Amd compatibiliteid

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
Hoe zit het tegenwoordig met de compatibiliteid van amd cpus ?
ik heb altijd wat een hekel aan amd gehad vanwege al die amd patches die er vroeger uitkwamen, en tegenwoordig komen er nogsteeds profecionele applicaties uit waar nadrukkelijk bij staat dat ze beter niet op amd kunnen draaien.

Verwijderd

Volgens mij is deze mening zwaar overtrokken! AMD athlon procesorren zijn voor desktop applicaties minsten even goed als een INTEL!

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Op donderdag 25 januari 2001 11:58 schreef tineau het volgende:
Volgens mij is deze mening zwaar overtrokken! AMD athlon procesorren zijn voor desktop applicaties minsten even goed als een INTEL!
argumentatie vergeten ??

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

Ik ben het ook niet eens met deze stelling AMD cpu's zijn zekers te gebruiken voor dezelfde dingen als een Intel Cpu

Verwijderd

zooooo hey zeg wat een nederlands heb jij... NOT :P

Maareuh ik draai sinds een jaar op athlon (heb al mijn 2e :P ) en ik ben er zeer tevreden over en incompatibiliteit ben ik nog niet tegengekomen....

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
AMD proc is prima. Maar deze draait meestal op een VIA chipset. En die hebben vaak de nieuwste drivers nodig om goed te functioneren.
Intels draaien veel vaker op Intel chipsets. Die zijn over het algemeen goed tot zeer goed.
Maar Intels op VIA geeft dezelfde problemen als AMD op VIA.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit was vroeger absoluut zo. Klopt.

9 van de 10 software dingen draaide niet op AMD of liepen traag tot zelfs vast.

Ik heb op het moment dat de amd k7/600 uitkwam deze gekocht en moet zeggen dat hij tot nu toe altijd prima heeft gewerkt. Nergens geen last van.

Ik denk dat je tegenwoordig niet meer de strijd hebt zoals het vroeger was..

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 17:08

faraway

Dank U...

Volgens mij stammen die compatibiliteitsproblemen nog uit de k5-tijd.
Ik heb zelf jarenlang een k6-233 gehad zonder enige problemen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op donderdag 25 januari 2001 12:04 schreef Capoeiristas het volgende:
Nergens geen last van.
dus jij hebt overal last van? :+

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Heb een k6-2 450 ennuh, die is prima (beetje traag af en toe, maar goed, we kunnen niet allemaal een 1,2 GHz hebbe) 8-)

TokkeTokke moet leren tiepen...

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

"en tegenwoordig komen er nogsteeds profecionele applicaties uit waar nadrukkelijk bij staat dat ze beter niet op amd kunnen draaien."

Vaag..die professionele applicaties ken ik niet. Mischien dat je een paar linkjes kun posten. ;)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

incompatibiliteit? oh? met een AMD?
'k zou niet weten waarmee...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 12:14 schreef 0siris het volgende:

[..]
dus jij hebt overal last van? :+
ja echt wel. Van hangende pc tot wegvallende netwerk verbindingen.

NOT!

Verwijderd

Dit schreef Scimitar Fan van Faith in een ander forum

agp hotfix van microsoft al geprobeerd?
kijks eens op AMDZone in de downloads afdeling, staan redelijk wat drivers en fixes enzo

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn k6/2 500 doet het ook perfect.. geen enkele vage problemen ofzo. Maar oudere AMD k6-en hadden volgend mij wel wat comp. probleempjes.. als je win95 bijv. wilde draaien moest je eerst een patch installeren.. maar voor de rest valt het volgens mij wel mee..

Ik heb wel een paar jaar geleden een cyrix pr150+ gehad.. die was echt k*t, ik weet niet of het een exemplarische fout was of dat ze allemaal zo zijn maar mn pc crashte (spontane reset bijv.) zo'n 5 keer per dag.. en boven dat kon ik ook heel veel games niet spelen, bij bijv. die demo cd-tjes deed 90% van de spellen het niet; altijd een ongeldige bewerking oid als ik een spel probeerde te starten.. toen ik dr later een intel P233MMX in zette deden die spellen het opeens wel.. en hij was opeens superstabiel.. vaag :?

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
Novell raad nog steeds af om amd te gebruiken bij servers, dat heeft vast een reden denk ik dan..
ik vind het ook belachelijk dat intel zo duur is maar betaal liever wat meer voor cpu die het altijd doet ..
hoe zit dat met de warmte met amd ?
mijn p3650E loopt op 800 en zonder extreme koeling (standaard fcpga koeler) word ie 30C max
met 100% load voor paar uur etc.
warm is altijd slecht eigelijk.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb nu onderstaand systeem er bij, stabielste windows systeem dat ik ooit heb gehad. Loopt echt nooit vast.

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Wat een gezeur, ik heb een "oud" Athlon board en daar is ook zoveel over te doen geweest (Asus K7M), inmiddels zit mijn 2e Athlon erop en heb het zooitje een jaar of anderhalf. Ik heb er helemaal geen stabiliteits problemen mee o.i.d. beetje overtrokken allemaal..

Ik draai wel alleen maar Windows 2000 eigenlijk, zonder enige VIA driver geinstalleerd te hebben (alleen de AMD AGP driver eigenlijk, voor de AGP2x support)

Verder ook geen goedkope troep erin eigenlijk :)

Laat maar.. .

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Laten we maar ophouden, want dit wordt weer zo'n eindeloze Intel/AMD oorlog... :Z ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Daar hebben we er de afgelopen dagen al genoeg van gehad....

-Windows loopt evenzeer op een BX-P3 systeem als een VIA-AMD systeem, waarmee de belangrijkste comptabiliteit is gegeven. Programma's zoals Adobe Photoshop zijn behoorlijk geoptimaliseerd op een P3 vergeleken met een Athlon, maar een Mac roelt nog steeds in deze applicatie. Wat windows betreft is er geen betere proc dan een AMD K7 en verder qua pure FPU. P3 kan bijhouden dankzij specifieke optimalisaties, net zoals destijds de K6-2 dankzij 3D Now! de boel enigzins bij kon houden. Krijg je je AMD systeem goed stabiel, dan zweer je bij de prijs/kwaliteit verhouding van AMD. Wil je van begin af aan stabiliteit, geen mogelijk gezeik en doet geld er in dat opzicht niet toe, dan is Intel nog steeds de keuze voor je. Geen AMD/Intel war needed. De Tweakert met tijd gaat niet om AMD heen zoder grondige overweging.
Pagina: 1