Toon posts:

Thuisnetwerk XP. 1x kabel 1x wireless.

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forummensen,

Ik probeer met me IPB verbinding een thuisnetwerk op te zetten.
Dit lukt echter niet.

Ik doorloop het wizard verhaal helemaal op beide computers. En na het herstarten zie ik ook in: Mijn netwerklocaties->Zoeken naar computers in werkgroepen, de pc's die in het netwerk horen.

Als ik dan vanaf de laptop probeer de harde schijf van mijn desktop probeer te benaderen krijg ik: \\Desktop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van het netwerk op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

kan het netwerkpad niet vinden.

Wat doe ik nu verkeerd?

Beide pc's hebben wel internet dus ook een goed ip adres. Kan alleen van de ene niet naar de andere pingen dan krijg ik een time out.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04 15:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

check es of de windows firewall (of een andere firewall) het verkeer van "Bestands en printerdeling" niet blokkeert..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het zou me Experia firewall kunnen zijn. Voor de rest zou ik het niet weten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

experia firewall lijkt me stug, of je moet al een managed switch erin hebben zitten.

Die experia firewall is alleen om je interne netwerk te beschermen, wat toch al gedaan wordt door het NAT idee.

Heb je geprobeerd de username van de pc die geen toegang heeft aan te maken op de pc die toegang moet verlenen, en wel met het zelfde wachtwoord?

IMO moet je die wizard overslaan, heeft al meerdere malen het netwerkdeel van mijn pc naar de kl*te geholpen.

Probeer ook eens \\ip.ad.re.s van de andere pc in te tikken, kan zijn dat nameresolving niet goed wil.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik de XP Wizard niet moet volgen. Hoe maak ik dan een netwerk?
ben hier niet thuis mee namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar beide en van pc lukt nu eindelijk. Maar nu krijg ik een uitroepteken met de volgende tekst te zien: Er bestaat een identieke naam in het netwerk. ;(

Wat doe ik nu dan verkeerd en hoe los ik dit op?

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:56
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:15:
Pingen naar beide en van pc lukt nu eindelijk. Maar nu krijg ik een uitroepteken met de volgende tekst te zien: Er bestaat een identieke naam in het netwerk. ;(

Wat doe ik nu dan verkeerd en hoe los ik dit op?
Kijken welke pc's het zijn die dezelfde naam hebben, en dan eentje daarvan renamen...?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54
Zorg ervoor dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten en zorg ervoor dat er een map gedeeld is op beide machines. zoniet dan krijg je die foutmelding.
Kun je btw die andere machine wel pingen?

Gebruik ook \\computernaam dit werkt veel beter dan steeds maar weer wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het vage juist.... geen enkele pc heeft dezelde naam. Alleen de Werkgroep naam is het zelfde, dit moet toch?

Mappen en schijven zijn inmiddels allemaal al gedeeld, dus ik zou er zo op moeten komen.

Wat bedoel je met //computernaam??
Pagina: 1