Toon posts:

[Mysql5] Geeft 'Unknown table 1' op verse installatie? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe windows 2003 server geinstalleerd. Dit heeft verder geen problemen. Nu wil ik hier een webserver van maken zodat ik zelf lokaal wat dingen kan testen met o.a. php websites.

Voor het testen wil ik graag Mysql 5 installeeren. Inmiddels heb ik al verschillende versies geinstalleerd. o.a. 5.0.18, 5.0.21 & 5.1.5 (beta). De installatie van de database gaat goed. De admin tools werken er ook goed mee. Maar steeds als ik een tabel open met een programma zoals bijvoorbeeld Mysql Control Center krijg ik een fout:

[Servernaam] ERROR 1109: Unknown table '1' in tabelnaam

Dit krijg ik op alle databases. Maar het vereemde is dat er nergens een veld of tabel 1 is. Ik heb alles van mysql al weg gehaald. Ook uit het register enzo. Maar naar nieuwe installatie blijft de fout, ook als er alleen maar de standaar Mysql tabellen zijn. Ik heb ook al veel met google gezocht maar ik krijg daar geen goed antwoord. Error 1109 is een standaar fout voor het ontbreken van een tabel.

Ik heb geen idee wat ik nog zou kunnen proberen. Iemand een idee of het zelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in een database een tabel toevoeg met de naam 1 gaat het wel goed! Maar dan moet ik dit voor elke database doen. Dit wil ik liever niet. Is er ergens een instelling dat er altijd een tabel 1 moet zijn?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. Zou je in het vervolg de edit-button kunnen gebruiken om je laatste bericht aan te passen; in plaats van er nog een bericht bij te posten?

[Mysql 5] Database fout in alle tabellen > [Mysql5] Geeft 'Unknown table 1' op verse installatie? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je hebt het over 'alle databases'
Had je al mysql databases van eem vorige versie ofzo?
Die moet je dan even converteren denk ik.

maar dat zou ik ook geen 'verse installatie' noemen dan..

[ Voor 8% gewijzigd door xzenor op 08-05-2006 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een schone installatie. De databases zijn terug gelezen met behulp van inport/export (SQL bestanden maken). Ik heb zelf het idee dat het komt omdat op de computer Mysql 4.x draait en op de W2K3 Server Mysql 5.0 draait.

Ik ben momenteel aan het testen met andere programma's dan Mysql Control center. Heeft iemand hier nog leuke vervangers voor?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
SQLyog bijvoorbeeld
Pagina: 1