Help bij keuze processor.

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 14:11
Hallo,
Over een tijdje (of nu) wil ik een nieuwe setup kopen.
Ik zit een beetje te dubben over welke processor ik wil.
Ik wil zeker dual core, en nou zie ik dat de Pentium D950 een heel aantrekkelijk prijsje heeft.
Maar nou valt mij op dat hij niet beter is dan de AMD X2 4200 ?
Ook hoorde ik weer dat je hem makkelijk kon overklokken naar 4.5ghz, en dat hij de FX60 kan verslaan:

quote:
"With the Tuniq Tower 120, you could OC the CPU upto (265x17) 4.50ghz and have something faster than any amd dual core CPU at 2.9ghz. See What I mean. (link naar website)

An FX-60 and Pentium D 950 are not that far apart from each other: See Link Here, that's why you overclock the CPU to 4.50ghz, it will be faster than."

Dan hoor je overal weer over de Conroe. Is dat nou echt de moeite waard? en kloppen die prijzen wel? of is het gewoon een marketing lokker :D

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil voornamelijk de volgende dingen met de PC doen:

- 3D Max
- Photoshop
- browsen, MSN'en, mp3's luisteren.
- DVD's kijken/encoden.

Ook zit ik met een beetje hetzelfde probleem, op het gebied van een nieuwe 3D kaart.
Moet ik daar even een nieuw topic voor aanmaken in een andere afdeling?

In ieder geval bedankt,
Jasper

Beginning to realize the power...

Verwijderd

Men pakt de Benchmarks, Pricewatch en gaat kijken de meeste bang/buck? WAnt je budget is niet ongelimiteerd?

De Intels hebben de laatste tijd een zeer aantrekkelijke prijsje duzz...

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 14:11
Even vergeten te vermelden, mijn budget is maximaal zo'n 350 euro, maar het liefst toch wel wat goedkoper!

Ik heb nu een Pentium 4 3.2ghz Northwood, socket 478 op 3.4ghz draaien. Zal ik dan veel verschil merken?
Ik heb al veel benchmarks opgezocht, maar de 1 zegt dit, de ander zegt dat.
Ook was ik nogal verrast toen iemand me vertelde dat de 950 beter is dan de FX60?
En dat is toch een processor die 3x zo duur is...

Beginning to realize the power...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
dus het moederbord en geheugen dat je nu hebt wil je blijven gebruiken?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:56:
Even vergeten te vermelden, mijn budget is maximaal zo'n 350 euro, maar het liefst toch wel wat goedkoper!

Ik heb nu een Pentium 4 3.2ghz Northwood, socket 478 op 3.4ghz draaien. Zal ik dan veel verschil merken?
Ik heb al veel benchmarks opgezocht, maar de 1 zegt dit, de ander zegt dat.
Ook was ik nogal verrast toen iemand me vertelde dat de 950 beter is dan de FX60?
En dat is toch een processor die 3x zo duur is...
Niet als hij niet oc is, dan is de FX60 sneller.
De Athlon 4800+ is een stuk goedkoper en OC ook lekker.
Ik wacht nog wel ff, heb niet zo een voordeel bij dualcore en straks worden de dualcores ook mainstream en een stuk goedkoper.(65nm dualcores zullen ook een(snel) stuk goedkoper worden)

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
mijn budget is maximaal zo'n 350 euro
Denk dat je dan even moet door sparen. Misschien een nieuwe high end video kaart maar gek veel meer kun je er niet voor doen. Voor de rest heb je toch al een vrij snel systeem? Gewoon nog een tijdje sparen totdat je zo'n 1000 euro hebt en dan eens kijken wat de volgende generatie hardware te bieden heeft.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:51:
Men pakt de Benchmarks, Pricewatch en gaat kijken de meeste bang/buck? WAnt je budget is niet ongelimiteerd?

De Intels hebben de laatste tijd een zeer aantrekkelijke prijsje duzz...
Zie ook PMG FAQ, gewoon eerst zelf wat benchmarks enzo opduikelen en naar de pricewatch staren :).

Oh, en voor je videokaart zou je in Videoplanken & Beeldkanonnen moeten zijn, en daar staat dus mooi dit topic: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en daarmee moet je al minstens een heel eind komen ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 06-05-2006 22:59 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.