Toon posts:

SMTP Server Exchange in gebruiken in externe tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar ik heb een exchange server draaien op Windows 2003 en doet het geweldig. Maar ik heb een backup programma en een S-ATA Raid tooltje die mij notificaties kunnen sturen of bijv. de backup operatie is gelukt of dat er iets fout is met de RAID configuratie.
Echter moet ik hier een SMTP server invullen, maar het wil maar niet werken.
Ik heb hier het adres van de server geprobeerd: 10.0.0.1 en SERVER01 en 127.0.0.1 en localhost en mailhost en zijn externe IP enz. enz. Het mocht allemaal niet baten.
De Exchange server heeft gewoon een SMTP connector die hij weergeeft onder 10.0.0.1
het mailen in Exhange gaat geweldig hij gooit de mail er met gemak uit.
Ik heb overigens ook smtp.xs4all.nl geprobeerd aangezien de server via XS4ALL verbinding maakt, maar ook na het invoeren van dit adres wou hij de notificatie niet versturen.
Kan iemand mij hiermee helpen?? _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal er iets in die app niet goed zitten.

Welk tooltje is het? Moet je wellicht authenticeren op je smtpserver ermee? Zoja: smtp vrtual server via Exchange System Manager goed configureren.

Wat heb je zelf al geprobeerd verder?

Gezien je XS4ALL hebt: Heb je ook McAfee (die standaard mailen blockt voor onbekende apps) geinstalleerd?

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 06-05-2006 21:27 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een RAID tooltje van Silicon Image. Waarvan ik graag statusmails zou willen ontvangen.
Verder heb draai ik inderdaad McAfee Enterprise 8.0, ik heb hierin alles uit gezet en tevens de tool aan de app lijst toegevoegd die uitgesloten worden. Dit mocht niet baten. Ik heb toen de hele controle over poort 25 uitgezet. De Virtual SMTP Server staat zo ingesteld dat iedereen er gebruik van zou mogen maken. Dus je zou zonder verder enig wachtwoord er mee moeten kunnen mailen.
(maar dit zou ik eventueel ook kunnen invoeren als het moet)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Zou toch prettug zijn als je een of andere foutmelding zou kunnen posten.
"...het wil maar niet werken..." is nou niet echt een probleem omschrijving waar men veel mee kan.
Als jouw toel geen mogelijkheid heeft om error logging te doen, moet je'm configureren voor een externe SMTP host (bijv. die van xs4all, idd) en dan met NetMon of met EtheReal een trace maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt met een RCTP error.

Verwijderd

Wat is nou de complete error? Hier kunnen we nog steeds niks mee. Heeft die app niet een logfile of zo waar meer informatie in staat?
Pagina: 1