Toon posts:

Krijg miniDV camera niet aan de praat op Firewire

Pagina: 1
Acties:
  • 1.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier van een kennis een Panasonic NV-GS17EG miniDV camera. Met deze cam is een tijd geleden een vakantie van ons opgenomen die we nu eindelijk eens willen capturen.

Inmiddels hebben we zelf ook een digi camcorder (JVC Everio GZ-MG20E).
Het capturen met deze camera naar de PC via Pinnacle Studio 10 gaat prima, alsmede met een analoge Hi8 cam van Sony.

DIt wil niet lukken met de Panasonic camera. Ik heb een passende Firewire kabel (4 pin > 6 pin). Binnen Studio 10 heb ik de capture bron ook ingesteld als DV camera, ipv mijn Hauppauge capture card.
Wat ik al vreemd vind is dat als ik de Firewire kabel in de cam en PC druk en de cam inschakel er niets gebeurt (a la Hardware Gevonden). Deze melding krijg ik niet via de onboard Firewire, en ook niet via het PCI kaartje. De onboard Firewire is ingeschakeld, alles is geinstalleerd. Via beide manieren kan ik mijn Firewire HDD wel bereiken en gebruiken.

Nu denk ik dat ik op de cam in het menu moet instellen dat er via Firewire gewerkt gaat worden maar ik heb geen enkele handleiding en kan niet vinden hoe dit moet. Via de Nederlandse Panasonic site kan ik de handleiding niet downen voor dit type. De Engelse site geeft deze wel maar dan komt het menu niet overeen met deze cam.

Wat moet ik doen? 8)7

edit

Net geprobeerd te capturen via USB; wil ook niet :r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 22:11 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Alles updaten naar SP2 als dat nog niet gebeurd is. Érg lastig probleem, heb er zelf ook last van gehad. Microsoft blijkt ooit een patch te hebben uitgebracht voor SP2, dus als je dat nog niet hebt geinstalleerd heb je nog kans.

Wat ook kan werken: PC uit, Camera connecten en op PLAY-stand, PC aan en laten opstarten. Misschien herkent ie m dan wel

USB is volgens mij alleen voor de webcamfunctie

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik hoorde ooit de volgende tip. Bandje in cam, cam op afspelen, cam aan de PC en dan pas de PC aanzetten en op laten starten. Probeer dat eens?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, heb een groot deel van t wekend lopen klooien zonder succes. Ik was via via ook achter die patch gekomen maar aangezien ik SP2 heb kon ik hier niets mee...
USB is idd voor webcamfunctie.

Je laatst hint zal ik proberen. Wat als het niet werk?

Verwijderd

Topicstarter
Sodeju :( Ik krijg t met geen mogelijkheid aan de praat. Wat een bagger eerste klas, ongelooflijk!
Nu maar kijken hoe dan het beeldmateriaal op de PC krijgen...

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zegt eerder dat je een Hauppuage kaart hebt?! Is dat 1 met een MPEG2 encoder onboard? (PVR/MCE series)
Als dat zo is, kun je ok via de s-video in van deze capture kaart gaan capturen via de/een s-video out van je camera (of composiet). Als jer het via s-video kunt doen is de kwaliteit niet eens zo veel zlechter, je kunt dan nl. gebruik maken van de hardwarematige MPEG2 encoder van de hauppauge.

Verwijderd

Check in je device manager eens welke chipset je hebt op je firewire kaartje? Het is bekend dat Via nogal eens lastig doet met Panasonic camera's. Als je dus een VIA chipsetje hebt even een ander kaartje met een andere chipset proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hauppauge PCI-FM... Geen MPEG2 encoder onboard dus.
Verder heb ik een Abit AN7 bord, met nVidia chip dus. Ik gebruik geen 3rd party hardware wat Firewire betreft.

@ kaajee: Kan ik jouw manier alsnog toepassen? S-Video aansluiten op mn capture kaart werkt wel maar dan heb ik geen geluid.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Waarom gebruik je niet je eigen JVC camera om daarvan te capturen?

Wel raar dat het met de Panasonic niet werkt, ik heb ook een Panasonic DV camera en capturen gaat prima. Je moet hem wel op "VCR" mode zetten niet op "Camera"

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:53
Waarom gebruik je niet je eigen JVC camera om daarvan te capturen?
Met een hamer past het miniDV bandje misschien wel.
@ DaMasterPeanut: Heb je de Panasonic driver CD er ook bij gekregen van je kennis?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:52
Als die JVC HD camcorder dv/analoog in heeft kun je natuurlijk ook proberen te capturen vanaf die Panasonic.. :)
Dit moet best nog heel goede resultaten geven, allicht beter dan via dat PCI/FM TV-kaartje...

Verwijderd

Topicstarter
@ Bigfoot: Onze JVC heeft een HDD ;) De betreffende Panasonic heeft geen knop/schuif en/of menu-optie om hem op VCR te zetten of iets soortgelijks.
@ Bigfoot: Een CD heb ik er niet bijgekregen
@ The_Doman: Dit heeft onze JVC helaas niet...

Ik heb beide patches/hotfixes geinstalleerd en zonder succes.

• kaajee
Kan ik jouw manier alsnog toepassen? S-Video aansluiten op mn capture kaart werkt wel maar dan heb ik geen geluid.
Moet je de audio uit van de PaSo camera aansluiten op de Line-IN van je computer(geluidskaart) en deze instellen dat de opname bron (record) de Line-IN is.......(er gaat geen audio via s-video).
Maar capturen op de JVC cam kan idd natuurlijk ook.

Als je via je Hauppauge gaat, eerst met een lossless codec capturen, dan heb je de beste kwaliteit op je pc, dan bewerken en daarna pas evt. eenn andere encoder (MPEG2/Divx/Xvid?) er over heen..

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
had ook problemen met m'n Panasonic GS-27 in combinatie met een Sweex firewirekaart. Uiteindelijk de hele boel aangesloten op m'n Audigy kaart (die bleek ook nog een firewire poort te hebben die ik had uitgeschakeld). Deze vond hem gelijk..

Ligt dus echt aan de Firewire kaart/camera combinatie. Een heel lastig probleem inderdaad..

Verwijderd

Het toeval wil dat ik gisteravond met de cam + toebehoren naar een vriend ben geweest met een Audigy incl. Firewire. Daar werkte het ook niet.

Volgens mij heeft de Panasonic geen eens Audio-out...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Lijkt me vrij duidelijk dat er geen signaal uit de firewire uitgang van de Panasonic komt. Dus of je moet dat aanzetten in het menu of het is defect.

Misschien kun je het bandje in de camera van iemand anders doen om het zo over te zetten?

• kaajee
Volgens mij heeft de Panasonic geen eens Audio-out...
Als ie video out heeft, heeft ie ook audio out. Is vaak een gecombineerde uitgang: composiet video, audio liinks & audio rechts (& ground)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb je de camera wel op netspanning? Dit is een vereiste bij veel camera's omdat het anders de accu veel te snel leeg trekt. Ik heb al vaker gezien dat hij geen enkele sjoege geeft zodra hij van het net af is.

Verwijderd

Topicstarter
Camera moet wel op netspanning omdat de accu niet meegegeven is :P
Ik heb de hoop min of meer al opgegeven.
Pagina: 1