Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UV-sporen op componenten

Pagina: 1
Acties:
  • 940 views sinds 30-01-2008

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ik heb een heeeel erg mooi idee gevonden :D... kijk maar:

men neme:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomvmil/pics/pennen.JPG
én:
Afbeeldingslocatie: http://www.microdirect.co.uk/images/normal/accessories/caashkccfluvi.jpg

je doet:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomvmil/pics/het_tekenen.JPG

en je ziet :-P :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomvmil/pics/preview1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomvmil/pics/preview2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomvmil/pics/preview3.JPG

weet iemand toevallig waar ik die pennen kan vinden??? want ik vindt dit een wel heel mooi idee :D

ik heb iig heel het dorp afgezocht, en niets gevonden (ook niet in zaken zoals martin cuijpers en hema). elektrozaken hebben ze ook niet.

alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door InjecTioN op 13-05-2006 11:07 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werkt dit niet met de meeste "fluo pennen"? Koop er een paar en probeer ze uit op papier. Werken ze niet, dan gebruik je ze gewoon om te schrijven :)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 19:58

timovd

Voorsprong door techniek

Zo heb ik een keer mn GPU om zeep geholpen. Was natuurlijk ook geen garantie meer op :(
Ik heb m nog liggen.. iemand interesse?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja het lijkt me natuurlijk heel handig om eerst met een multimeter te testen of de kleurstof niet geleidend is :)

Verwijderd

Maak er een sleutelhanger van zou ik zeggen, of hang em op.

Ziet er wel mooi uit, maar speciaal voor dit soort dingen is al een topic (dacht ik).

Als je de banen precies overtrekt is er waarschijnlijk niks aan de hand, hoe geleidend die kleurstof ook is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 23:13 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:36:
Maak er een sleutelhanger van zou ik zeggen, of hang em op.

Ziet er wel mooi uit, maar speciaal voor dit soort dingen is al een topic (dacht ik).
[rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 13[/rml] ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Admiral Freebee schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:36:
Ja het lijkt me natuurlijk heel handig om eerst met een multimeter te testen of de kleurstof niet geleidend is :)
Dat minstens maar geeft je geen garantie. Een multimeter meet met gelijkspanning. Veel datalijntjes in computer systemen lijken daar in de verste verte niet op en dan kan een materiaal wat voor gelijkspanning niet geleid ineens gaan geleiden.

Voor de TS:
Als je gaat tekenen, zorg dat je alleen op de geisoleerde delen van de print tekent, dus niet tegen of op soldeerpunten.

Alles kan stuk.

Verwijderd

timow schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:34:
Zo heb ik een keer mn GPU om zeep geholpen. Was natuurlijk ook geen garantie meer op :(
Ik heb m nog liggen.. iemand interesse?
Er is speciale UV verf verkrijgbaar voor het casemodden. :)
Dat geleidt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 01:19 ]

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 23:04
TommelMOD schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:30:

weet iemand toevallig waar ik die pennen kan vinden??? want ik vindt dit een wel heel mooi idee :D
Gewoon bij de bruna / blz..

Ik heb dit een tijdje geleden al gedaan, voor een helaas mislukte mod. Overigens niet vanwege die pennen hoor ;)

prutsert

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 15:10

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Zoiets lukt met alle fluo stiften normaal, ik dit idee ook al eens uitgevoerd op een stuk elektronica en ik heb daarvoor een paar no-name fluo gel-pennen gebruikt.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Ik heb (met dit idee in m'n achterhoofd) UV-reactive nagellak gekocht. Is meestal niet in de (betere) drogist of schoonheidssalon te koop, ik geef je meer kans op de markt bij de zeer-goedkope-edoch-slechte make-up afdeling (heb ik 't ook vandaan). Ik ga idd wel de tip opvolgen om te kijken of het geleidt of anderszins schade kan doen aan je printplaat.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 11:56

Nox

Noxiuz

Is nagellak niet een beetje te dik ervoor, in de zin van: wil je je hele kaart onder hebben?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hmm... deze heeft al een enorme baard.
Wanneer is deze voor gekomen?? jaartje of 2 geleden??
Wie vindt hem het eerst? :P

[ Voor 15% gewijzigd door job op 07-05-2006 23:39 ]

Verwijderd

Tja...ik weet niet of het helpt...en ik kan het zo ook niet weervinden, maar ik heb wel eens foto's gezien van iemand die zijn al zijn componenten compleet overgespoten had. Dus gewoon met een dikke spuitbus over het moederbord enzo.

Ze lieten wel zien dat de PC nog werkte, maar, het lijkt me niet aan te raden.

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Als het te warm wordt gaat de verf misschien bladeren.. lijkt me niet erg mooi

Sommige componenten zul je best kunnen overspuiten maar als het ook echt veel meerwaarde heeft.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
job schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:38:
Hmm... deze heeft al een enorme baard.
Wanneer is deze voor gekomen?? jaartje of 2 geleden??
Wie vindt hem het eerst? :P
[rml][ CM] UV pen creativiteit[/rml]
Fear my search skillz :p

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het kan nog altijd erger :P Italiaan waarvoor ik een mod ga bouwen stuurde me wat linkjes met mods, waaronder deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.it/articoli/1277/cablaggio10small.jpg
Die zal wel ff aan het tekenen/verven zijn geweest :o

[ Voor 27% gewijzigd door _ferry_ op 11-05-2006 19:18 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gewoon fluoreserende pennen volstaan prima, en die kan je gewoon bij de HEMA of Bruna kopen.
Daarna thuis even kijken of ze geleiden, en het effect bekijken met een UV CCFL, en daarna met veel geduld je insteekkaarten volkkladden.

Verwijderd

Jup, maar nog. Ik, en ik denk nog een paar anderen met mij...zijn niet zo dol op het electronica gedeelte. Ik kan wel een beetje met een multimeter overweg, maar ik zou mijn meetresultaten niet genoeg vertrouwen om mijn videokaart mee in te kleuren zeg maar. Gezien mijn videokaart toch een redelijk duur grapje was.

Mijn vraag, kan iemand met 1337 ass skillz dit eens nameten? Ik denk wel dat er animo voor is als iemand ze doormeet, en misschien zelfs test op een oude chip. En vervolgens verteld waar hij ze heeft gekocht, met naam erbij. Zodat andere mensen er met een gerust hart op weg kunnen kliederen. :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
_ferry_ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:15:
Het kan nog altijd erger :P Italiaan waarvoor ik een mod ga bouwen stuurde me wat linkjes met mods, waaronder deze foto:
[afbeelding]
Die zal wel ff aan het tekenen/verven zijn geweest :o
Jammer voor de tijd die er in zit want ik vind het echt wel lelijk ;)

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 06:52
Hallo,
Kan ik gewoon alle soorten UV stiften/spuitbussen gebruiken?
Geleidt het dus niet of is daar nog verschil in? Lijkt me wel lachen, maar zo'n
potje van 30mL van AC RYAN kun je weinig mee..
Alvast bedankt!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ah, k'mop, moet je daar nu echt een topic van een jaar oud voor kicken? Doe eerst es zelf wat meer research, volgens mij is die vraag al es langsgekomen namelijk.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.