Satelliet internet: welke DVB kaart? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Howdy
Ik wil over op satelliet internet maar weet nog niet precies welke DVB kaart ik moet aanschaffen. Ik hoorde goede berichten over de Technotrend kaarten (schijnt Galactix en Hauppage ook te verkopen onder hun naam).
Voorwaarde is dat ik niet alleen de video STREAMS kan bekijken (dat kan met iedere DVB kaart) maar ook de Free-To-Air uitzendingen, fullscreen. En wat is nou zo bijzonder aan die Philips DVB kaart, die toch gauw zo'n 200 piek duurder is.

Ook hoor ik graag welke snelheden door de andere satelliet-internetters worden behaald, bij een zaakkie waar ik vandaag was (Telec in Zoetermeer) zei die verkoper dat ie maximaal 15 KiloBYTE/s haalt en dat je voor een hogere bandbreedte meer moet betalen.
Vreemd, want er wordt geadverteerd met een bandbreedte van minimaal 1 MegaBIT. Iemand hier meer info over?

Thanks!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik wil binnenkort ook zo'n kaartje aanschaffen, ben al een beetje op onderzoek uitgeweest.
hauppage e.d. is een goed kaartje en wordt goed ondersteund. dr. overflow (oid.) heeft een proggie geschreven die een stuk beter is dan wat standaard geleverd word. (beetje vergelijkbaar met dat die DVB2000 firmware voor nokia mediamaster) zijn vooral veel duitse sites met info hierover, goed startpunt is toch satelliet.pagina.nl
snelheden van 50kbytes zijn geloof ik goed haalbaar.
van die FTA zenders moet je je niet te veel voorstellen, zijn voornamelijk duitse zenders. (nederlandstalige zenders zijn helaas niet FTA.)

van philips kaart heb ik nog niet veel gehoord.

er zijn voor zo ver ik weet geen andere abbo's met een hogere snelheid voor particulier gebruik. technische kan het heel snel maar wordt afgeknepen op 50kbyte dacht ik.

zijn geloof ik niet veel tweakers die ook daadwerkelijk een DVB kaartje hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Volgens Telec is het zo dat je per stream maar een maximum doorvoersnelheid haalt van zo'n 12 tot 15 KB/s. M.b.v. GetRight o.i.d. kun je meerdere streams openen voor 1 bestand (segmented downloading) waarbij alle segmenten de snelheid van 12 tot 15 KB/s halen. Alles opgeteld kan die snelheid dus toch behoorlijk oplopen. Wie weet of dit inderdaad zo is? Wanneer ik hoor van mensen dat ze de 40 tot 50 KB/s halen, zeggen ze er niet bij of ze een downloadmanager gebruiken om die snelheid te halen.
Wie kan mij verder informeren?

Verwijderd

En Download Accelerator dan? die opend zoveel verbindingen als hij kan? wat is dan het resultaat?

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Wij hebben op de zaak, ter demo, een TechnoTrend kaart. Gaaf ding, vreselijk veel zenders (behalve 't Nederlandse pakket, t.w. Ned1,2,3; RTL4,5; Net5, SBS6 & Veronica, die worden geleverd door Canal+, als 'gratis' pakket. Ware het niet dat die kl**thommels alsnog ƒ30,- p.j. willen hebben voor service :( :( :() En wat die datasnelheid betreft: gaat enorm hard!!! 66 k/s haalt 'ie makkelijk. Maar bij welke up-link provider zit jij dan? Wij krijgen de data door EuropeOnline omhoog gesmeten (naar sat.).
't Enige GROTE nadeel van de TechnoTrend kaart is, dat 'bijgeleverde' drivers NIET toestaan dat je ook het IPX/SPX-compatibel protocol installeerd. Lekker klote als je je PeeCee ook voor LAN-games gebruikt... :(
Nóg een nadeel is, dat onze up-link provider eigen inlog-software vereist. Sat-internet werkt dus niet met WinRoute... :( Altans, wij hebben het (nog) niet aan de gang gekregen... Iemand een iedee??? :) :)

...With a touch of magic¿

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Zo, gister even een schoteltje gekocht, Philips LNB en een Hauppage WinTV DSB-s (is ook Technotrend). Gisteravond ging het zwaar klote. Snelheden nog lager dan Casema kabel. Dus <3K/s. Bellen met de helpdesk, er zijn problemen met het verdelen van de bandbreedte. Nou, ze geven het in ieder geval toe. Vanochtend om half zeven liep alles perfect, lekker snel. Per stream max 15 KB/s, Netscape als test zitten downloaden (nee die ga ik echt niet gebruiken) met 4 streams, kwam op zo'n 65 KB/s uit. Da's beter. Vreemd vind ik het wel dat mijn signaalsterkte 100% is en de signaalkwaliteit 75% (is OK) maar dat ik maar heeeeel weinig tv zenders heb, een stuk of 10. Eerst zat ik op de verkeerde satelliet uit te richten, daarna de schotel opnieuw uitgericht, en de datasignalen zijn goed. Maar volgens mij zit ik nog steeds op een verkeerde satelliet, ik heb al die Astra TV zenders nl niet. Iemand hier ervaring mee?
MNM(tm), jij misschien, ook met die trage verbindingen 's avonds?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Oh ja, wat betreft dat IPX protocol niet kunnen binden aan de Technotrend, dat kan dus ook niet aan de Hauppage. Maar echt vreemd is dat niet. Bovendien, als je online spellen speelt, dan gaat dat niet via de satelliet, omdat je in de spellen geen proxy kan instellen. Dus loopt alle data van die spellen via je dial-up verbinding (in mijn geval Casema kabel en dat werkt voor geen meter).
En nog over het verbinding maken, ik gebruik dat externe proggie niet. Met de nieuwste drivers voor die kaart is het een kwestie van verbinding maken met je up-link provider, explorer of netscape starten en dan in het autorisatie-venster dat verschijnt je account gegevens invoeren. Werkt toch wel lekker.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik wil ook wel via sat. vind alleen het startkapitaal dat je nodig hebt zo duur.
:(

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• MNM(tm)
Crusader: IPX niet alleen niet kunnen binden, 'k mag 't zelfs helemaal niet installeren van TechnoTrend! Krijg dan meteen 'n melding van TT-driver. :(

Wat snelheid 's-avonds betreft: sorrie, geen ervaring mee. Die kaart is geïnstalleerd in de router op de zaak, en we hebben alleen op vrijdag-avond koopavond. 't Is dan meestal zo druk dat we niet bepaald tijd hebben om op 't internet te spelen...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zit hier in het oerwoud, dus ik vind zo'n satelliet dingetje ook wel interessant.

Gaat 't browsen met zo'n ding ook sneller, of blijft dat traag door de hoge ping?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
UPDATE:
Satelliet is nu perfect uitgericht. Mijn ervaringen wat betreft snelheid:
Overdag is het goed te doen, tot zo'n 18:00 uur. 1 enkele stream haalt ongeveer 30 kilobit, dus hooguit zo'n 3 KB/s. Met Download Accelerator opent ie 4 streams in totaal, ik heb geen idee hoe ik dat kan verhogen, proggie laat hier niks over zien in de config. Reken maar uit, 4*3=12 KB/s.
's Ochtends om 6:30 uur haal ik met GetRight en 4 streams een snelheid van 66 KB/s. Dus dat is per stream zo'n 16,5 KB/s. Dat is aardig.
's Avonds na 18:00 uur wordt het triest, heel triest. Casema is er niks bij. Zeer, maar dan ook zeer trage verbindingen.
De helpdesk zegt dat er problemen zijn in Luxemburg, die zijn ze nu aan het oplossen en ze zitten heel dicht bij de oplossing.
Jaja, ik kom van Casema af en ben nogal wantrouwig met dit soort uitspraken. We zullen zien. In ieder geval is de helpdesk van EuropeOnline wel goed, snel iemand aan de lijn, engelstalig.
Ik kan me herinneren dat er iemand in de Casema nieuwsgroepen heeft gepost dat ie ook last had van trage verbindingen 's avonds. Anderen zeggen weer nergens last van te hebben. Ik weet het ook niet precies, maar ik ga even uit van wat de helpdesk zegt.

Roger out.

Verwijderd

IPX is een vrij oud protocol en is een stuk onstabieler met een heleboel error correction waardoor het absoluut hopeloos is voor sataliet uplink

• MNM(tm)
Mja, dat weet ik. Maar 't gaat mij er meer om dat ons netwerk (nog) werkt(e) met dit protocol. Moest dus alleen maar vanwege die TT-kaart ff van protocol veranderen.

Fijn... :(

Maar ach, na 'n paar uurtje stoeien met netwerk-instellingen draait alles weer... :)

Nog iemand die weet hoe WinRoute is in te stellen op 't gebruik van DVB-kaart???

Femme: idd! 't Komt dan ook regelmatig voor dat de data sneller terugkomt via de 'gewone' lijn, waardoor 'ie de data, die (veel) later uit de lucht komt vallen, maar gewoon rechtstreeks door laat glijden in de bodemloze put (NULL)... :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
MnM, ik weet niet hoe jij dat doet, maar bij mij komt er 0.0% terug over de "normale" inbelverbinding. Je werkt over een proxy, dus er KAN niet eens iets terug komen over de normale lijn. Die proxy stuurt alles RECHTSTREEKS naar het IP adres van je DVB kaart en niet naar een ander adres.
Dat IPX minder stabiel is, is onzin. Het is gewoon een wat verouderd protocol uit de NetWare tijd. NetWare heeft dat ingezien en is nu zelf ook over op IP.
En er kan geen IPX aan je DVB kaart gebonden worden omdat het Astra netwerk (en vooral de technieken daaronder) alleen maar met TCP/IP werken. De DVB kaart die wel IPX kan binden moet nog uitgevonden worden geloof ik.
Wil je IPX over de satelliet heen sturen, dan moet je gebruik maken van tunneling, oftewel je gaat IPX pakketjes inpakken in TCP/IP pakketjes.
Heb jij trouwens Napster werkend over de satelliet? Ik niet, volgens de helpdesk hebben ze het e.e.a. gedisabled, maar wellicht dat iemand anders een workaround heeft.

Verwijderd

ik heb hier nu zo'n beetje mee gelezen en ik wil wel graag even iets kwijt
1 verbinding traag wissel dan van transponder
2 naar mijn ervaring is er alleen iets van een limiet in de avonduren want als ik smorgens vroeg bezig ben zijn er combined speeds tot 256kbytes door mij waargenomen
3 als je soms problemen hebt kijk dan of je geen iddle of iets dergelijks hebt draaien want naar mijn ervaring gaat dit echt bagger samen met de dvb drivers
4 kijk eens op hansies page ik weet de url even niet maar die moet wel te vinden zijn is nederlands en heeft echt goede uitleg en scripts

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Femme, het browsen op zich gaat overdag redelijk snel, te vergelijken met 64K ISDN.
's Avonds wordt dat een stuk minder snel maar bestanden downloaden is dan nog wel uit te houden als je een goede download manager hebt, zoals Download Accelerator. GetRight is iets minder geschikt hiervoor omdat deze nooit meerdere verbindingen naar 1 en dezelfde server legt (maar naar verschillende servers), dat doet Download Accelerator wel.
Als je nu beschikt over een ISDN lijn en een goede provider (XS4ALL ofzo) dan zou ik het je niet aanraden om satelliet te nemen. Tenminste, nu nog niet, als de problemen in Luxemburg zijn opgelost wordt het misschien wel interessant. Mocht je meer info willen, mail maar ff of post het hiero.
Mijn ervaring is dat ik van te voren verkeerd ben ingelicht door bepaalde personen die niet helemaal begrijpen hoe satelliet internet nou eigenlijk precies werkt en verkeerde dingen gingen zeggen.

Cash: het wisselen van transponder haalt op z'n zachtst gezegd geen moer uit. Het probleem zit em namelijk in de bandbreedteverdeling (leuk woord voor galgje trouwens) in Luxemburg. Die satelliet (en z'n transponders) zijn alleen maar een doorgeefluik naar jouw pc. Als die satelliet heel traag data aangeleverd krijgt uit Luxemburg, dan kan ie dat echt niet sneller verzenden door van transponder te wisselen.

BTW, als je een PING doet naar een server, dan zegt dat niets over de verbindingssnelheid over de satelliet. Een ping stuurt en ontvangt z'n pakketjes over je inbelverbinding. PING.EXE snapt namelijk niet wat een proxy is en zal dus niets over de satelliet terugkrijgen. Hetzelfde geldt voor alle programma's die niet met een proxy overweg kunnen. Games zijn daar ook een mooi voorbeeld van.

Cash, wat is iddle?

• MNM(tm)
...ik kan IPX niet alleen niet binden, maar vooral niet eens installeren! (= toevoegen in lijstje van drivers.) :(
Maar dat maakt nu tóch niets meer uit, we hebben de hele zooi inmiddels omgegooid naar TCP/IP. :) (Gaat wat langzamer, maar net zo goed... ;))

Iets terugkrijgen over de normale lijn? Weet ik veel waarom dat 'ie dat doet! Maar hij doet 't wel! Trouwens, die nieuwste versie van GetRight kan wèl meerdere keren (sowieso 2x) verbinden met één server. Loopt als 'n Duron... :D

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:33

Sharky

Skamn Dippy!

kan iemand het mij misschien even op een rijtje zetten want ik weet echt nog niks van dat internetten via de satteliet. binnenkort ga ik namelijk verhuizen naar een enorm gat(sellingen) waar nog niet eens kabel ligt. en ook al zou dat er liggen, dan duurt het nog 10-tallen jaren voordat het beschikbaar is.
hoogst waarschijnlijk schaffen we dan dus een digitale satteliet aan waarmee ik ook een beetje snel wil kunnen internetten.
wat zijn dus de prijzen? (kaarten, tuners, schotels enz)
hoe zwerkt die verbinding, voor de upload betaal je neem ik aan ok tikken?

en de rest

tnx

This too shall pass

Verwijderd

Ik heb een TechnoTrend DVB kaartje en die bevalt uitstekend.
Inderdaad het kan bere-snel (4 files (x4 met download accel = 200 k/sec)
En nog sneller als je van een public FTP site eerst naar Europeonline laat sponzen en dan via streaming zonder dat je on-line bent laat binnenkomen (Daiktana 110 MB in 11 min)

Alleen gewoon surfen is net zo snel dan niet langzamer dan ISDN
Dus als je grote files sponst en 30 piek per maand niet erg vind is het ideaal

Garoeten Ron

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik zal voor sharkyOnline even op een rijtje zetten wat je nodig hebt:

- Schotel van minimaal 60cm ca. f. 75,-
- Universele LNB die tot 12.75 GHz aankan ca. f. 75 tot 100,-
- Muurbeugel of standaard voor de schotel ca. f. 100,-
- Kabel, type H125 (betere afscherming), ca. f. 1,25 per meter
- DVB kaart, Hauppauge/Galaxis/TechnoTrend ca. 650,-
- 2 F-connectoren ca. f. 4,-
- Abonnement bij EuropeOnline, 15 Euro/maand
- Een willekeurig internet account voor de upstream (kan dus ook kabelboer of gratis provider zijn)

Ron.bouwens: als je het hebt over 200 k/sec, is dat dan KiloBYTE of KiloBIT? Ik neem aan KiloBIT want 200 Kbyte/s heb ik nog nooit meegemaakt. Maximaal 66 Kbyte/s.

Verwijderd

crusader met iddle bedoel ik dus progjes als rain en cpu-iddle gebruikt door overclockers om de temps te downen als je geen hoge processorbelasting hebt
Als 66 kbyte het hoogste is wat je gehad hebt klopt er echt iets niet of je zit op ongelukkige tijden bij juston of zo want hiet heb ik toch echt vrijwel dagelijks meer als 200kbyte (dat is dus byte en niet bit)
Over het surfen dit gaat inderdaad niet echt flitsend maar downen via een manager perfect

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
cash, bedankt voor je reply.
Zou je kunnen zeggen met welke hard- en software jij die resultaten boekt?
En hoe vaak en op welke tijdstippen haal je dat? Wat voor snelheid haal je gemiddeld met 1 stream (dus ZONDER download manager) en wat is dan het tijdstip?
En als laatste vraag: welke transponder gebruik je daarbij?
Nu is het wel zo dat de helpdesk toegeeft dat er problemen zijn, dus het hoeft niet per se aan mij te liggen, maar het is wel vreemd.

Wederom alvast bedankt

Verwijderd

Crusader: Over je vraag aan Ron.Bouwer, Bij mij piekt downloaden met Flashget (nieuwe naam voor Jetcar) vrij vaak over de 200 kb per seconde heen. Gewoon per bestand 6 verbindingen openen. En 7 bestanden tegelijk downen van goede servers. Greetz, Me

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is die 200 KByte/s te halen door met FlashGet (wereldproggie trouwens, gebruik het nu ook) een stuk of 7 bestanden te downen met elk 6 jet's.
Maar waar ik nou zo benieuwd naar ben, is de absolute snelheid die iemand haalt met de satelliet, dus ZONDER al die toeters en bellen, oftewel met slechts 1 (EEN) stream.
Dan kom ik niet hoger dan 18 Kbyte/s.
Wat doe ik dan fout? Signaalkwaliteit 100%, sterkte 85%.

Verwijderd

crusader ik gebruik inderdaad ook flashget en de hoge snelheden haal je eigenlijk alleen met meerdere streams maar 50-70k is wel te halen met byvoorbeeld de explorer download routine je moet natuurlijk alleen niet uit het oog verliezen dat de maximale bandbreedte van degene vanwie je downt ook hoog genoeg moet zijn om eenieder dit soort snelheden te geven of anders moet je dat soort downloads op stille tijden proberen

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
50-70 K, dat is voor mij tot nu toe een droom. Welke upstream provider gebruik je hierbij?
Ik heb:
WIN 98 SE (US)
Hauppauge DVB-s met drivers v1.22
IE 5

Ik kom echt niet hoger met 1 enkele stream dan 18 Kbyte/s.
Ik zou er erg mee geholpen zijn als ik ter vergelijking een URL van een flink bestand zou krijgen en een transpondernummer waarmee deze snelheid gehaald zou kunnen worden.
Iemand?

Verwijderd

als hardware heb ik de technotrend maar dat is wezenlijk dezelfde als de hauppage upload is meestal cablewanadoo en 98se nl dus daar zit het verschil hem denk ik niet in
kwa url beetje moeilijk ik gebruik het hoofdzakelijk voor divx en die urls mogen we hier niet posten (als ze al nog toegankelijk zijn tegen de tijd dat iemand ze leest)maar het beste is toch checken van je instellingen of anders toch maar meer streams openen
o ja de beste tijden zijn toch echt smorgens heel vroeg ivm upload aan andere zijde want stel ze hebben op de site die je bezoekt 1mbit upload en er zijn 5 of 6 bezoekers dan kom je toch echt per stream niet boven de 20 kbyte stel je opent nu op deze site 5 streams dan heb je zeg 6+5streams is 11 waarvan jij 5/11 van de bandbreedte pakt is bijna 100kbyte simpel toch

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Okee, da's duidelijk. Dat verklaart waarom ik 18 Kbyte/s haal.
Bovendien zojuist kontakt gehad met de helpdesk. Het blijkt dat de snelheidsproblemen die de meeste mensen ervaren (ja, er zijn er meer, getuige ook de Casema nieuwsgroep) te wijten zijn aan de nieuwe inlogprocedure (Radius). Sinds men die Login Client niet meer gebruikt zijn er problemen. De helpdesk meldde mij dat op dit moment de meest gangbare snelheden maximaal 20 Kbyte/s zijn, per stream. Die snelheid had ik dus vanmorgen vroeg. Klopt allemaal als een bus.

BTW cash, zijn je Shift/Capslock en punt-toets (".") defect? Of had je gewoon haast?
;) ;)

Verwijderd

Ben toch best benieuwd hoe lang nou zo'n roundtrip duurt. Kan er niet iemand ffies een traceje runnen met VisualRoute of iets dergelijks? Als het goed is kun je daar een proxy mee instellen, of iig een verplichte hop (LSSR).....

Alvast bedankt....

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar ga krijgen met Visualroute.
Eventuele results post ik hier wel.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Crusader, als ik het goed begrijp ben je dus ongeveer 900 gulden plus 30 per maand kwijt voor internet via de schotel. Ik heb dus helemaal niets.

TweakBlog

Verwijderd

thx crusader...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ruud P., dat klopt. Maar dat is dan puur het satelliet gedeelte.
Daarnaast zul je zelf voor een internet provider moeten zorgen voor de upstream.
Dat kan bijvoorbeeld een gratis account bij Het Net zijn (ik noem maar wat).
En natuurlijk niet te vergeten: de telefoontikken, die komen er ook nog bij. Internet via de satelliet is eenrichtingsverkeer, van de Astra satelliet naar jou toe. Tweeweg kan ook, maar dan betaal je abonnementsbedragen van boven de 2000 piek per maand en dat wil je niet.

Groet

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Silacoid, ben even voor je bezig geweest, maar helaas. Kon geen proxy instelling vinden in het programma. Van de VisualRoute homepage haalde ik het volgende:
Does VisualRoute support proxy servers?

If you are using the Microsoft Java VM, no, not yet. Proxy support is built into Java, but the Microsoft Java VM currently does not support this feature. Microsoft has stated that future versions of their Java VM will provide proxy support. However, please note that most of VisualRoute will work without proxy support provided that your firewall does not block ICMP packets (ICMP is a protocol that can not be proxied). Please refer to the following question on firewalls for more information.

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Vriend van mij haalt HELE hoge snelheden, soms wel 300KB/s (zegt hij, hij liegt meestal niet), ik was een keer bij hem overdag en toen downloade hij een demo van Fileplanet met 100KB/s met Massdownloader..
Aardig goed dacht ik zo, verder upload hij met zn ISDN en Euronet (Wanadoo, sneller dan XS4ALL en gratis).. :)
Dusse, sateliet is lekker maar ook lekker duur.. :(

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
300 Kbyte/s lijkt mij sterk overdreven. Betekent dat je over de 3 Megabit gaat.
Waarschijnlijk bedoelt die vriend van je 300 KiloBIT/s. Dat haal ik ook nog wel.
Er zijn momenteel wat problemen bij EuropeOnline dus ik denk niet dat ie op dit moment goede snelheden haalt.

Verwijderd

Leuk om te zien dat er zoveel mede Nederlanders aan het expirimenteren zijn met via de satelliet.

Volgens mij is het antwoord op de snelheid van een enkele stream eerder te zoeken in een begrenzing door EON. Daar waar je eigenlijk je abo hebt.

Max. speed is er volgens mij op 20kb per seconde gezet per stream. Er is ook nog zoiets als een maximaal aantal verbindingen wat je aanlegt ook. Ik ben er alleen nog nooit overheen gegaan.

Iemand Hansies website over internet per satelliet al eens gezien.

Kijk er maar eens: http://leden.tref.nl/~h.luyten/eon.htm

Verwijderd

ah, iig dank je voor het proberen....

[wat hier stond was dom van me, dus la maar :)]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Indicator, wat jij zegt klopt inderdaad.
Ik heb eergisteren de helpdesk gesproken en die zeiden dat er per stream momenteel ongeveer een maximale 18 Kbyte/s te halen valt. Of die beperking bewust is gemaakt weet ik niet. Volgens de helpdesk is dit maximum momenteel te wijten aan de snelheidsproblemen die ze hebben. Het maximaal aantal streams heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik heb er in ieder geval al een keer 32 tegelijk open gehad.
Maar wat mij opvalt is dat als ik een bestand download met meer dan 1 stream (8 streams), bijna nooit boven de 40 tot 50 Kbyte/s uit kom. Misschien zit daar ook een beperking? Kan natuurlijk ook gewoon het upstream maximum zijn van de server waar ik de bestanden download.
Maar goed, altijd nog beter dan de 2 tot 3 Kbyte/s van Casema. Hun upstream gaat echter perfect ;) ;)

Pagina: 1