[Firefox1.5] vergeet zoekhistorie en webform. invoer na exit

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
In mijn instellingen heb ik aangevinkt dat Firefox (1.5.0.3) mijn zoekhistorie en webformulier-invoer niet meer mag vergeten nadat ik FF afsluit, maar FF 'vergeet' (wist) die info dus wel !

Nou heb ik wel, om i.m.o. zo gemakkelijk doch ook zo veilig mogelijk te kunnen surfen, de volgende instellingen (misschien) erg 'strak' afgesteld:

- Downloadgeschiedenis bewaren: totdat ik Firefox afsluit;
- Cookies bewaren: totdat ik Firefox afsluit;
- Buffer: gebruik 0 MB aan schrijfruimte;

Dat FF mijn zoekhistorie e.d. tóch vergeet/wist, komt dat door die overige instellingen?

Ikzelf heb al geprobeerd het downloaden, de cookies en de buffer meer ruimte te geven, maar FF blijft de zoekhistorie en de webformulier-invoer na een exit wissen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thexder op 08-05-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
Voordat mijn vorige tekst/vraag/probleem in de vergetelheid raakt, heeft iemand nog een reactie/oplossing op het voorgaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
zet die buffer wat groter? Ik denk dat het daarin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
418O2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:20:
zet die buffer wat groter? Ik denk dat het daarin zit
Nope, dat had ik al geprobeerd en zojuist weer gedaan, maar FF weigert na een exit mijn zoekhistorie en webform.-invoer te onthouden. Iemand andere ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
en bij opties > privacy staat ook alles goed (o.a. invoer van zoekformulieren onthouden )

dubbelcheck ook? ik las niet goed

reinstall wellicht dan?

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 08-05-2006 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Onthoudt FF dit standaard niet? Ja! Zijn er geen default instellingen? Nee? Opnieuw installeren, problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
Na een paar dagen zelf "geploeterd" te hebben, ben ik achter de oorzaak van mijn "topic-probleem": ik gebruik o.m. de extensies Update Notifier en SiteAdvisor en d.m.v. puur uitproberen kwam ik erachter dat Firefox van deze extensies kennelijk de opdracht 'krijgt' om de zoekhistorie en webformulier-invoer te wissen na afsluiting van de browser. Ik weet echter niet waarom (iemand wel?), maar veiligheidshalve heb ik de twee bewuste extensies maar op non-actief gesteld. Wel jammer, want vooral Update Notifier vind ik erg handig!

Toen ontdekte ik iets anders, wat misschien voor 'n deel off-topic is/wordt maar misschien ook niet.

Via toetscombi. <Ctrl+Shift+Delete> krijg je het schermpje "Clear Private Data" in beeld waarin je aan kunt vinken welke privacy-zaken je vervolgens wilt wissen: download- en surfgeschiedenis, cookies, opgeslagen webinvoer en wachtwoorden, cachegeheugen en "authenticated sessions".

Via Options/Privacy/Clear Private Data Settings heb ik standaard alléén Browser History en Save Form Information uitgezet/uitgevinkt en de overige privacy-zaken staan aan(gevinkt).

Wanneer ik daarna <Ctrl+Shift+Delete> doe, dan zie ik Saved Passwords en Download History wel aangevinkt staan, maar ze zijn grijs en dus niet aanklikbaar! Waarom eigenlijk (niet) ?

Sterker nog: vink ik Save Form Information via Options/Privacy/Clear Private Data Settings ook standaard aan en ik geef daarna <Ctrl+Shift+Delete>, dan zie ik dat Save Form Information, hoewel aangevinkt, de ene keer wel aanklikbaar is en de andere keer weer niet, terwijl Saved Passwords en Download History wel consequent aangevinkt doch grijs (niet aanklikbaar) blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Thexder op 12-05-2006 15:16 ]

Pagina: 1