Toon posts:

Panasonic DMR-EH55 harddiskrecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren de Panasonic DMR-EH55 harddiskrecorder gekocht, maar het is me tot nu toe niet gelukt om de Guide+ gegevens te downloaden. Ik heb analoge kabel en heb in de setup m'n postcode ingevoerd (ik woon in Utrecht). Ik kan me niet herinneren dat ik zelf het gastkanaal heb ingevuld en die staat nu op TMF, dus dat heeft-ie volgens mij zelf gevonden, maar ik heb de gegevens handmatig geprobeerd binnen te halen (na ruim 2 uur nog steeds geen resultaat) en inmiddels zijn er ook twee nachten voorbij gegaan waarin de gegevens automatisch hadden moeten worden gedownload, maar ook dat is niet gebeurd. Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Ik weet niet of het inmiddels al werkt, maar je moet het gastkanaal op eurosport zetten. TMF werkt niet meer.

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Perfect apparaat. Hij doet het prima! Heb hem nu 2 dagen.

Heb alleen ook even wat vragen:

De guide + staat op een aantal andere zenders. Moet je dit op je televisie ook zo aanpassen of kan je dit ook in het guide+ systeem doen?

In de handleiding staat dat je de afstandbediening ook voor je televisie kan gebruiken, maar als ik dit probeer in te stellen door lang op de knop te drukken gebeurd er niets. Iemand ervaring hiermee?

• Soccerfan666
  • Laatst online: 22-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:00:
Ik heb eergisteren de Panasonic DMR-EH55 harddiskrecorder gekocht, maar het is me tot nu toe niet gelukt om de Guide+ gegevens te downloaden. Ik heb analoge kabel en heb in de setup m'n postcode ingevoerd (ik woon in Utrecht). Ik kan me niet herinneren dat ik zelf het gastkanaal heb ingevuld en die staat nu op TMF, dus dat heeft-ie volgens mij zelf gevonden, maar ik heb de gegevens handmatig geprobeerd binnen te halen (na ruim 2 uur nog steeds geen resultaat) en inmiddels zijn er ook twee nachten voorbij gegaan waarin de gegevens automatisch hadden moeten worden gedownload, maar ook dat is niet gebeurd. Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?
Ik heb het toestel gisterenmiddag geïnstalleerd en heb hetzelfde probleem. Ik heb eerst manueel geprobeerd om de gegevens binnen te halen, maar dat was na meer dan 2 uur nog steeds niet het geval. Nadien heb ik het apparaat zelf het "gastkanaal" laten zoeken wat hij wel goed deed (RTL-TVI voor België), maar deze morgen was de guide+ lijst nog zo leeg als gisteren (de zenders staan er wel, maar de programma's niet). Ik gebruik gewoon analoge kabel, maar er zit nog wel een videorecorder in de opstelling (aangesloten zoals de handleiding voorschrijft, dus kabel --> videorecorder --> dvd-recorder --> TV). Iemand een idee?
In de handleiding staat dat je de afstandbediening ook voor je televisie kan gebruiken, maar als ik dit probeer in te stellen door lang op de knop te drukken gebeurd er niets. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb het getest met een Philips TV (code 05 of 06) en dat werkt goed.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Soccerfan666 schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:31:
[...]

Ik heb het toestel gisterenmiddag geïnstalleerd en heb hetzelfde probleem. Ik heb eerst manueel geprobeerd om de gegevens binnen te halen, maar dat was na meer dan 2 uur nog steeds niet het geval. Nadien heb ik het apparaat zelf het "gastkanaal" laten zoeken wat hij wel goed deed (RTL-TVI voor België), maar deze morgen was de guide+ lijst nog zo leeg als gisteren (de zenders staan er wel, maar de programma's niet). Ik gebruik gewoon analoge kabel, maar er zit nog wel een videorecorder in de opstelling (aangesloten zoals de handleiding voorschrijft, dus kabel --> videorecorder --> dvd-recorder --> TV). Iemand een idee?
Heb je "GUIDE" in het display zien staan gistermiddag? Zo nee dan heeft hij geen automatische update gedaan.

Ik zou zo rond 12u (overdag of snachts) de video er tussen uit halen en de kabel direct in de panasonic steken. Als het dan wel goed gaat dan heb je een zwak signaal na de video recorder.
Verder zou ik de update forceren (weet niet hoe dat moet, bij mij had ik na 2 uur setup Guide+ helemaal binnen via Eurosport).

• Soccerfan666
Heb je "GUIDE" in het display zien staan gistermiddag? Zo nee dan heeft hij geen automatische update gedaan.
Neen, maar ik ben pas rond 15u gestopt met het manueel ophalen van guide+ gegevens. 's Avonds was het toestel bezig met opnemen, maar niemand heeft GUIDE zien verschijnen.
Ik zou zo rond 12u (overdag of snachts) de video er tussen uit halen en de kabel direct in de panasonic steken. Als het dan wel goed gaat dan heb je een zwak signaal na de video recorder.
Verder zou ik de update forceren (weet niet hoe dat moet, bij mij had ik na 2 uur setup Guide+ helemaal binnen via Eurosport).
Als de gegevens vanavond nog niet zijn binnengekomen, dan zal ik de videorecorder er eens tussenuit halen. Op termijn gaat die trouwens toch verdwijnen bij mij, als ik alle zelf opgenomen VHS films op DVD heb gezet heeft het toestel zijn nut verloren.

Verwijderd

de eerste keer guideplus binnenhalen duurt best wel lang ja - volgens mij meer dan 2 uur
daarna doet de recorder het iedere dag meerdere keren (geloof 3x dag)

om je tv zenders gelijk te trekken moet je wel gebruik maken van qlink
ik heb dit door tussen mijn plasma (panasonic TH-37PV60) en de dvd (panasonic dmr-eh65) recorder een scart kabel te hangen :)
je moet dan wel aangeven (geloof bij je tv / dvd recorder) dat je hier gebruik van maakt
uit mijn hoofd moet je in geval van mijn tv gebruik maken van scart #3

(zie ook de handleiding http://www.panasonic.nl/_ftp/gebruiksaanwijzingen/diga/DMR-EH65_NL.pdf)

als je dit hebt gedaan dan kan je je zender tabel downloaden vanaf je tv je dvd recorder in

laatste opmerking:
geloof ook dat je als host moet hebben eurosport ipv tmf
kijk anders ook even hier http://www.europe.guideplus.com/

suc6 met aansluiten configureren

VRAAGJE
weet 1 van jullie hoe je nou kan zien (als je een dvd aan het kijken bent) hoe lang de film nog duurt?
ik krijg het niet voor elkaar :o }:O :+

• Soccerfan666
om je tv zenders gelijk te trekken moet je wel gebruik maken van qlink
Dat is momenteel nog niet het geval wegens een zeer domme reden: het gat in de TV-kast is namelijk te klein om een SCART door te krijgen. Al goed dat ik deze week een bevriende ziel met een speciale boormachine over de vloer krijg om dat probleem alvast te verhelpen :)
Momenteel gebruik ik dus nog zo'n kabel met 3 uitgangen (rood-geel-wit), kwestie van het apparaat toch te kunnen gebruiken ;)
laatste opmerking:
geloof ook dat je als host moet hebben eurosport ipv tmf
Ik moet RTL-TVI hebben 8)
VRAAGJE
weet 1 van jullie hoe je nou kan zien (als je een dvd aan het kijken bent) hoe lang de film nog duurt?
ik krijg het niet voor elkaar :o }:O :+
Ik zal straks eens kijken of ik er een antwoord voor kan vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Soccerfan666 op 06-11-2006 14:23 . Reden: typo ]

• Arnout
Het lukt me niet een DivX (divx50) af te spelen die gebrand is op een CD-R (700MB). De recorder ziet de inhoud wel, ik druk vervolgens "enter" op het divx (avi) bestand, vervolgens zegt de recorder "een moment a.u.b." en blijft hier vervolgens op hangen. Als je niks doet blijft het staan, druk je op de uit knop dan gaat ie na 2-3 minuten ook uit.

Wat doe ik fout?

edit: Er wordt hier gesproken over een nieuwe firmware? Wie weet meer of heeft een recoder met een nieuwe firmware?

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 11-11-2006 22:07 ]

• Arnout
Heb inmiddels ook een Xvid gebrand, deze werkt ook niet (ik hoor de koppen nu wel steeds repeterend bewegen).

Hier blijft ie op hangen:

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/img_2321_got.jpg

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:35

Maximus

There is no substitute

Ik heb vandaag een Panasonic DMR-EH55 geinstalleerd bij een kennis. De dvd recorder doet het verder prima echter er is een klein probleem met het GuidePlus gebeuren.

De zender voor het programmaboekje is Eurosport welke ook wordt geselecteerd bij het ophalen van de benodigde informatie. Echter als ik alles laat uitlopen (2 uur lang is hij bezig het op te halen) dan staat er aan het einde bij elke zender "geen informatie".

Wanneer ik dan in de handleiding kijk bij de melding "geen informatie" staat dat ik het dan handmatig zou moeten doen. Als ik dit doe dan komen er ook geen programma's te staan in Guide Plus.

Weet een van jullie mogelijk wat hier gaande is?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1