Toon posts:

[BF2] Vliegen met de Logitech Dual Action gamepad

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn Logitech Dual Action gamepad instellen om mee in airplanes te vliegen in Battlefield 2. Ik heb hem geinstalleerd met de laatste driver van de Logitech site en daarna via de key config in in BF2 allemaal instellingen gedaan.

De belangrijkste besturing, pitch en roll, wil ik op de D-pad hebben, omdat ik echt niet met die mini-joystickjes overweg kan. Als ik die D-pad instel voor pitchen en rollen dan doet-ie dat wel, maar alleen als ik geen andere toetsen op de joypad ingedrukt heb. Het is dus of sturen of gassen en dat werkt niet. Dat los je op door bij de settings van de gamepad de optie "Swap D-pad and left mini joystick" in te stellen. Ik kan dan wel pitchen of rollen en gassen tegelijk. Hij neemt voor pitchen de Y-axis en voor rollen de X-axis. Goed zou je zeggen, totdat je gaat vliegen. Als ik naar beneden druk gaat mijn vliegtuig omhoog en als ik naar links druk rolt mijn vliegtuig naar rechts.

Is dat om te draaien? Ik heb het nu zover dat de gamepad in elk geval de besturing en de gasknop tegelijk uitvoert, maar pitchen en rollen gaan de tegenovergestelde kant op. Ik heb de indruk dat dat niet om te draaien is, want zowel bij pitch forward en pitch back staat "Y-axis" ingesteld. "Invert mouse" helpt in elk geval niet.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk is dat. Zit je een uur te pielen en 3 seconden nadat je een topic opent kom je erachter.

Die aanduiding bij pitch forward en pitch back staat beide op Y-axis. Echter, je moet bij het instellen van pitch forward (naar beneden duiken) erg goed opletten dat je de onderste knop van de D-pad indrukt. Het is dus wel om te draaien, je kan de huidige instelling alleen niet aflezen aan het scherm omdat er gewoon Y-axis staat voor beide.

Thanks anyway :Y) |:(