Omdat m'n desktop-systeem toch wat te log en zwaar is wou ik graag een makkelijker meesleepbaar systeempje bouwen (deels uit hardware die ik nog heb liggen). Ik zat aan de volgende specificaties te denken:
Dit alles moet in een Micro-ATX kastje gaan. De voeding die daar op 't moment in zit is echter lang niet goed genoeg (135W) dus daar moet een andere voeding in (SFX-formfactor). Ik zat daarvoor te denken aan een Fortron FSP300-60GLS. Dat is een 300W voeding met de volgende specificaties:
Nu lees ik bij Newegg over de Asus EN7600GT het volgende:
Zal mijn configuratie met die Fortron voeding goed gaan? Of moet ik toch gaan boren/zagen in m'n kast om d'r iets krachtigers in kwijt te kunnen?
| processor: | Pentium 4 2,53 GHz (Northwood) |
| moederbord: | Asus P4RD1-MX (ATi X200 chipset) |
| geheugen: | 2x 512 MB PC3200 |
| videokaart: | Asus EN7600GT (nVidia 7600 GT) |
| harddisk: | 1x Seagate/Samsung/Maxtor/WD/whatever ~300GB |
Dit alles moet in een Micro-ATX kastje gaan. De voeding die daar op 't moment in zit is echter lang niet goed genoeg (135W) dus daar moet een andere voeding in (SFX-formfactor). Ik zat daarvoor te denken aan een Fortron FSP300-60GLS. Dat is een 300W voeding met de volgende specificaties:
| lijn | stroom |
| +3,3V | 18A |
| +5V | 18A |
| +5V & +3,3V | max. 125W |
| +12V1 | 14,5A |
| +12V2 | 8A |
| +5Vsb | 2A |
| -12V | 0,5A |
Nu lees ik bij Newegg over de Asus EN7600GT het volgende:
(deze opmerking komt niet terug op de EN7600GT productpagina, dus ik vraag me af hoeveel waarde ik hieraan moet hechten)System Requirements:
[...]
A 350W PCI Express compliant system power supply
[...]
Zal mijn configuratie met die Fortron voeding goed gaan? Of moet ik toch gaan boren/zagen in m'n kast om d'r iets krachtigers in kwijt te kunnen?