Toon posts:

I-net verbinding met hoge upload voor onderwijs

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is er een digitaal lokaal waar maximaal 30 leerlingen tegelijk gebruik kunnen maken van het internet (onder begeleiding).

Doel: Leerlingen moeten bestanden up- en downloaden vanaf een centrale server via het internet, omdat het niet de meest intilligente leerlingen zijn wordt er uitgelegd hoe te downloaden en uploaden van en naar de server. Omdat elke actie klasikaal kan je er rekening mee houden dat (hoogstens) 30 leerlingen tegelijk 10MB door het lijntje pompen.

Zoals al duidelijk is gaat dit om het onderwijs, goedkoper is beter.

Op dit moment hebben ze (geen idee waar) voor €300 een SDSL 2Mb/2Mb besteld, wat ik persoonlijk duur en niet nodig vind.

Nu wil ik met mogelijkheden komen zodat ze goeie verbinding hebben en geld besparen.

Bij demon zag ik 2Mb/2Mb SDSL voor €200 wat al goedkoper is, maar is SDSL echt nodig?

Verder dacht ik dat Chello Extreme ook 2Mbit upload heeft en dus goedkoper (€80) en hogere dl snelheden.

Als laatste mogelijkheid dacht ik om 2 ADSL verbindingen samen te koppellen als het mogelijk is?

Wat zouden jullie doen?

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 22:05

SilentSimon

Have you been hopped?

Kennisnet levert toch ook internet voor scholen?
www.kennisnet.nl

Maar dat zal wel gigantisch duur zijn idd.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Inmiddels kun je niet meer inschrijven voor het gratis KPN ADSL aanbod voor scholen denk ik ( al zou je wel een balletje kunnen opgooien bij XS4ALL) dus dat is jammer. Maar voor scholen zijn er speciale regelingen / kortingen enzo dacht ik. Maar waar?

Ik weet wel dat er veel gemeente bezig zijn met verglazing zo zijn er verschillende projecten waarbij met meerdere partijen glas wordt getrokken door een hele stad om zo alle gebouwen van scholen en de gebouwen van de overheid ( stadskantoor / bibliotheken en dergelijke ) aan te sluiten en ook van internet te voorzien.

Dus waar staat deze school ?

Owja dat was het wij hadden kennisnet 10mbit inmiddesl PT 100mbit en straks PT Gbit

Verder is het zo dat een partij uitgevers ervan uitgaat dat je als school een vette pijp heb liggen om gebruik te kunnen maken van hun lesmateriaal. Op dit moment weet ik van een school die gebruik maakt van een 8/1mb lijn van XS4ALL met 160 computers en er zijn geen klachten maar dat is maar net hoe het gebruik is per lesomgeving

[ Voor 27% gewijzigd door raymonvdm op 07-05-2006 12:04 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:06

The Wizard

Moderator Mobile
Is een proxyserver geen oplossing? Of zijn het allemaal verschillende bestanden?

2x ADSL zou mijn voorkeur hebben, met een loadbalancer ertussen. Is goedkoper (op de langere termijn) en je hebt een extra lijn als 1 lijn eruit ligt.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En waarom geen server lokaal neerzetten, en die via een dns entry, bereikbaar laten zijn via www.digitaalklaslokaal.nl.

Ofwel truuk de zaak, de kans dat ze dat echt doorhebben is niet echt groot imho.

Abort, Retry, Quake ???

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Wat aZuL zegt is natuurlijk een goed idee, Google anders eens naar SchoolConnect.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

SeatRider

Hips don't lie

aZuL2001 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:31:
En waarom geen server lokaal neerzetten, en die via een dns entry, bereikbaar laten zijn via www.digitaalklaslokaal.nl.

Ofwel truuk de zaak, de kans dat ze dat echt doorhebben is niet echt groot imho.
Nee. De kans dat je het probleem verplaatst natuurlijk wel. Ik neem even aan dat het hier om een soort elektronische leeromgeving/methodesite gaat? Als je die intern gaat hosten heb je er meteen een beheerslast bij, en als er ook nog deelnemers van buitenaf bij moeten kunnen, is het probleem zo mogelijk nog groter, omdat bij de meeste goedkope internetverbindingen je upstream vele malen lager is.

Mag ik vragen om welk produkt het hier gaat waar de leerlingen mee gaan werken overigens?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Leerlingen hebben hun eigen werkruimte op het internet, waar ze op kunnen komen d.m.v. livelink.
link: https://livelink.groenkennisnet.nl/
Dus ze moeten werkstukken van enkele MB`s redelijk snel en tegelijk kunnen wegschrijven en ophalen.

SDSL valt denk nu al af door de te hoge prijs.

Het gebruiken van 2 DSL lijnen met een loadbalancer er tussen is nog een optie, ik weet alleen niet of er ruimte is voor nog een extra lijn.

Via kennisnet heb ik geen ervaring met de werking, maar zal ze zeker mailen.

Het belangrijkste is dat er een redelijke upload aanhangt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Met SDSL kun je 2,3 (of dmv bundelen een veelvoud daarvan) als upload krijgen. Gaat ook dát nog te traag, dan zou je glas moeten gaan overwegen denk ik.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Los van dit verhaal zul je je moeten afvragen hoeveel mensen tegelijkertijd dit soort bestanden moeten uploaden. En hoe vaak dat voorkomt.

Thuis hebben ze ook geen supersnelle verbindingen, en hoe erg is het als het wat langer duurt ?

Edit : En waar zit jij als TS in dit verhaal ?
Ik mag toch hopen dat dit niet zo maar live gaat zonder fatsoenlijk uitgezocht te hebben wat nodig is ?
Dan zou er imho toch een wat uitgebreider verhaal aan onderzochte mogelijkheden liggen, en afwegingen, dan dat er nu medegedeeld wordt. NOFI

[ Voor 39% gewijzigd door aZuL2001 op 07-05-2006 16:06 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
2Mbit upload lijkt me genoeg (hpger liever).

In de openingspost stond al dat er maximaal 30 leerlingen tegelijk, maar ga uit van 20 leerlingen die tegelijk een werkstuk (pdf zip) uploaden naar livelink.

Mijn taak is om te onderzoeken hoe het anders kan, want €300 voor SDSL 2/2Mbit is niet de beste keus.

We hebben al eerder internet gehad via kennisnet maar dat beviel niet, veel problemen.

Glasvezel ligt nog niet overal in Amsterdam, eerste gebieden zijn zeeburg, Oost-Watergraafsmeer en Osdorp.

Dus 2 keuzes op dit moment:

2 DSL lijnen aanschaffen en samenvoegen d.m.v. loadbalancer

of

Chello Extreme

Iets vergeten?

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:35

Jan20

CMJJKFE

6 Mbit/1 Mbit
€9.95
per maand Abonnement TweakDSL T6
Snelheid down 6 Mbit
Snelheid up 1 Mbit

Een paar keer een aansluiting bij Tweakdsl nemen :)

Als je 4 telefoonlijnen bezit:

24 mbit down
4 mbit up
Prijs: 39.80 euro :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jan20 op 07-05-2006 20:59 ]

CMJJKFE

Verwijderd

Topicstarter
Jan20 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:55:
6 Mbit/1 Mbit
€9.95
per maand Abonnement TweakDSL T6
Snelheid down 6 Mbit
Snelheid up 1 Mbit

Een paar keer een aansluiting bij Tweakdsl nemen :)

Als je 4 telefoonlijnen bezit:

24 mbit down
4 mbit up
Prijs: 39.80 euro :)
2 jarig abbo, 2e jaar €27,95

dus €111 :7

Maar ik denk dat het samenkoppelen wel het slimste is? Anders aanschaffen van Chello Extreme.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Indien je niet wilt gaan bundelen (ik kan me voorstellen dat dat gedoe geeft) is Chello Extreme de beste oplossing. Chello Extreme heeft simpelweg de hoogste upload van alle consumenten lijnen.

Indien je wel wilt gaan bundelen: Ik zag op routershop.nl routers staan met twee WAN poorten. Hierop zou je wellicht twee keer Chello Extreme of 1x Chello Extreme en 1x Adsl op kunnen plaatsen. Betaalbare routers met meer dan twee WAN poorten zullen vermoedelijk duurder zijn. :P

Chello Extreme is trouwens 60 euro per maand, niet 80.

Succes. :)

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 08-05-2006 09:27 ]

🌞🍃

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Indeed denken aan een ADSL + kabel lijntje gebundeld, al is het te betwijfelen hoe efficiënt een load balancer zal zijn.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Yapser schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:10:
Indeed denken aan een ADSL + kabel lijntje gebundeld, al is het te betwijfelen hoe efficiënt een load balancer zal zijn.
Aangezien het juist meerdere leerlingen zijn die iets doen heb je best veel aan een load balancer. en het probleem dat heel internet uitvalt hebt je meteen afgevangen. Daarom is sdsl juist zo duur, dat zijn business abbo's met veel support en in theorie een lagerer uitval.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SDSL-lijnen zijn gegarandeerd; ADSL/kabel-lijnen niet.

Als een toko als Chello zegt dat ze iets van 5Mbit upload bieden, dan is dat onder ideale omstandigheden maar zal nooi 24/7 gegarandeerd zijn. SDSL is dat wel; je zal daar altijd die snelheden halen, vandaar dat de algemene snelheden van SDSL lager liggen maar wel continu.

Aan de andere kant; een niet-gegarandeerde lijn x 4 aanschaffen is logischerwijs even snel als 1 gegarandeerde lijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:23:
2Mbit upload lijkt me genoeg (hpger liever).

In de openingspost stond al dat er maximaal 30 leerlingen tegelijk, maar ga uit van 20 leerlingen die tegelijk een werkstuk (pdf zip) uploaden naar livelink.

Mijn taak is om te onderzoeken hoe het anders kan, want €300 voor SDSL 2/2Mbit is niet de beste keus.

We hebben al eerder internet gehad via kennisnet maar dat beviel niet, veel problemen.

Glasvezel ligt nog niet overal in Amsterdam, eerste gebieden zijn zeeburg, Oost-Watergraafsmeer en Osdorp.

Dus 2 keuzes op dit moment:

2 DSL lijnen aanschaffen en samenvoegen d.m.v. loadbalancer

of

Chello Extreme

Iets vergeten?
Ik snap je logica niet helemaal. Je geeft aan dat upload belangrijk is en 2Mbit SDSL is niet voldoende en dat wil je oplossen door 2 ADSL verbindingen te bundelen. Vergeet je hierbij even wat voor upload ADSL maximaal heeft? Daarnaast ga je toch geen consumentenlijnen inzetten voor dit soort verbindingen?
Wat voor overboeking heeft die SDSL verbinding? Wellicht dat je naar een hogere overboeking kunt gaan? Je kan al een 1:20 2 Mbit SDSL krijgen voor 150,-

Wat voor onderwijs instelling is het overigens? Wellicht dat Surfnet wat voor je kan betekenen?
MAX3400 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:44:

Als een toko als Chello zegt dat ze iets van 5Mbit upload bieden, dan is dat onder ideale omstandigheden maar zal nooi 24/7 gegarandeerd zijn. SDSL is dat wel; je zal daar altijd die snelheden halen, vandaar dat de algemene snelheden van SDSL lager liggen maar wel continu.

Aan de andere kant; een niet-gegarandeerde lijn x 4 aanschaffen is logischerwijs even snel als 1 gegarandeerde lijn.
nofi hoor maar als je niet weet waar je over praat, kun je beter geen advies geven :/ Je hele post klopt van geen kanten...

[ Voor 21% gewijzigd door WooK op 08-05-2006 17:07 ]

I'm not as think as you stoned I am

• MAX3400

MAX3400

WooK schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:04:
[...]

nofi hoor maar als je niet weet waar je over praat, kun je beter geen advies geven :/ Je hele post klopt van geen kanten...
Geen probleem dat ik niet weet waar het over gaat ondanks dat "SDSL lijkt veel op ADSL: het maakt gebruik van gewone telefoonlijnen maar is desondanks veel sneller. De capaciteit van een telefoonlijn is beperkt, en om die toch zo efficiënt mogelijk te benutten is bij ADSL ooit gekozen om de uitgaande snelheid te verminderen, ten gunste van de inkomende snelheid. Dit heet 'asynchroon' de A uit ADSL. SDSL is synchroon en dus uitgaand even snel als inkomend."

Daarbij heb ik toch echt de indruk dat bijna alle kabel/ADSL-aanbieders iets met kleine letters doen waarin wordt gesproken over afstanden naar wijk-centrales en dergelijke terwijl je dat in SDSL-contracten eigenlijk nooit tegenkomt.

But please, enlighten me...

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

MAX3400 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:21:
[...]

But please, enlighten me...
Your wish is my command;
MAX3400 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:44:
Wel eens van zakelijk ADSL gehoord?
Als een toko als Chello zegt dat ze iets van 5Mbit upload bieden, dan is dat onder ideale omstandigheden maar zal nooi 24/7 gegarandeerd zijn.
5Mbit?
SDSL is dat wel; je zal daar altijd die snelheden halen, vandaar dat de algemene snelheden van SDSL lager liggen maar wel continu.
Het feit dat de snelheden van SDSL lager liggen heeft niets te maken met het feit dat het spectrum van de koperlijn anders wordt gebruikt. Gegarandeerde snelheden heb je bij SDSL ook niet zonder meer. Alleen de 1:1 overboeking haalt de volledige snelheid. Een 2Mbit SDSL 1:20 haalt "gegarandeerd" ± 100Kbps
Leg mij die logica ff uit ajb. Vooral dat "even snel" ben ik erg benieuwd naar.
Geen probleem dat ik niet weet waar het over gaat ondanks dat "SDSL lijkt veel op ADSL: het maakt gebruik van gewone telefoonlijnen maar is desondanks veel sneller. De capaciteit van een telefoonlijn is beperkt, en om die toch zo efficiënt mogelijk te benutten is bij ADSL ooit gekozen om de uitgaande snelheid te verminderen, ten gunste van de inkomende snelheid. Dit heet 'asynchroon' de A uit ADSL. SDSL is synchroon en dus uitgaand even snel als inkomend."
Toch nog iets van het verhaal begrepen? Overigens bestaat 512/512 (upload idd gelijk aan download) ADSL ook, wist je dat?
Daarbij heb ik toch echt de indruk dat bijna alle kabel/ADSL-aanbieders iets met kleine letters doen waarin wordt gesproken over afstanden naar wijk-centrales en dergelijke terwijl je dat in SDSL-contracten eigenlijk nooit tegenkomt.
Insinueer je nu dat SDSL niet afstand gerelateerd is? Ik zou nog ff verder zoeken op internet ;)

• MAX3400

MAX3400

Goed, ik ben niet zo'n ster met 18x iets quoten...

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat allerlei providers enorme advertenties/spots de consumentenwereld in gooien met "Nu, extra snel, met gratis modem, gratis monteur en maar voor bedrag X met de nieuwe snelheid YYY / ZZZ". De snelheden YYY en ZZZ zijn snelheden waarbij de invloed van afstanden tot wijkcentrales veel groter is dan bij de SDSL-verbindingen die op lagere snelheden worden ingezet maar dat wel continue kunnen volhouden.

Een provider als XS4All biedt voor het luttele bedrag van 80 Euro een 8/1Mbit abo aan. Well, excuse me, maar als ik langdurig van hun upload gebruik wil maken (FTP bijvoorbeeld) dan krijg ik daar geen grafiekje uit van een rechte lijn maar meer het bergklassement uit de Tour de France. Zou je daarentegen met een SDSL-verbinding zo'n FTP-upload uitvoeren, dan is de grilligheid van die grafiek veel minder en heb je "gemiddeld" een stabielere upload gemeten over die tijd.

En hou me ten goede hoor, maar onze klanten die zakelijk ADSL hebben, klagen toch nog met enige regelmaat over vertragingen in hun VPN-tunnels naar de servers terwijl de klanten met SDSL dat aanzienlijk minder doen (we hosten hier ongeveer concurrent 2500 ICA-sessies in totaal).

Ongetwijfeld; ADSL of SDSL zal elkaar op bepaalde vlakken niet ontlopen maar de reputatie en praktijk wijst erop dat SDSL een slimmere keuze is voor stabielere/langduriger verbinden dan (zakelijk) ADSL. Maar gelukkig hebben de GoT waar iedereen alternatieven aan kan dragen, maar zowel voor SDSL als voor ADSL (waar men in dit topic nogal voorstander van is) kan ik geen andere motivaties terugvinden dan puur de financiele kant van het verhaal.

Dan even iets meer richting topic-starter; ik lees dat je er rekening mee moet houden dat 30 leerlingen 10MB tegelijk gaan uppen; dat betekent dus een verbinding die 80Mbit moet verstouwen of zit er een type-foutje in?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

MAX3400 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:51:
Goed, ik ben niet zo'n ster met 18x iets quoten...

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat allerlei providers enorme advertenties/spots de consumentenwereld in gooien met "Nu, extra snel, met gratis modem, gratis monteur en maar voor bedrag X met de nieuwe snelheid YYY / ZZZ". De snelheden YYY en ZZZ zijn snelheden waarbij de invloed van afstanden tot wijkcentrales veel groter is dan bij de SDSL-verbindingen die op lagere snelheden worden ingezet maar dat wel continue kunnen volhouden.

Een provider als XS4All biedt voor het luttele bedrag van 80 Euro een 8/1Mbit abo aan. Well, excuse me, maar als ik langdurig van hun upload gebruik wil maken (FTP bijvoorbeeld) dan krijg ik daar geen grafiekje uit van een rechte lijn maar meer het bergklassement uit de Tour de France. Zou je daarentegen met een SDSL-verbinding zo'n FTP-upload uitvoeren, dan is de grilligheid van die grafiek veel minder en heb je "gemiddeld" een stabielere upload gemeten over die tijd.

En hou me ten goede hoor, maar onze klanten die zakelijk ADSL hebben, klagen toch nog met enige regelmaat over vertragingen in hun VPN-tunnels naar de servers terwijl de klanten met SDSL dat aanzienlijk minder doen (we hosten hier ongeveer concurrent 2500 ICA-sessies in totaal).

Ongetwijfeld; ADSL of SDSL zal elkaar op bepaalde vlakken niet ontlopen maar de reputatie en praktijk wijst erop dat SDSL een slimmere keuze is voor stabielere/langduriger verbinden dan (zakelijk) ADSL. Maar gelukkig hebben de GoT waar iedereen alternatieven aan kan dragen, maar zowel voor SDSL als voor ADSL (waar men in dit topic nogal voorstander van is) kan ik geen andere motivaties terugvinden dan puur de financiele kant van het verhaal.

Dan even iets meer richting topic-starter; ik lees dat je er rekening mee moet houden dat 30 leerlingen 10MB tegelijk gaan uppen; dat betekent dus een verbinding die 80Mbit moet verstouwen of zit er een type-foutje in?
Tja, ik zou toch eens naar een technische training gaan ofzo en dat bedoel ik niet zo vervelend als dat het wellicht overkomt. :)

Bij 10MB zal de TS eerder naar een ethernet leased line moeten kijken. Ben je alleen toch minimaal zon 1500,- tot 2000,- p/m kwijt dus dat zal ook inderdaad niet echt interessant zijn. Overigens is bbned wel met glas bezig in A'dam dus wellicht dat ze daar dadelijk op mee kunnen liften en via een OSP hun verkeer via surfnet kunnen laten routeren. Hoe dan ook, snelheid = geld.
Het enige wat hij eventueel nog zou kunnen doen is verkeer scheiden; leerlingen over een consumentenlijntje en belangrijker zaken als mail e.d. via een "zakelijke" verbinding (eventueel lagere snelheid).

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 08:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die wijze les :Y)

ADSL samenkopellen lijkt me zinloos, maximaal 2,6Mbit wat alles behalve gegarendeert is, dan is de keuze voor Chello Extreme die ik eerder zou adviseren.

Meeliften op glasvezel zou mooi zijn, ik zal is rond gaan informeren.

SDSL lijkt me toch het slimst, hierbij ligt de snelheid en overboeking aan de prijs en eisen die ze stellen (eisen die de school stelt).

Meer geld betekent hogere snelheid en minder overboekingen, dit zal ik voorleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 08:15 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Betrouwbaarheid vs Snelheid en prijs
oftewel
SDSL vs Chello Extreme.

De uploadsnelheid van SDSL 2Mbps en Chello Extreme zijn dan wel gelijk, maar de downloadsnelheid van CE is 10x zo snel. Indien je van plan bent meer met die verbinding te doen dan te uploaden is een beetje download wel lekker, 2Mbps is namelijk niet veel voor 30 users. Meer geld uitgeven is dus niet per definitie beter.

Maarja, Chello heeft in al die jaren nou niet direct een reputatie van betrouwbaarheid en stabiliteit opgebouwd :o

🌞🍃

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10

Qwerty-273

Meukposter

Met consumenten lijnen heb je inderdaad last van een hele grote overboekingsfactor. Alleen is het maar de vraag hoeveel mensen 'overdag' de 'volle' snelheid pakken van hun ADSL aansluiting. Dus als je echt een budget oplossing zoekt is het inderdaad een mogelijkheid om een aantal ADSL lijnen te load balancen.

Zakelijke varianten van ADSL/SDSL hebben een veel kleinere overboekingsfactor wat de 'gegarandeerde' snelheid omhoog brengt. Alleen je maximum is bij zakelijk SDSL/ADSL (afhankelijk van je abo natuurlijk) even hoog als bij consumenten SDSL/ADSL.

Je zou rond kunnen kijken voor een goedkopere SDSL aanbieding met een lage overboekingsfactor maar volgens mij kom je dan toch tussen de 200 en 300 euro uit. Misschien dat je hier en daar nog wel een korting kan krijgen als je het handig speelt aangezien het een school betreft. Maar voor het doel waar je deze lijnen in gaat zetten is een loadbalanced verzameling van verschillende consumenten lijnen al voldoende.

Trouwens als de SDSL lijn al besteld is, zou het al goed kunnen dat jullie er al voor een periode (1 of 2 jaar) aan vast zitten. Misschien handig om dat uit te zoeken voordat je veel werk gaat verzetten met het uitzoeken van allerlei mogelijkheden en dan ontdekken dat het inderdaad goedkoper en sneller kan. Maar dat je al gebonden bent aan een contract voor de komende tijd.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

Probleem bij de wortel aanpakken: Kunnen ze niet gewoon kleinere bestanden uppen en downen?
Pagina: 1