Toon posts:

PCI Express en een AMD 1100

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey peeps,

ik zit met een probleem, me oudjes zijn net terug uit singapore en hebben een mooie ATI Radeon X550 (pci-e) meegenomen. Ik heb natuurlijk weer niet goed laten weten dat mijn moederbord dat niet trekt (ASROCK K7S8X)
ik ben meteen gaan zoeken naar oplossingen, maar ik kan geen converters vinden voor PCI-e naar AGP (alleen andersom)
dus de andere oplossing is een nieuw moederbord... maar bestaan er überhaupt moederborden die èn Socket A Processoren ondersteunen èn PCI-e??

wie weet de beste oplossing??

grtz
h0t_Sh0t

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De beste oplossing lijkt me om je mobo + cpu eruit te gooien en een nieuwe te kopen waar PCI-E opzit. Socket A is gewoon te oud, daarvoor vind je geen mobo's meer met PCI-E. Ik ben er tenminste nog nooit tegengekomen

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Ik weet toevallig dat Asus zulke moederborden heeft voor S 478, dus misschien even bij www.asus.com , lijkt me logisch dat er dan ook zoiets is voor socket A

Edit ;

Maar een pci express met een amd 1100, lijkt mij geen goed plan.

[ Voor 21% gewijzigd door Willson op 07-05-2006 11:00 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Willson schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:57:
Ik weet toevallig dat Asus zulke moederborden heeft voor S 478, dus misschien even bij www.asus.com , lijkt me logisch dat er dan ook zoiets is voor socket A
Dacht het toch niet, er worden ook nog maar 35 socket A mobo aangebode in de pricewatch.
En een converter? dat is een goede. :D

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

DataGhost

iPL dev

mad_max234 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:01:
[...]

Dacht het toch niet, er worden ook nog maar 35 socket A mobo aangebode in de pricewatch.
En een converter? dat is een goede. :D
??
nieuws: Albatron publiceert AGP- naar PCI-Express-converter

deze zal er ongetwijfeld de andere kant op ook zijn

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 11:02

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Willson schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:57:
Dat lijkt mij niet logisch, Socket 478 is Intel, Socket A is AMD. Er zijn gewoon geen chipsets voor de Athlon XP ontwikkeld met PCIe-ondersteuning, dus dit zal gewoon niet gaan werken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Voor €100 euro kan je een socket 478 kopen met een celeron 2.66 GHZ. Weet niet of je dat geld nu hebt, maar ik weet geen andere oplossing.

http://azerty.nl/producte...330-socket-478-boxed.html
http://azerty.nl/producte.../5138/asus-p4v800d-x.html

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Je oude zut verkopen en een mooit s754/s939 PCI-e bord met Sempron terugkopen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:00

DropjesLover

Dit dus ->

waarom koop je eigenlijk een dergelijke grafische kaart (mid-hoog sigment) om te gebruiken samen met een AMD 1100 :?
wat voor grafisch geweld wil je er op gaan afbeelden? FEAR ofzo :P

edit
woops k dacht dat k een 850 zag staan, tis dus een low budget 550...

[ Voor 18% gewijzigd door DropjesLover op 07-05-2006 11:55 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DropjesLover schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:41:
waarom koop je eigenlijk een dergelijke grafische kaart (mid-hoog sigment) om te gebruiken samen met een AMD 1100 :?
wat voor grafisch geweld wil je er op gaan afbeelden? FEAR ofzo :P
Zijn ouders hebben de kaart meegenomen uit Singapore ;) En daarnaast is de X550 helemaal geen mid-hoge videokaart eerder een lowbudget videokaart :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Et zal wel handig zijn als hij vertelt hoeveel geld hij eraan wil uitgeven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Husiregels

Er zijn geen SoA moederborden met PCIe. Dat had je zelf met minimale zoekwerk ook kunnen vinden (o.a. door eerdere topics hier te lezen, maar ook gewoon op de sites van AMD of van de bekende mobobakkers).

Wat de beste oplossing is mag je zelf aan de hand van je budget en eisen bepalen, daar heb je ons niet bij nodig :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.