Toon posts:

Asus P4V800D-X Duurt uren voordat hij mijn HDD's ziet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden een nieuw moederbordje gekocht, een Asus p4v800d-x.
Ik hbe uhm gelijk geprobeerd alles draaide goed. Totdat dat ik gisteren mijn pc over wilde over bouwen naar een andere kast.

Ik had netjes alles overgeplaatst. Ik start fijn mijn pc'tje op en ineens vindt hij mun harde schijven niet meer. Dus ik zoeken in de bios maar ik kon niks vinden. Nou dacht ik dat het aan de bios lag dus ik de windows cd erin stopppen kijken of hij ze daar ziet in de installatie. Maar daar ziet ie ze dus ook niet.
Dus ik probeerde gewoone en paar keer opnieuw op te starten. En voila daar zijn ze. (dacht ik) hij vond geen boot, wat gek was want er stond gewoon windows op. Dus ik de windows cd er weer in doen. Weer ziet hij de schijven niet.

Dus ik heb daarna 1 schijf losgekoppeld. En eindleijk hij vindt er 1 na 10 minuten w88. Windows cd erin want hierop stond geen windows. En eindleijk daar vind hij mijn hare schijf. Dus ik installeren en rebooten. weer doet hij er 10 minuten over voordat hij eindleijk mijn schijf detecteert. Dit gebeurt dus elke startup. ook lijkt hij moeite te hebben mun boot van windows te vinden want daar doet hij ook zeer lang over.

Ik heb de master/slave opstelling gechecked daar ligt het zover ik weet niet aan. Ik heb nou 1 schijf draaiend, zodra ik er 2 in doe vind hij gelijk niks meer.
De bios heb ik geupdate, maar hij egeft nog steeds hetzelfde probleem.

Weten jullie hoe ik dit op kan lossen??
Kan het eventueel zijn dat dit komt doordat ik mischien iets ben kwijt geraakt tijdens het overzetten?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Even de stekker van de PC eruit halen, de aanknop paar keer in drukken zodat alle 'reststroom' weg kan. (helpt soms voor de meest rare problemen)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik is proberen

edit: Heeft niet gewerkt

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 10:49 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
wat heb je zelf allemaal al gedaan?
Ik zou die schijven in een ander systeem proberen, werkt dat goed dan is je moederbord waarschijnlijk overleden door ESD (Electrostatic Discharge) dus door een klein overgesprongen vonkje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga het zo proberen ik hoop alleen niet dat het datgeen is.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt dus 2 harde schijven? Heb je beide schijven dus geprobeerd er omstebeurt in te hangen? Mogelijk dat 1 van de 2 niet helemaal kosher is dan. :)
En sowieso in een ander systeem testen zoals _xeno_ al opmerkte.

[ Voor 19% gewijzigd door _the_crow_ op 07-05-2006 13:10 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
OK het blijkt dus dat 1 harde schijf zoiezo brak is en die ander voor de helft.

Is er een manier om dit met een low-level format op te lossen?
Pagina: 1