Laptop kopen; maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik zoek al ontzettend lang op internet naar een laptop,

nu wilde ik bijna de dell inspirion 6400 gaan bestellen, maar toen zag ik laatst een toshiba tecra, en die had een ontzettend mooi scherm, was zo'n hard scherm, en je kon het beeld nog perfect zien vanaf de zijkant bijvoorbeeld. dit wil ik dus ook graag.

Spelletjes speel ik vrij weinig, maar als ik ze speel wil ik graag wel dat ze prima spelen

Ik heb gehoord dat acer slechte service & garantie bied, hier schrik ik dus een beetje vanaf. Alhoewel acer wel goede laptops heeft voor een leuke prijs.

Mijn budget ligt rond de 1000 euro, 100 euro meer of minder maakt niet zoveel uit

de volgende specificaties wil ik graag;

Intel core duo
minimaal 60 gb harde schijf, 5400
3 a 4 usb poorten.
15" scherm is prima, wel graag zo'n scherm wat ik hierboven beschrijf
1024 ram is genoeg.

Wat raden jullie mij aan?

Gewoon de dell of toch iets anders?

Verwijderd

Kijk eens op kieskeurig.nl Als ik daar jouw eisen invoer, kom ik alleen op de Dell 6400 en een acer. Bij de 6400 heb je oko nog verschillende schermen te kiezen, misschien moet je dat doen

Verwijderd

Let even op of je een Com-poort wil hebben, die hebben nog maar weinig laptops :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:26:
Let even op of je een Com-poort wil hebben, die hebben nog maar weinig laptops :(
Waar wil je die tegenwoordig nog voor gebruiken?

@ hieronder: ok, niet aan gedacht. Ik ging er blind vanuit dat tegenwoordig alles via USB kan werken. :X

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 07-05-2006 19:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

pven schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:30:
[...]

Waar wil je die tegenwoordig nog voor gebruiken?
Switches configureren, routers, telefooncentrales.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 19:31 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:31:
[...]

Switches configureren, routers, telefooncentrales.
daar heb je usb-naar-serieel kabels voor :) werkt altijd en overal ;)

• pven
  • Niet online
HunterPro schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:32:
[...]

Dat is niet waar. Mijn vader is aan het prielen geweest om een-of-ander weerstation via zo'n kabel aan de praat te krijgen, maar dat is dus nog steeds niet gelukt.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een USB-RS232 adapter is tegenwoordig niet meer zo'n probleem dacht ik altijd?

Verwijderd

HunterPro schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:32:
[...]

Extra rommel, moet ik niet mee hebben, en toch vertrouw ik die dingen niet, zeker niet onder linux ;)

Overtuig me anders 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 19:34 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:33:
[...]

Extra rommel, moet ik niet mee hebben, en toch vertrouw ik die dingen niet, zeker niet onder linux ;)
onder linux worden ze native ondersteund, en anders moet je ook een nullmodemkabel meenemen. Mijn nullmodemkabel in de tas is een usb-serieel converter met daarop een genderbender (en uiteraard een converter naar RJ45). Overigens draai ik ook gewoon debian op mijn laptop. :)

Het 'converter' gedeelte zit gewoon in de rs232-stekker ingebouwd (ingegoten) dus je hebt ook niet een kastje ergens tussen hangen. Is gewoon een iets langere plug. Compact, je vergeet niks, en het werkt met elk systeem. Als het moet plug ik dat ding in een server met de USB-kant, en ga ergens in een hoekje via WLAN en SSH de betreffende switch africhten. :)

maar guys, dit is een laptopkeuzetopic, geen USB-RS232 topic :) Verder over die laptop dus.

Ik heb met alle genoemde merken eigk weinig problemen. Weet alleen wel dat je pas na een maand achter je ergernissen met een laptop komt. Altijd vervelend met zo'n duur ding, maar het hoort er bij. :)

[ Voor 45% gewijzigd door HunterPro op 07-05-2006 19:39 ]

Verwijderd

HunterPro schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:35:
[...]

onder linux worden ze native ondersteund, en anders moet je ook een nullmodemkabel meenemen. Mijn nullmodemkabel in de tas is een usb-serieel converter met daarop een genderbender (en uiteraard een converter naar RJ45). Overigens draai ik ook gewoon debian op mijn laptop. :)

Het 'converter' gedeelte zit gewoon in de rs232-stekker ingebouwd (ingegoten) dus je hebt ook niet een kastje ergens tussen hangen. Is gewoon een iets langere plug. Compact, je vergeet niks, en het werkt met elk systeem. Als het moet plug ik dat ding in een server met de USB-kant, en ga ergens in een hoekje via WLAN en SSH de betreffende switch africhten. :)
Best goed plan, ik hou wel va Debian, welk merk kabel heb jij ?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
In de c't 9/2006 staat op pagine 170-172 overigens een testje van 12 USB-RS232 adapters. Het betreft de Duitse c't, 't zou best kunnen dat een vertaling van het artikel nog in de Nederlandse c't verschijnt. Is overigens niet zo'n spectarulaire test en leverde niet echt onverwachte inzichten op.

[ Voor 72% gewijzigd door begintmeta op 07-05-2006 20:12 . Reden: mocht misschien wat duidelijker ]

• pven
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:39:
offtopic:
In de c't 9/2006 staat op pagine 170-172 overigens een testje van 12 USB-RS232 adapters
Is die al uit dan? :? Ik zit pas bij nummer vier of vijf. 8)7

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

ondanks dat de discussie over het wel/niet hebben van com poorten op laptops wel interessant is, blijft de topicstart verre van goed. Met andere woorden dit topic gaat dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.