Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Sinds kort heb ik 2 bijbaantjes gekregen (ik ben nog scholier), beide via een ander uitzend bureau. Het eerste betreft weekend werk bij een benzinestation waarbij ik om de week moet werken, en dan de ene keer vroeg en de andere keer late dienst heb. Zo dus:
Week 1: Vroeg, zaterdag én zondag
Week 2: Niets
Week 3: Laat, zaterdag én zondag
Week 4: Niets
Week 5: zie week 1

Nu ben en wordt ik deze week ingewerkt bij het benzinestation, daarbij is mijn vraag: moet ik die uren ook invullen op de urenbriefjes? (aan de ene kant: je wordt ingewerkt en degene met wie je meewerkt is feitelijk echt aan het werk, aan de andere kant is het wel werk, en ben je ook tijd kwijt)

Tweede vraag:
Op de urenbriefjes staat "Uiterlijk maandag vóór 12.00 uur inleren bij uw vestiging" (van het uitzendbureau). Moet dat per sé? en waarvoor? Als dat moet dan moet ik maandag nog een handtekening van mijn baas zien te krijgen voordat ik nog weer aan het werk ga en even langs het uitzendbureau.

Derde vraag:
Mijn andere baantje betreft vakantiewerk bij het bedrijf van mijn vader. Daar mag ik bestanden gaan ordenen en controleren (ofzo 8)7 ), dat wordt nog geregeld. Moet ik nog speciaal dingen regelen omdat het een 2e baantje is? Of doet het uitzendbureau dat allemaal?

Vierde vraag: Van welke regelingen en diensten kan ik gebruik maken zodat ik meer geld overhoud? (ik heb nog nooit echt voor een werkgever gewerkt, vandaar) (wel wat klusjes en dergelijke)

I see red pixels.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

1: Ik neem aan dat je daarvoor betaald wordt. Het kan verschillen afhankelijk van de specifieke afspraken.

2: Omdat ze anders niet op tijd kunnen betalen. Je kunt hem wel later inleveren, maar dan zul je pas een week later betaald krijgen ;)

3: Bij het baantje waar je het meest verdiend loonheffingskorting laten toepassen. Dat doe je dmv een eenvoudig belastingformuliertje wat je van je werkgever hoort te krijgen.

4: Meer werken, hou je ook meer over ;)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Nu ben en wordt ik deze week ingewerkt bij het benzinestation, daarbij is mijn vraag: moet ik die uren ook invullen op de urenbriefjes? (aan de ene kant: je wordt ingewerkt en degene met wie je meewerkt is feitelijk echt aan het werk, aan de andere kant is het wel werk, en ben je ook tijd kwijt
Altijd invullen, jij bent in dienst van het bedrijf.
Tweede vraag:
Op de urenbriefjes staat "Uiterlijk maandag vóór 12.00 uur inleren bij uw vestiging" (van het uitzendbureau). Moet dat per sé? en waarvoor? Als dat moet dan moet ik maandag nog een handtekening van mijn baas zien te krijgen voordat ik nog weer aan het werk ga en even langs het uitzendbureau.
Dat is omdat je het geld dan eerder op je bankrekening hebt, anders moet je een weekje extra wachten.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
SmartDoDo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:47:
1: Ik neem aan dat je daarvoor betaald wordt. Het kan verschillen afhankelijk van de specifieke afspraken.

2: Omdat ze anders niet op tijd kunnen betalen. Je kunt hem wel later inleveren, maar dan zul je pas een week later betaald krijgen ;)

3: Bij het baantje waar je het meest verdiend loonheffingskorting laten toepassen. Dat doe je dmv een eenvoudig belastingformuliertje wat je van je werkgever hoort te krijgen.

4: Meer werken, hou je ook meer over ;)
1. Niet echt afspraken over gemaakt, maar ik zal het gewoon invullen en een handtekening vragen. :)

2. Ok, dan wacht ik wel een weekje...

3. Heb ik dan goed gedaan. :)

4. Ok, ik zat dus te doelen op dingen zoals belastingteruggave (T-biljet toch?), loonheffingskorting en misschien een regeling omdat ik nog scholier/bijna student ben?

[ Voor 2% gewijzigd door RedPixel op 06-05-2006 21:54 . Reden: Hoofdletters en interpunctie toegevoegd ]

I see red pixels.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je nog jong bent, is het misschien verstandig om een aparte loonverklaringsformulier in te vullen, betaal je geen/minder loonbelasting omdat het anders wordt berekend.
http://www.belastingdiens...fingen/lb22/lb22-182.html

Moet je navragen bij het uitzendbureau, meeste zijn er wel bekend mee, maar niet allemaal. Als dat niet zo is, vraag je volgend jaar eventueel teveel betaalde loonheffing terug.

Alleen moet je er zelf rekening mee houden dat de belastingdienst cumulatief werkt, ze tellen al je inkomsten op en berekenen aan de hand daarvan te betalen inkomstenbelasting. Daarbij passen ze de loonheffingskorting en arbeidskorting een maal toe, zoals het hoort. Als je voor verschillende uitzendbureaus gaat werken dan gaan ze tevens beide malen de loonheffingskorting en arbeidskorting toepassen,
als je alleen in de zomer werkt, en je verdient weinig is het niet zo erg,
maar als je vaker door het jaar werkt,
scholierenregeling niet toepassen, en beide loonheffingsformulieren invullen, bij de een een ja, bij de ander een nee.