Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleempje met uitlaat?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Hyundai Sonata 2.0i 16v uit 1994.

Nu heb ik sinds kort een klein, vervelend rammeltje in de uitlaat zitten.

Het is te horen in de 1e en 2e versnelling, zo rond de 2000 a 2500 toeren.

Het is moeilijk te omschrijven hoe het klinkt, maar het lijkt alsof er een stukje metaal rondcirculeert in de uitlaat zelf.

Nu heb ik wel een steuntje van de uitlaat gezien die een klein beetje gescheurd is, maar de uitlaat zelf hangt gewoon helemaal vast.

Wat kan dit zijn? Ik denk zelf niet dat het schadelijk is ofzow, en de uitlaat klinkt niet echt alsof ie lek is...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als het werkelijk vanuit de uitlaat komt kan het zijn dat er wat schotjes loszitten in de demper(afhankelijk van opbouw demper) .
check ook eens of er niet ergens een hitteschiltje rammelt dit wil n.l. ook nog wel eens voor komen.

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Volgensmij kan je beter een andere auto kopen, gezien de vele topics met problemen met de hyundai :P
Waarschijnlijk gaat iets dat los zit meeresoneren.

Verwijderd

Wat PBloem zegt, demper of hitteschild. In worst case scenario kan het ook je katalysator zijn (als je die hebt tenminste)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:11:
Wat PBloem zegt, demper of hitteschild. In worst case scenario kan het ook je katalysator zijn (als je die hebt tenminste)
Vanaf 91 is het verplicht een Kat :)

Maar kunnen wat losse schotjes zijn, als je er gruwelijke hekela aan hem gewoon eruit slopen of vervangen door een nieuwe demper.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Worldwide schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:20:
Volgensmij kan je beter een andere auto kopen, gezien de vele topics met problemen met de hyundai :P
ik rijdt zelf ook met een hyundai, en daarmee mag je echt serieus veel verkeerd doen eer die het laten afweten, zijn echt onverslijtbare bakken.
Ik raad je toch aan ermee binnen te gaan, de onze had ook last van een reuteltje (en later niet meer trekken) tussen de 2000 en de 3000 toeren, en blijkbaar lag het bij ons aan de motor zelf (versleten bougies en bougiekabels). Leeftijd van de auto is ongeveer hetzelfde (aankoop in 92 of 93 dacht ik)...

edit: koste bijna niets van herstelling; goeie 75€ als we cash betaalden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 13:13 ]

Pagina: 1