Mijn geluid loopt niet synchroon met mijn beeld

Pagina: 1
Acties:

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Of andersom,

Dit is dus het geval. Ik heb zelf mijn dvd proberen te rippen naar divx op een beeldgrote van 640 x 480 met FlaskMPEG.

Maar nu loopt dus alles door elkaar. De eerste paar minuten gaan nog wel, maar daarna is er echt geen touw meer aan vast te knopen :? Heeft iemand misschien een ideel waar het aan kan liggen? PS. Het geluid is gedecodeerd naar 96kbps 41000Mhz met de Mp3Codec...

Thnx

edit:
Dit bericht is gepost door EddyFreddy op de bak van Distortion

Iracing Profiel

Verwijderd

dat heb ik nou ook altijd soms is het wel ghoed en soms niet

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Om wat voor DVD gaat het regio 1 of regio 2.
Als ik het goed begrijp gaat het geluid dus steeds meer out of sync lopen ? Dat zou duiden op een verkeerde framerate. Als je een regio2 dvd gecodeert heb moet je wel de framerate op 25 zetten. Regio 1, 24.

kijk even op doom9.net, haal daar een framerate changer vandaan en zet de framerate op 25. suc6

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Geluid moet je op 48 KHz zetten (same as input), omdat wegens een bug in flask 48 niet goed in 44.1 wordt omgezet... Ook goede framerate aanhouden he...

Verwijderd

Je kunt ook de geluidcompressie niet in FlaskMPEG doen, maar later in VirtualDub.
Dan kun je in Flask wél kiezen voor 44kHz (scheelt toch weer iets) PCM geluid.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

gewoon en goede guide downloaden en volgen.
er zijn een paar sites die alles met screenshots in de kleinste details uitleggen. Ook hoe je het beste sound + video kan rippen, en om out-of-sync te voorkomen

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Dit betekent dus dat je audiofile korter (of eventueel langer)is dan de video. Als je audio apart van de video codeert (je hebt dus 1 avi en 1 wav file) moet je even kijken hoelang de avi is dan kun je met bijv. Cooledit de wav even lang maken. Als je nu met VirtualDub de audio en de video combineert zou de audio en de video synchroon moeten lopen (tenminste bij mij dan).
Aniewee suc6 ermee :)
Pagina: 1