[WC] Welke pomp? (Innovatek vs Aquacomputer)

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 16:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Voordat dit topic op slot gaat vanwege het "wat moet ik kopen" gehalte: ik heb zitten zoeken en lezen, maar mijn twijfel kan niet helemaal weggenomen worden. Ik wil nu eindelijk eens een waterkoelsysteem samenstellen voor mijn PC en heb bijna alle onderdelen al kunnen kiezen (waterblokken van Aquacomputer, nieuwe BlackIce GT radiator) alleen over de pomp twijfel ik dus nog. Er zijn op dit moment nog 2 kandidaten, namelijk de Innovatek HPPS Plus 12V en de Aquacomputer Aquastream. Deze zijn beiden gebaseerd op de Eheim 1046. Nou heb ik deze review doorgelezen. Nou is mijn Duits niet zo heel goed, maar ik begrijp hieruit dat zij de Aquastream als winnaar aanwijzen, omdat deze voor iets meer geld veel meer features biedt. Ik heb uit deze review echter ook begrepen dat de HPPS Plus te 'overklokken' is naar een hogere frequentie, waardoor deze sneller gaat draaien en dus meer water verplaatst - zelfs meer dan een Eheim 1048! Nou staat er bij de Aquastream ook dat er een jumper geplaatst kan worden om de frequentie te verhogen, echter bij de HPPS gaat dit veel hoger.
Ik vind regel/monitor-unit van de Aquastream best leuk, maar als de HPPS Plus beter presteert dan heeft dat mijn voorkeur. Zijn hier mensen die ervaring hebben met een van deze pompen (of zelfs met beiden) en die mij een van deze apparaten kunnen aan- of juist afraden?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Waarom specifiek deze twee pompen? Heb je geen alternatieven op het oog?

dit bijvoorbeeld

is een vele malen betere pomp! (qua performance per euro dan; er zijn nog betere pompen nl.)

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03

MF

Take a Seat

Die review heb je weinig aan, aangezien het hier om de HPPS pomp gaat en dat tegenwoordig de HPPS Plus is, welke nog meer water kan verplaatsen. (en het hoger kan pompen) Heb zelf alleen ervaring met de HPPS Plus en die werkt prima.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 16:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Die Laing pomp heb ik ook overwogen, maar ik heb gehoord dat die redelijk wat herrie maakt terwijl de door mij genoemde pompen heel stil schijnen te zijn. Daarnaast moet ik bij die Laing ook weer zo'n plexiglas deksel kopen om er Plug&Cool aansluitingen op te kunnen zetten en dan wordt het me een erg duur geintje.
MF: Als die HPPS Plus nog een stukkie beter is dan de 'oude' HPPS, dan is dat dus alleen maar een pluspunt ;) Ik denk dat ik die HPPS Plus maar neem :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Wat is er hier mis mee: [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI[/rml] :P
Ennuh... dat begin verhaaltje mag je wel een beetje in alinea's verdelen ;)