Toon posts:

[Flash] Problemen met components

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een mooie Flash GUI gemaakt voor mijn website, met daarin een paar XML-Connectors, een paar DataSets en een paar DataGrids... alles werkte prima, maar de file werdt 250Kb waardoor ik besloot een preloader te gaan bouwen.

Ik maakte een aparte scene voor de preloader, en om deze goed te laten werken moest ik ervoor zorgen dat het leeuwendeel van de data niet op dezelfde frame als de preloader geladen wordt. Ik heb dus via het Export frame for classes de classes laten exporteren op frame 3 (frame 1 en 2 zijn voor de preloader). Vervolgens heb ik alle gebruikte components in de library gewijzigd, ik heb alle Export in first frame vinkjes weggehaald (precies zoals iedere tutorial hierover zegt) bij de "Linkage settings".

Nu... alles leek het goed te doen, de DataGrids verschijnen correct met alle modificaties en settings die ik had gemaakt (achtergrond kleuren etc etc), dus ik ga er vanuit dat de Actionscript classes goed gelaad zijn en dat de 'movie' dus correct frame 3 gelezen heeft.

MAAR... wanneer ik de data van de XML connectors probeer op te halen (wat voorheen prima werkte) wordt er niets weergegeven. In de preview funcie kan ik zien dat wanneer ik de load 'trigger' hij correct de XML files kan vinden (hij geeft heel kort weer dat hij hem laad, bestandsgrootte enzo kloppen), maar vervolgens gebeurt er niks.
Ik kan niet zien waar het precies mis gaat, alles lijkt correct geladen te worden... maar wordt niet meer goed geprocessed.

In de debugger kon ik ook niks vinden, en alle components volledig opnieuw te hebben gebouwd wil het nog steeds niet werken :'(. Ik zit hier nu al een week mee te worstellen maar kom geen meter verder. Bijzonder frustrerend.

Als iemand me kan helpen zou dat bijzonder mooi zijn.

alvast bedankt

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06
ik weet niet waar je probleem aan ligt, maar misschien wel een snelle oplossing:
als je in plaats van een preloader in een scene een aparte swf maakt die het preloaden verzorgt?
Dus een loader.swf, die een main.swf (met daarin al je huidige werk) laadt.

Je kan dan eerst de hele main.swf laden en zelfs eerst je data laten verwerken voor je vanuit de preloader de main.swf laat zien.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik zelf ook bedacht, maar dat is in mijn situatie helaas niet wenselijk om 2 apparte bestanden te hebben (vraag me niet waarom, lastig uit te leggen ;)).

Maar het is toch maf dat er in alle documentatie geen oplossing te vinden is (of uberhaupt een indicatie van wat het probleem kan zijn).