Google geeft problemen met Firefox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Sinds de laatste update van Firefox naar 1.0.5.3 heb ik problemen met Google. Het is niet meer mogelijk om naar Google.com te gaan. Ik kom dan automatisch bij Google.NL uit Daar staat dan weer de link naar Google.com, maar die brengt me direkt weer bij de NL versie uit.
Ook mijn preferences worden niet onhouden. Ik kan keurig alles intikken en Google meldt dat het gesaved is. Maar het blijkt dan niet te werken.

Ik heb al geprobeerd om alle cookies van Google te verwijderen, maar dat helpt niet. Ik blijf bij de verkeerde uitkomen. Ook het verwijderen van de favorites die naar Google wezen heeft geen invloed.

Het is ook niet iets wat mijn computer zelf doet, bv door een hostfile oid. Als ik IE gebruik gaat alles zonder één enkel probleem.

Zoeken op internet of Tweakers is behoorlijk lastig, omdat Google en Firefox zulke algemene namen zijn dat je ongeveer ieder bericht of webpagina er mee kan vinden.

Vandaar mijn vraag: Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Of weet iemand een oplossing?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dit niet via google zelf instellen via de link "Voorkeuren" ?

Zie:
http://www.google.nl/preferences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Nop, dat schreef ik al: Mijn prferences worden niet onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
misschien je cookies settings bekijken ? bij mij hier, firefox 1.0.5.3, werkt het anders prima, dus het ligt niet aan firefox per se, maar aan de settings op jouw machine.

[ Voor 63% gewijzigd door DrClaw op 07-05-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Cookies heb ik al weg gegooid, hij maakt gewoon nieuwe aan. En voor de updat werkte het prima. Dat is het rare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ok, ik heb nog het volgende geprobeerd:

Volledig de-installeren. Dat was op zich nog een probleem wat hij laat overal zooi achter die je niet zomaar kan weghalen, ook niet na een reboot. Dat leek dus gelukt. Bij een nieuwe instal bleek hij alle vorige settings nog te 'weten' De de-instal was dus niet compleet. Een ook Google is nog steeds niet normaal te bereiken. Alle andere dingen gaan goed. Tenminste als je niet meerekend dat er toch nog een aantal websites zijn die problemen geven.

Ik denk dat de eindconclusie wordt: Verwijderen en gewoon weer IE gaan gebruiken. Er zijn me net iets te veel problemen met FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Compleet deinstallen doe je gewoon door te uninstallen en dan naar je c:\documents&settings\username\firefox o.i.d. te gaan en die map ook weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net ff het topic door en kwam erachter dat ik hetzelfde probleem had. (wanneer rechtsboven invullen in google search bar oid heb ik overigens niet dat probleem). Ben naar google.com ( > .nl) gegaan, bij voorkeuren interface taal op engels gezet. Dan voorkeuren opslaan. Dan klik je op ga naar google.com, dat werkt dan (misschien eerst even firefox afsluiten en weer opstarten). De interface taal onthoudt ie, de overige instellingen moet je weer opnieuw invoeren, waarna hij ze vervolgens (bij mij in ieder geval) wél opslaat ..

[edit] Ik kan m nu overigens niet meer zo instellen dat ie wél automatisch redirect .. gelukkig ook niet nodig, maar toch vreemd bugje. Nu maar hopen dat ie ook bij jou de instellingen wél opslaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn cookies freaken truowens ook met de nieuwe FF .... misschien is het een nieuwe bug. ik heb alle settings zoals ik het had enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:19:
Compleet deinstallen doe je gewoon door te uninstallen en dan naar je c:\documents&settings\username\firefox o.i.d. te gaan en die map ook weg te gooien.
Bedankt, het was even zoeken, ze zijn hidden/system. Ze zitten in Application Data en ook nog in 'common' en zelfs in de Windows directory zelf vond ik nog een 'uninstallfirefox.exe' Ik zal later de registry nog eens doorlopen of ik daar nog rommel kan vinden.

Voorlopig blijf ik wel weg van FF. Jammer, het ziet er in eerste instantie prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Heb je dit al geprobeerd?

http://kb.mozillazine.org/Google_redirects_to_google.nl

Bij mij was het de oplossing.
Pagina: 1