Wanneer Casema bij mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 13:46
Ik woon in Amstelveen, en hier wordt gezegd dat wij het beste en modernste glasvezelnetwerk van Nederland hebben. Casema heeft dit gekocht.....weten jullie wanneer ik er gebruik van kan maken?
Het schijnt ook dat bij ons de snelheid aanzoenlijk hoger gaat liggen dan de rest van nederland (met Casema).......(10kb/s :))
Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 11:52 schreef Bl@de het volgende:
Het schijnt ook dat bij ons de snelheid aanzoenlijk hoger gaat liggen dan de rest van nederland (met Casema).......(10kb/s :))
Ja, en toen ging de wekker! Geloof jij casema nou nog, na al die jaren dat ze altijd vanalles aan haar klanten beloofd heeft? Ik deed dat in het begin ook nog, bij de televisie ben ik gewoon tevreden over ze, dus internet zou ze toch ook wel moeten lukken, dacht ik... Maar ik heb inmiddels de moed opgegeven hoor. Misschien over een paar maanden als iedereen bij KPN of Cistron zit, dan hebben ze nog duizend klanten over ofzo, en die hebben dan perfecte snelheid! ;)

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 11:52 schreef Bl@de het volgende:
Ik woon in Amstelveen, en hier wordt gezegd dat wij het beste en modernste glasvezelnetwerk van Nederland hebben. Casema heeft dit gekocht.....weten jullie wanneer ik er gebruik van kan maken?
!, dat ken ik!!
hier in Waddinxveen (ook Casema) hebben we dus één van de modernste kabelnetwerken van Nederland en sinds kort ook kabelinternet (van 1 jan.) De monteurs van Casema zeggen dat het hier het modernste kabelnet van hun is. De max. snelheid hier te behalen is 10 kB :(. Gemiddelt zo'n 6 ofzo...

Dus helaas, waarschijnlijk is het verhaal een fabeltje. Het is trouwens ook zo dat je met de modems die je van Casema krijgt max. 11 kB kan halen... ;(.

Ik heb trouwens laatst ge-icq met een Casema-monteur! Deze kon mij vertellen dat Casema wel veel sneller kan, maar dat ze dit niet willen omdat ze dan te veel geld moeten investeren. In Den Haag zijn ze nu apperatuur aan het instaleren waardoor je wel sneller kan internetten. Alleen hier moet je ook meer voor betalen :(

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat je voorlopig moet wachten. Casema heeft een klantenstop omdat ze van de Consumentenbond eerst de huidige dienstverlening op een acceptable niveau moet krijgen.... en dat lukt ze ook al niet.

En laat me van te voren deze waarschuwing geven: Casema is NIETS MEER dan een telefoonkostenbespaarder, en dan nog moet je af en toe inbellen omdat de ganse boel niet werkt. Als je langzamer wil Internetten dan je telefoonmodem, en je vindt dat niet erg.... nou ja, schrijf je in zou ik zeggen. In Amstelveen is trouwens ADSL beschikbaar, en dat lijkt me een stuk beter.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• dôh
Dat ADSL beschikbaar is wist ik al, ik heb dit ook aangevraagd......maar dat kon niet omdat Amstelveen geen plaats meer heeft, dus dat betekent dat ze nieuwe centrales neer moeten zetten willen ze alle aanvraag kunnen verwerken! Dit duurt tot het eind van het jaar! :(
Weet echt niemand wanneer Casema bij mij van start gaat met de kabel?
Oh ja, ik wil graag wat meer weten over dat inbel-gebeuren.
Tnx! :)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Die klantenstop is allang weg!

Het maakt niet uit of het, het modernste kabelsysteem van Nederland is of niet. Het licht aan de apparatuur die casema gebruikt. Het systeem het demos (1), kijk maar eens op de site van de makers www.deltakabel.nl. Het systeem is niet snel, maar als ze nou eens hun nieuwe systeem demos 34 aan gingen leggen. Dan zou ik dolgraag casema houden. (dit systeem kan standaard 34 megabit aan! Andere kabelsystemen kunnen ook wel zo'n snelheid halen, maar dit systeem schijnt beter te zijn.)

Verwijderd

10 KB/s perfecte snelheid ? :D :(

Ik heb 150 KB/s en dat komt in de buurt van perfect (al hoewel @home wel 600 KB/s haalt :)). Stabiliteit en continue verbinding is ook heel belangrijk.

Maar sorry, ik zou casema niet geloven (stelletje leugenaars :r).

• maartena
Op donderdag 25 januari 2001 20:17 schreef thunderbird2k het volgende:
Die klantenstop is allang weg!
Niet helemaal. De basis abbonementen worden alleen in een x aantal steden verkocht waar nog voldoende capaciteit is. Quote van Casema website:

Wanadoo Cable is momenteel nog beperkt beschikbaar (mede in verband met de beperkte capaciteit). Momenteel is Wanadoo Cable Basic beschikbaar in Huizen, Boskoop, Bodegraven, Waddinxveen en in een groot aantal wijken in: Roelofsrendsveen, Leimuiden, Ter Aar, Woubrugge, Hoogmade, Nieuweveen, Nieuwkoop, Noorden, Zevenhoven, Oude en Nieuwe Wetering, Rijpwetering, Rijnsaterwouden en Oud-Ade

Probeer maar eens in Maarssen of Vleuten- De Meern een abbo te krijgen... daar is nog geen Plus en Premium, en bij Basis is er dus nog gewoon keihard een ledenstop.
Het systeem is niet snel, maar als ze nou eens hun nieuwe systeem demos 34 aan gingen leggen. Dan zou ik dolgraag casema houden. (dit systeem kan standaard 34 megabit aan! Andere kabelsystemen kunnen ook wel zo'n snelheid halen, maar dit systeem schijnt beter te zijn.)
Ten eerste zijn die modems ook in te stellen op een bepaalde snelheid... er is geeneen provider die de maximum snelheid aanbiedt. (34 Mbit/s = ong. 4000 kiloBYTE per sec!!) Het COM21 systeem dat ze nu gebruiken voor de Plus en Premium abbo's kan in theorie ook 34 Mbit aan, maar zijn begrenst op 256 kbit, en da's ook wel begrijpelijk trouwens... Als je geen grote backbone erachter hebt hangen heeft het weinig zin. En bandbreedte is niet goedkoop tenzij je een groot Amerikaans moederbedrijf achter je hebt staan met eigen dikke pijpen naar de USA, zoals UPC en @Home dat hebben.... En of Casema nou een lijn moet leggen naar France Telecom weet ik niet hoor :)

Oh en nog even een wijziging: Ze sluiten ook nog steeds geen nieuwe gebieden aan, met uitzondering van Amersfoort, waar ze al mee bezig waren toen de Consumentenbond riep dat ze eerst de huidige klanten maar eens tevreden moesten maken....

Vette pijp dus.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• dôh
Heel leuk hoor al die reacties.......maar eigenlijk heb ik hier nix aan! Ik wil gewoon weten wanneer het bij mij komt, dat het slecht is wist ik. Het gaat mij erom altijd online te zijn. Is het IP-adres dat je krijgt dynamisch of statisch??
Tnx :)

Verwijderd

ik word er eenbeetje strontziek van die consumentenbond.. ze hebben als ik het goed begrijp goed tegen gehouden dat woerden van kabel voorzien wordt?

• maartena
Op vrijdag 26 januari 2001 17:22 schreef achappey het volgende:
ik word er eenbeetje strontziek van die consumentenbond.. ze hebben als ik het goed begrijp goed tegen gehouden dat woerden van kabel voorzien wordt?
Nee. Ze hebben Casema opgedragen eerst wat aan de huidige service te doen voordat ze nieuwe klanten aansluiten....

En Casema heeft vervolgens alle beschikbare capaciteit aan monteurs daaraan toebedeeld. Niet dat het veel geholpen heeft, maar de uitrol van COM21 is wel versneld gebeurd in Delft, Utrecht en Den Haag...

Wanneer Amstelveen en Woerden van start gaan dat weet helaas alleen Casema zelf, en niet iemand hier... maar het ziet er in ieder geval niet echt goed uit, en Casema kennende heb je eerder ADSL :(

Proud to be an American.
Hier woon ik

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Casema sluit al een tijdje weer mensen aan hoor. Had voor de zomervakantie een abonnement aangevraagd, toen kwam er een stop, maar begin december werkt aangesloten, netzoals vele anderen.

• maartena
Op vrijdag 26 januari 2001 19:05 schreef thunderbird2k het volgende:
Casema sluit al een tijdje weer mensen aan hoor. Had voor de zomervakantie een abonnement aangevraagd, toen kwam er een stop, maar begin december werkt aangesloten, netzoals vele anderen.
Nou... in Maarssen en De Meern worden klanten dus nog gewoon geweigerd :(

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1