Toon posts:

Systeem advies nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik wil een nieuw moederboord+grafische kaart+processor.
Nou heb ik wat eisen:
Ik wil high end gamen.
Video en webdesign doen.
School werk etc.

Wat kan ik nou het beste doen.
Amd of pentium?
En is een Pentium D hier een goede voor? En welke dan? Of moet ik toch een P4 nemen?

Verwijderd

budget?
wat heb je zelf al gedaan/gezocht?
in welke richting zit je te denken?

Verwijderd

Topicstarter
ow rond de 650 euro. Sorry vergeten.
Ik voel zelf meer voor een Pentium en een D lijkt me wel mooi. Maar ik vroeg me af of je hier high end mee kan gamen.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Wat noem jij highend gamen? Wil je BF2 met alles aan, alles op high in 1600*1200 kunnen spelen?
Wat is "video en webdesign"? Wat is in jouw geval schoolwerk? Je zal toch echt specifieker moeten zijn.

Wat heb je zelf zo ongeveer gevonden voor systeem? Wat zijn punten die je nog niet zeker weet behalve je "AMD of Pentium"? (Bedoel je trouwens niet AMD of Intel?)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

High end gaming stuurt je toch eerder richting AMD uit, en gezien je budget zeker. Ik zeg je een 3800x2 of een amd64 3500, een 7600GT en een asus a8n ofzo

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Neem om te beginnen eens een kijkje in:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
CSL FAQ - Wat past bij elkaar?

Het kan geen kwaad je eerst te verdiepen in het aanbod. Op die manier verschaf je jezelf van een antwoord op een groot deel van je vragen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 06-05-2006 19:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
1: VGA gamen BF2 op high en 1280x1024.
2: Pinnacle en Macromedia
3: Word etc

Ik vroeg me eigenlijk af of je goed kunt gamen met een Pentium D en met welke dan. Ik voel namelijk zelf meer voor een Intel!
Ik moet dus alleen een mobo grafische kaart en procesoor hebben. Ik heb daar een budget van 650-700 euro voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:41:
1: VGA gamen BF2 op high en 1280x1024.
2: Pinnacle en Macromedia
3: Word etc

Ik vroeg me eigenlijk af of je goed kunt gamen met een Pentium D en met welke dan. Ik voel namelijk zelf meer voor een Intel!
Ik moet dus alleen een mobo grafische kaart en procesoor hebben. Ik heb daar een budget van 650-700 euro voor.
nou daar kun je fijn achter komen door reviews en benchmarks te lezen op het net. Kies met die informatie iets uit.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Dit is denk de ergste van je rijtje, wat moeten we hier nu precies mee? WAT doe je dan met die producten? Kijk je 'n dvd'tje met die software van Pinnacle?
Kom nu 'ns met 'n duidelijk eisenpakket!

Verder eens met de mensen voor me, kijk eens in de FAQ en reviews.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Krachtige videobewerking met Pinnacle 10. Zeer intensief gebruik hiervan.
En intensief gebruikt van Dreamwever, flash en fireworks. Het maken van complete sites dus.

Verwijderd

dan steek je gewoon een 930 als je eerder een intelfan bent, in combinatie met een goede videokaart gaat die ook wel goeie framerates halen in games. (welk geheugen heb je eigenlijk, DDR of DDR2, dat beinvloedt natuurlijk ook wel de keuze van je cpu en mobo)

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sorry dat ik het zeg maar e lijkt een persoon die in 10 seconden tijd een antwoord wil hebben op alles zonder duidelijk de vraag te stellen ik zou zeggen kijk even iets van revieuws post precies wat je ermee wil gaan doen en wat je hoogste prio heeft
Voorbeeld 1 uur videoedditing in de week en 40 uur gamen per week kan je beter in een grafische kaart investeren

dus ik zou zeggen maak een lijst met wat je in gedachten hebt post desnoods wat je al hebt en wat je wil blijven gebruiken maar doe zelf ook vooral moeite anders eindig je binnen een paar minuten met een slotje van een modje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Complete Systemen & Laptops

Ja, het forum waarin je dit topic hebt gepost :) Kijk eens bij de topics bovenaan met de blauwe icoontjes. Dat zijn Sticky's, de topics die altijd bovenaan staan. Hier op GoT wordt van je verwacht dat je de inhoud van de sticky's van het probleem-gerelateerde subforum kent, vooraleer je een topic start :)

En je laat met deze topicstart helaas blijken dat dit niet het geval is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.