Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bureaukast 'case mod'

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Beste tweakers,

Dit topic kan natuurlijk verkeerd geplaats zijn maar als je het bekijkt vanuit het perspectief wat ik ook doe, staat hij hier best terrecht.

Ik wil mijn PC Meubel / Burreaukast zo aanpassen zodat mijn PC (welke daarin staat) genoeg ventilatie tot zich kan krijgen, nu laat ik altijd het deurtje open staan zodat de hitte eruit kan. :*)

Het liefst heb ik een betere oplossing, er mag uiteraad in me kast gezaagt geboort of what so ever gedaan worden zolang m'n hitte maar weggaat en/of kouwe lucht erbij komt.

Heeft iemand een simpel maar efficient idee? Ik hoor het graag! :Y)

Hier wat fototjes van m'n kast, in de volgorde rechts, voor, links:
Afbeeldingslocatie: http://www.vnx.nl/pckast1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vnx.nl/pckast2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vnx.nl/pckast3.jpg

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 19:59
Maak in de linkerkant van je bureau een blowhole van 120 mm en maak een gat in je kast. Zet er iets van een slang tussen. De fans die aan de achterkant van de kast zitten kan je voor de outtake gebruiken.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:12
dr was hier iemand die een server koffer of kast had gemaakt met een knap systeem voor geluidswering maar toch genoeg lucht in systeem krijgen:

Kast
___________ Fan
xxxxxxxxxxxxxxxx |
xxxxxxxxxxxxxxxx | x= open
xxxxxxxx________ |

met isolatie aan de kast, ik zal proberen een plaatje te zoeken

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 07-05-2006 16:21 ]

K to the KillaZ

• sparkle
KillaZ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:18:
dr was hier iemand die een server koffer of kast had gemaakt met een knap systeem voor geluidswering maar toch genoeg lucht in systeem krijgen:

Kast
___________ Fan
xxxxxxxxxxxxxxxx |
xxxxxxxxxxxxxxxx | x= open
xxxxxxxx________ |

met isolatie aan de kast, ik zal proberen een plaatje te zoeken
ik vind je ascii art erg mooi, maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt B) *wachtend op plaatje*

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

KillaZ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:18:
zoiets?

@ TS :
boor gewoon een paar gaten in de kast ( achterkant boven ofzo ) met een ventilator ervoor (aangesloten op de pc) en klaar is sparkle. gebruik jouw fantasie !

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• sparkle
Ik ben idd van plan om gewoon een gat te boren voor een 12cm ventilator en deze erop aantesluiten, tenzij iemand met een beter/slimmer idee komt, ben benieuwd.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
@KillaZ:
Je bedoelt deze mod:
[rml][ CM] Silent Mod :) [ casemod nr. 8][/rml]

@TS:
Wees creatief :)
Wellicht dat je iets leuks kunt doen met een intake aan de zijkant (zoals eerder genoemd). Wat ik persoonlijk wel mooi zou vinden is een net afgewerkt rooster in de voorkant.

• sparkle
Fauna schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:51:
@KillaZ:
Je bedoelt deze mod:
[rml][ CM] Silent Mod :) [ casemod nr. 8][/rml]

@TS:
Wees creatief :)
Wellicht dat je iets leuks kunt doen met een intake aan de zijkant (zoals eerder genoemd). Wat ik persoonlijk wel mooi zou vinden is een net afgewerkt rooster in de voorkant.
Heel mooi, ik hoop dat ik er ook zoiets van kan maken, dat zal wel super zijn.

Ondertussen sta ik nog open voor nieuwe ideen, maar zoals ht er nu uitziet ga ik voor dat idee.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

sparkle schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:16:
Heel mooi, ik hoop dat ik er ook zoiets van kan maken, dat zal wel super zijn.

Ondertussen sta ik nog open voor nieuwe ideen, maar zoals ht er nu uitziet ga ik voor dat idee.
als je nog vragen hebt hoe en wat.. stel gerust.. ga mijn 2de silent pc maken op zelfde methode.. alleen zonder die extra fans.. binnenkort als ie in elkaar zit is kijken of ie nog goed koelt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Je zegt dat je nu het deurtje open houdt om de warmte eruit te laten, als dit goed genoeg werkt kun je eventueel dat deurtje er in zn geheel eruit slopen. Misschien minder uber-tweaker style en niet half zo mooi of koel als extra fans/stukken wegzagen, maar wel de makkelijkste optie

• sparkle
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:30:
Je zegt dat je nu het deurtje open houdt om de warmte eruit te laten, als dit goed genoeg werkt kun je eventueel dat deurtje er in zn geheel eruit slopen. Misschien minder uber-tweaker style en niet half zo mooi of koel als extra fans/stukken wegzagen, maar wel de makkelijkste optie
Is het ook, maar met het deurtje open hoor je hem ook stukken beter dan met deurtje dicht :9

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
Anders zaag je onder in het deurtje een rechthoek (of zoiets) uit.
Stuk Meshx er tegenaan en je hebt een intake voor lucht.
Daarom doe je het deurtje ook open.
Achterkant kan je hetzelfde doen.

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

waarom koop je niet 1 of meerdere 12CM fans.
ff gaten zagen zodat de fan past, vast met ty-rap en het hete lucht kan zijn weg volgen(misschien naar je beeldscherm >:) )
maar de fans wel zo hoog mogelijk plaatsen... want de warmte stijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Arnold-D op 08-05-2006 14:54 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 08:52
ik had hetzelfde probleem met een mce in de woonkamer die
in de kast achter een gesloten deurtje stond.
Door de warmte viel hij steeds uit :(

Oplossing:
Achterkant uit de kast gehaald en sindsdien draait hij 24/7 :)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Wat ik heb gedaan bij de kast waar mijn MCE in staat is het dunne plaatwerk aan te achterkant vervangen voor een triplex plaat (op zeze manier kan het altijd terug naar orgineele staat als je het ergens een keer anders wil gebruiken)

In die plaat heb ik aan de onderkant een inkeping gemaakt waar de draden door kunnen lopen.

Daarboven heb ik een rechthoekig gat gemaak ban het formaat van keukenafzuigbuizen, (je kent ze wel om het wat mooier weg te werken worden de ronde buizen vervangen door rechthoekige).
Omdat op de achterkant van de pc een ronde fan zit heb ik dus het verloopstuk gebruikt wawat van rond naar die rechthoekige buis gaat. Dat verloopstuk heb ik in de rechthoekige opening bevestigd. Daarna heb ik mijn pc met de fanuitgang tegen het verloopstuk aangeplaatst waardoor de warme lucht direct naar buiten word afgevoerd.

Voor de zekerheid heb ik bovenaan de plaat nog een groot rechthoekig gat gemaakt met een luchtrooster er in (zo een die je normaal ook in trappen ziet)met de goede kant de kast in, om overige warmte binnen de kast af te voeren.

Klinkt ingewikkeld allemaal ik zal het tekenen, achteraanzicht van de kast

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
||||*****************************|||| <-- Top Rooster
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||******||||||||| <-- Afvoerbuis
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||******||||||||| <-- Kabelopening

• sparkle
Zal jullie wat vertellen.

Er zit helemaal geen achterkant achter mijn bureaukast, deze is al gewoon open.

Wat het probleem precies is dat als ik mijn bureaukastdeurtje gesloten houd voor een uur en hem dan open komt er toch een hitte uit! Dat kan gewoon niet goed zijn.

Vrienden attenderen me hier al vaker op, het is net een kackel als je het deurtje opent.

• deWit
  • Laatst online: 21-11 21:40

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Post eens wat temperaturen op het moment dat dat zo is...

Verwijderd

Als de achterkant gans open is, zit er IMHO weinig anders op dan een flink gat in de bodem; mogelijk aangevuld met een grote, trage ventilator.

Verwijderd

Vorig jaar heb ik me moederbord gewoon tegen de zijkant van me bureau geschroeft. Ventilator er achter gezet zodat ie erover heen blies. IDE cd/dvd-rom's op het bureau, schijven onder rechtop met een ventilator er achter. :)

Ging een hele tijd goed, alleen zat het allemaal een beetje los, vooral die pci-kaarten.
Harde schijf werd wel eens wat warm, vandaar nog een ventilator daar erbij, maar overal prima te doen.
Het is dan wel leuker als je kastje open houdt, dan kun je nog genieten van je "bureau mod".

Foto's hek helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 21:39 ]

Verwijderd

Na een nadere beschouwing van de fotos, zou ik zeggen: kast enkele cm verwijderen van de achterwand en de PC (in de kast) op een verhoogje plaatsen. Als dit niets helpt, kan je nog steeds een gat in de bodem van de kast overwegen (is er wel ruimte tussen kastbodem en vloer?).

• sparkle
Temptratuur met kast dicht na een uurtje is zo'n 80 graden met dit warme weer. (Case).

Gat in de onderkant van me kast? Maar warme lucht stijgt toch? Boven kan trouwens wel!! Daar heb ik zelf trouwens nog niet aangedacht en is denk ik nog de beste manier!

En misschien nog in me deurtje, onderaan, een rechthoekig gat boren en daar iets van gaas voor doen. Voor koude lucht. Me PC ga ik iig niet aan me bureau zelf monteren haha :P Ik wou hem ook nog wel is meenemen naar LAN Party's bijvoorbeeld :*)

[ Voor 5% gewijzigd door sparkle op 12-05-2006 00:05 ]

Verwijderd

Warme lucht stijgt inderdaad. En voor een goede ventilatie moet ze aangevuld worden met koude lucht. Die kan je het best betrekken van een laag punt, waar de lucht het koudst is.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 06:37:
Warme lucht stijgt inderdaad. En voor een goede ventilatie moet ze aangevuld worden met koude lucht. Die kan je het best betrekken van een laag punt, waar de lucht het koudst is.
In jouw geval worde de koude lucht aangezogen door de achterkant van de kast, gaat langs de kast in de voorkant (ik neem aan dat je een fan voorin hebt) en moet dan nog door je kast heen. Het probleem is alleen tegen de tijd dat je 'koude' lucht bij de intake van je kast is, hij al niet zo koud meer is... maardoor de warme lucht achteruit je kast iets warmer wordt waar door de koude lucht nog warmer wordt voordat hij je kast ingaat, etc etc...

Neergaande (wat betreft prestaties) spiraal is het gevolg.

Zorg voor een goede toevoer van koele lucht in je kast en je probleem is opgelost.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

sparkle schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:04:
Temptratuur met kast dicht na een uurtje is zo'n 80 graden met dit warme weer. (Case).
80 graden in je case? draait je processor fan wel? 80 is veel hoor :)

Beste zou misschien zijn om aan de zijkant een fan te doen die de lucht afvoert...
Als je het richting de kant van je voetjes doet dan heb je in de winter nog verwarming ook :)

Of je zet er zo een richt rooster in, net als in de auto... :+

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Ik zou het deurtje eruithalen, of modden, een soort auto-grill van maken. Met een kleur die bij je bureau/kamer past. En dan een leuk lampje en in fan erachter. En aan de achterkant gewoon zagen en een flinke slome (lees: stille) fan erin.

• sparkle
Zet er ook een stille fan in, en misschien nog wel een Zalman fanmate ervoor. Ik had al een contructie ingedachten, zodra ik alle onderdelen heb begin er ermee. Ik laat het jullie weten als het af is.

• sparkle
zoals beloofd zal ik jullie nog op de hoogte houden van wat er precies met me kast gebeurt is, nou dat is nu.

er zit nog steeds geen fan in, ik houd gewoon me kast deurtje open. ben wel nog steeds van plan een gat erboven te boren om daar een fan te plaatsen maar heb daar niet de goede gereedschappen voor.

als dat nog ooit gaat gebeure plaats ik de pics wel hier. voor nu, tot later.

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:19

Yotta

0110101001111010

:? 8)7

0110101001111010

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
Dan heeft dit hele topic dus totaal geen nut gehad. :?

7 gaten zaag koop je voor 5 pleuro bij big boss of wat dan ook. :z

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45
hmm, dan nog het boormachine ::)

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Wat ik zou doen is de hele computerkast weghalen, en alle componenten in de kast leggen of uiteraard vastzetten, of is het geen groot genoege kast daarvoor? (je pics doen het hier niet)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• sparkle
M.Koers schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:26:
Dan heeft dit hele topic dus totaal geen nut gehad. :?

7 gaten zaag koop je voor 5 pleuro bij big boss of wat dan ook. :z
Zodra ik iemand vind die dit voor me kan doen, laat ik het hem doen. Ik ga zelf er nog niet mee in de weer, bij mij gaan dit soort dingen altijd fout.

• sparkle
FTMarcella schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:24:
Wat ik zou doen is de hele computerkast weghalen, en alle componenten in de kast leggen of uiteraard vastzetten, of is het geen groot genoege kast daarvoor? (je pics doen het hier niet)
Haha, nee ik wil ook nog me PC meenemen naar LAN party's dus dit ga ik niet doen.

Maarre... die pics doen het idd niet meer omdat me webhosting verlopen is :'(
Pagina: 1