PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05-2025
Wij hebben hier een probleem. Wanneer de pc wordt aangezet krijgen we alle opstartgegevens gewoon te zien. Dan komt ie met het bekende scherm dat je een opstart-modus moet kiezen.
Welke optie we hier ook enteren, allemaal starten ze een stukje door en laten vervolgens het 'windows laad scherm' zien.

Dan na 2 seconden start de pc gelijk opnieuw op. Ligt volgens mij niet aan de harde schijf, maar misschien kans op een virus?

Hebben al geprobeerd om op te starten met windows-cd. Geen resultaat. Heb gekeken voor ERD commander maar hier lijkt niets gratis, danwel iets juists voor windows XP bij te zitten.

Het is dus een Windows XP Home machine....

Hebben jullie enige ideën?

Verwijderd

wat zijn de specs? en wat heb je zelf al ondernemen? troubleshooter hanger/en opstart problemen al doorgenomen?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:34

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:43:
wat zijn de specs? en wat heb je zelf al ondernemen? troubleshooter hanger/en opstart problemen al doorgenomen?
specs staan in ze signature ;)

Verwijderd

hmm ik zie dat de cpu ge oc'ed is, zet hem eens terug op zijn originele snelheid, en draai memtest eens

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 12:48 ]

• Coltpower
AMD athlon 3000+ pro, 1 gig geheugen, 160 GB HD, ATI 9600 pro.

Zelf al ondernomen zoals ik zei, de windows cd -> repair -> code: copy C:\windows\system etc....
Werkt niet.

Voor mij is dit een geheel onbekend opstartprobleem... Dus ben even de kluts kwijt!

• Coltpower
Ho ho...

Specs op mn signature zijn van mijn eigen pc. Probleem doet zich voor op mn vaders pc... ;)

Verwijderd

heeft je pa onlangs iets geinstalleerd en/of veranderd waarna er problemen zijn onstaan?

• Coltpower
Nee.. niet dat ik weet, hij beweert ook van niet en geloof ook dat het niet zo is. :)

Maar ik heb nu even een andere HD eraan geknoopt. Werkt prima nu.
Ga dus even proberen 2 HD's eraan te knopen. De goeie als Master te zetten, en die niet op wil starten als Slave. Kijken wat er dan gaat gebeuren...

Goed idee?

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Kan geen kwaad, en dan kun je zien of ie dan al niet wil booten, of als je in windows komt wat ie dan doet, ku nje hem formatten of niet, of als je hem aanklitk hangt heel je pc (dan is ie gaar).
Zo los ik ook bij mij of bij kennissen HD problemen op, dan kun je echt kijken in welke mate een HD gaar is, of dat dat uberhaupt het probleem is of niet.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
Test dan meteen ook de hardeschijf, via foutcontrolle en je kunt mooi op virussen zoeken. Probeer anders een test programma van je hardeschijf fabrikant om te kijken of de schijf geen kuren vertoont. bijvoorbeeld bij een Western Digital Of seagate en die werkt volgens mij ook bij andere merken.

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1