

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03 14:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je het bij Media Center ook als je 'm niet fullscreen draait? Heb ook ooit vergelijkbare problemen gehad. Het lag er waarschijnlijk aan dat MCE op fullscreen op een andere refresh-rate ging draaien (monitor zie je ook van setting veranderen) en dat had op de een of andere manier invloed op het geluid (geluidskaart/kabels/???). Een oplossing kan ik je niet geven, toen ik een andere computer als Media Center ging gebruiken had ik nergens meer last van...

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
We maken gebruik van een 19" breedbeeld tft monitor, die volgens mij altijd op 60Hz draait
maar uiteraard toch even je tip geprobeerd, maar helaas zonder resultaat..
dus ook als ik Media Center niet full-screen heb draaien, heb ik de brom nog, sluit ik Media Center af, dan is de brom ook weer weg. :X

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
ik geef 'm nog eens een schopje :)

Pagina: 1