Toon posts:

netwerkgepruts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Weken aan een stuk probeer ik in af en toe een paar uurtjes mijn utp aansluiting op zolder in orde te krijgen. Helaas ben ik waarschijnlijk volledig debiel bezig maar ik krijg het niet aan de praat.
De set-up is als volgt:
Beneden Router (wel draadloos maar ik wil voor kleine lanparties geen storing veroorzaken met andere sraadloze apparaten, zoals tv etc.)
Boven utp contactdoos.

Nu heb ik de schema's gevolgd die je kunt vinden, echter wil ik even zeker weten of:
je voor een aansluiting achterin de utp contactdoos de normale aansluiting moet gebruiken te weten beginnen bij O/W, Oranje etc..en geen crossover.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:31
Gewoon alles straight volgens mij, als je een straight kabel verbind met een straight kabel blijft het straight.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

nee, er staat op deze contact doos waarde aan gegeven van 1 tot 8. Hierbij moet je de corresponderende nummers gebruiken.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• GH45T
  • Laatst online: 21:24
Waarschijnlijk moet je inderdaad de 1 t/m 8 van de utp stekker overnemen. Hanteer wel overal dezelfde volgorde, kies voor je hele netwerk duidelijk voor TIA-568A of TIA-568B, B is het meest gehanteerd (oranje-wit, oranje, groen-wit, blauw, blauw-wit, groen, bruin-wit, bruin) en A is eigenlijk wat je doet bij een crosskabel aan één kant (groen-wit, groen, oranje-wit, blauw, blauw-wit, oranje, bruin-wit, bruin)

Dus gewoon hetzelfde aanhouden als in je kabels.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik het toch goed dank voor de reakties, om eoa reden krijg ik het gewoon niet werkend, ik ga maar eens een nieuwe kabel trekken.

behalve die Google ben al 3 x op de pagina geweest en beantwoord de vraag niet duidelijk. Post het dan aub ook niet. Dat is de omgekeerde versie van er makkelijk vanaf maken..

Verwijderd

Ook hier heeft de FAQ weer een antwoord op:

FAQ - Netwerken

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd ik had de faq gelezen maar kon het niet vinden. Ik post hier ook een vraag terwijl ik heus wel min research heb gedaa, wil alleen zeker weten of ik niet iets verkeerd doe aangezien het onmogelijk leek. En idd bleek de kabel een breuk te hebben dus dank voor de hulp van alle posters hiervoor.

Het enige wat me aan tweakers mateloos kan irriteren zijn mensen die een simpele link geven zoals Google and FAQ onder het motto het zal wel niet gelezen zijn. :( Het is zoo ontzettend onbehulpzaam en het heerst hier behoorlijk veel. Het heeft iets weg van een Planet Internet en Chello helpdesk en godzijdank kun je dan bij de meeste users nog wel terecht. O+

Verwijderd

Dan bel je toch met Planet of Chello?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
In de FAQ staat toch het volgende handige/duidelijke plaatje? Volgens mij (ben hier eigenlijk verdwaald :+) verandert er ook weinig aan de kabel als er een wandcontactdoos tussenkomt, dus dan zou het met straight gewoon moeten werken.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/straight.png

• GH45T
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:07:
Vreemd ik had de faq gelezen maar kon het niet vinden. Ik post hier ook een vraag terwijl ik heus wel min research heb gedaa, wil alleen zeker weten of ik niet iets verkeerd doe aangezien het onmogelijk leek. En idd bleek de kabel een breuk te hebben dus dank voor de hulp van alle posters hiervoor.

Het enige wat me aan tweakers mateloos kan irriteren zijn mensen die een simpele link geven zoals Google and FAQ onder het motto het zal wel niet gelezen zijn. :( Het is zoo ontzettend onbehulpzaam en het heerst hier behoorlijk veel. Het heeft iets weg van een Planet Internet en Chello helpdesk en godzijdank kun je dan bij de meeste users nog wel terecht. O+
Heb je wel gelijk in, zeker in dit geval vind ik, zo vanzelfsprekend dat 1 t/m 8 meteen met de volgorde in de kabel corospondeerd is het nu ook weer niet.

Om dit zelf te voorkomen kun je beter onder je post zetten wat je allemaal al hebt gedaan, zoeken op Google, FAQ doorlezen en dat soort dingen. Dan is het voor de iedereen hier ook makkelijker om je te helpen.
Pagina: 1