3700+ (clawhammer) socket 754

Pagina: 1
Acties:

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Hey medetweakers,

Ik koop een 3700+ 1mb cache (clawhammer) socket 754 op de CB Eindhoven. Tray versie. Volgens mijn MOBO een ABIT kv8pro-3deye met BIOS 24 slikt hij de proc..niets is minder waar. code 90 :'( .

Oude 3400+ erin (newcastle) en het werkt weer. Aangezien de 3700+ moelijk te krijgen is ben ik bang dat deze D.O.A is. Iemand ervaring met deze snelle proc op een ABIT mobo???

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Heb je de nieuwste bios erin zitten?

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:55:
Heb je de nieuwste bios erin zitten?
Yep..de laatste is 24 in iedergeval

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dit is de eerste keer dat ik lees dat er een cpu DOA is.
Probeer hem eens op een ander mobo of neem hem morg eens mee naar je pcboer.

En heb je je bios ook ge reset?

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 07-05-2006 18:15 ]

Verwijderd

Een CPU die DOA is? Nog nooit meegemaakt in heel mijn systeembeheerdersvak. CPU's zijn juist een van de weinige complexe componeneten die zelden falen.

Zoiets dien je grondiger uit te zoeken en het liefst samen met de winkel waar jij bij staat. Zo kun je nog iets opsteken van hoe zij het doen ;)

Zeker weten dat er niets is misgegaan met de montage?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 18:16 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:15:
Een CPU die DOA is? Nog nooit meegemaakt in heel mijn systeembeheerdersvak.

Zoiets doen je grondiger uit te zoeken en het liefst samen met de winkel waar jij bij staat. Zo kun je nog iets opsteken van hoe zij het doen ;)

Zeker weten dat er niets is misgegaan met de montage?
Ja want dit is echt raar, misschien een gebruikte of een nep cpu.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die code 90 slaat op wat de debugger zegt bij het posten neem ik aan. Zie je dat ding nog wel verspringen tot hij op die 90 blijft staan, of hangt hij direct op 90.
Een dooie cpu geeft of 00 of FF in de meeste gevallen (eigenlijk alle gevallen die ik met een debugger heb getest). Op het moment dat er nog wel iets van een post gebeurt zou die cpu niet dood moeten lijken.

en doa cpus komen wel voor, alles kan kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 07-05-2006 18:19 ]

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Volgens de abit site wordt die nogthans ondersteund

http://www2.abit.com.tw/cpu_support/amd-athlon64-c.htm

Heb je de bios al gereset? Dat wil help vaak.

[ Voor 19% gewijzigd door wols op 07-05-2006 18:25 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Terw_Dan schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:18:
Die code 90 slaat op wat de debugger zegt bij het posten neem ik aan. Zie je dat ding nog wel verspringen tot hij op die 90 blijft staan, of hangt hij direct op 90.
Een dooie cpu geeft of 00 of FF in de meeste gevallen (eigenlijk alle gevallen die ik met een debugger heb getest). Op het moment dat er nog wel iets van een post gebeurt zou die cpu niet dood moeten lijken.

Ze komen wel voor, maar ik heb ze nog nooit in het wild gezien. :)

@TS
Probeer eens een lagere multiepleir 9x ofzo

Verwijderd

Heb het even gegoogled, het moederbord ondersteund de CPU wel, als het goed is krijg je geluiden uit je speakers als je die aansluit.

Wat voor CPU cooler gebruik je, je leest wel wat dat het de CPU overhead beveiliging is, kan dan ook gewoon zijn dat je de processorcooler niet op de goede aansluiting hebt. Dan 'denkt' het MoBo dat er geen cooler opzit en wil het bord niet doorstarten

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:18:

Ga hem nog een keer op de socket zetten....kijken of de meteen code 90 geeft. Echter heb ik al Clear CMOS een aantal keer gedaan..op welke manier dan ook. Krijg ook geen piep bij het opstarten.

Las op een forum..dat het 3dingen kan betekenen Voeding, Bad CPU, or MOBO..
de eerste en laatste is het niet....blijft er nog 1 over!!!

ga het nogeens proberen

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:26:
Heb het even gegoogled, het moederbord ondersteund de CPU wel, als het goed is krijg je geluiden uit je speakers als je die aansluit.

Wat voor CPU cooler gebruik je, je leest wel wat dat het de CPU overhead beveiliging is, kan dan ook gewoon zijn dat je de processorcooler niet op de goede aansluiting hebt. Dan 'denkt' het MoBo dat er geen cooler opzit en wil het bord niet doorstarten
Alle socket 754 cpu werken op alle s754 mobo's met de juiste bois, het werkt dus altijd je hoeft niet tekijken of je mobo de cpu ondersteund.

En overhitting kan alleen als de koeler er niet juist opzit(check dit ff), je belast immers nog niks en kan er ook niks warm worden.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:26:

waterkoeling...maar met die fancontrolle heb je gelijk.
Ga nogwat rommelen...even voor de goede orde er zit zo'n extern schermpje bij dit mobo..die geeft aantal mhz enzo enzo aan...de waardes van de cpu blijven blanco

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

silitek schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:30:
[...]

waterkoeling...maar met die fancontrolle heb je gelijk.
Ga nogwat rommelen...even voor de goede orde er zit zo'n extern schermpje bij dit mobo..die geeft aantal mhz enzo enzo aan...de waardes van de cpu blijven blanco
Haal eerst alle extra troep eraf, want anders kan je niet goed vaststellen wat/waar het probleem zit.(boot eens met alleen de cpu)

Kan je niet ff naar een kenis gaan en daar testen?

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 07-05-2006 18:35 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Combinatie 3700+ 1mb cache (clawhammer) en Abit kv8 pro 3d-eye is " no-go"..
Blijf code 90 bij eerste boot..na reset op F0 hangen.

Betekend nog niet dat de 3700+ brak is...kan natuurlijk ook aan ABIT liggen.
Morgen eens de proc laten testen bij de computerboer!!!
Hoop op het laatste aangezien de proc op een beurs gekocht is bij een club uit A'dam
voor 180 euro. Zo'n gedoe met opsturen enzo :+

De 3400+ Newcastle erin en het spul boot weer. Ff mijn overclock setting weer terug zetten en tot zover
helaas pindakaas!!!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

silitek schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:01:
Combinatie 3700+ 1mb cache (clawhammer) en Abit kv8 pro 3d-eye is " no-go"..
Blijf code 90 bij eerste boot..na reset op F0 hangen.

Betekend nog niet dat de 3700+ brak is...kan natuurlijk ook aan ABIT liggen.
Morgen eens de proc laten testen bij de computerboer!!!
Hoop op het laatste aangezien de proc op een beurs gekocht is bij een club uit A'dam
voor 180 euro. Zo'n gedoe met opsturen enzo :+

De 3400+ Newcastle erin en het spul boot weer. Ff mijn overclock setting weer terug zetten en tot zover
helaas pindakaas!!!
Lijkt mijn ook de best optie, laat het ons ff weten hoe het is afgelopen.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat de ABIT niet helemaal top is...omdat Cool & Quiet ook nog nooit op dit mobo gewerkt heeft. En omdat een dode CPU zeer weinig voorkomt echter, trof ik wel wat krasjes bovenop de 3700+. Maar dat kan komen doordat het een tray versie is.
Opties is ook niks te zien!!..maar of tie nooit op een socket heeft gezeten daar twijfel ik over >:)

klik
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/4307/dsc000067kn.th.jpg

klik
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/6969/dsc000072th.th.jpg

Nu wil ik een EPOX 8HEAI S754 PCI-e + AGP met leuke overclock opties. Vind zeer weinig of dit mobo. Iemand ervaring met dit platform?
edit:
proc ligt bij pcboer voor een onderzoek....hij dacht dat de proc naar de malle-moer is gezien de printplaat beschadeging op foto 2..viel me pas op in macro stand fototoestel 8)7

word vervolgd

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 08-05-2006 14:49 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
De gekochte 3700+ is helaas DOA..( heeft waarschijnlijk te maken met de beschadeging )...of ze dat geweten hebben??? Kreeg hem anders zomee in een blauw doosje. Je kunt ook zeggen dat ikzelf beter op had moeten letten, maar ja...ik zag het niet B) hij is verstuurd naar accshop te A'dam...
Iemand toevallig bekent met deze club??....vezocht indien ze geen 3700+ s754 meer hebben aan een s939 mogen sturen.

Ben benieuwd in hoeverre de service is van ACC :+ ...tenslotte kunnen we een store "maken of breken"
mwah..niet helemaal, maar een beetje invloed hebben de tweakers wel :P

Pagina: 1