[XP] Explorer back knop gaat back maar bovenaan dir. lijst*

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Lang verhaal kort...

Windows XP explorer (detailed view natuurlijk).... Lange lijst met allemaal mappen, ik scroll naar miden van de lijst en open een map. Nee, verkeerde map, ik klik op op back, dan gaat explorer naar de bovenliggende map (waar ik vandaan kwam) maar dan begint ie weer helemaal bovenaan de lijst... en dat vind ik vrij irritant.

Ik wil weer terugkomen op de map waar ik op dubbelklikte (dus in het midden van de lijst).
Ik weet zeker dat het kan want op mijn andere computer is dat wel zo.
Ik heb instellingen vergeleken en gegoogled, kan niks vinden. Ik weet ook niet wat default is...

Wat moet ik veranderen om explorer terug te laten komen op de map waar ik vanaf kwam?

[ Voor 8% gewijzigd door MRic3 op 06-05-2006 23:02 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb je al gecontroleerd of dit ook zo is bij een andere gebruiker op je PC? En heb je toevallig een muis met duimknoppen? Die duimknoppen zijn vaak forward/back en de back-knop van je muis zou weleens wel correct kunnen werken.

Als laatste zou je nog regmon van sysinterals.com kunnen gebruiken, om te kijken of explorer een registry-waarde uitleest die hiermee van doen zou kunnen hebben :)

日本!🎌

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
kijk... ik had het niet verw8 dat hier nog een nutig antwoord op zou komen maar hier heb ik mss wel wat aan (meestal als ik wat post op GoT krijg ik geen reacties of complete onzin).

-Bij de nieuwe account op andere computer gaat ie ook terug naar dezelfde map.
-Het maakt wel uit of ik backspace, muis duim back of de button klik.
-en met regmon zal ik eens aan het prudsen gaan, mss kan ik er iets uit halen al denk ik van niet.

iemand anders nog ideeën?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Danku _Thanatos_ je hebt mij wel op het goede spoor gezet. :D

Het lag aan de logitech muis software die ik aangepast had zodat mijn duimknop ook reageerde in teamspeak (die knop druk ik dus in om te praten tegen teamleden tijdens het gamen). Ik had deze knop ingesteld op backspace.
Als ik de knop [<-Back] aan klikte in explorer kwam hij dus wel terug op de goede map.
Het is dus zo dat toets Backspace en de knop [<-Back] anders reageren.

Nogmaals danku _Thanatos_ .. ik kan weer snel browsen zonder extreem te scrollen

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
en dan laatste post ..... voor het archief zeggen we maar ;)

Als ik dus mijn duim knop op de muis aan back bind dan kon ik um niet meer gebruiken i.c.m. teamspeak. Nou heb ik de duim knop gebind op de key combo ALT + PIJLTJE LINKS,
dat is dus psies dezelfde actie als [<-back] klikken in explorer.