Toon posts:

Beste DVD schijf voor films

Pagina: 1
Acties:
  • 10.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat is nu de beste DVD schijf voor films? ik heb nu Philips 1-8x 4.7gb +R

op een Plextor 755A, .. ik brand op 6x , en af en toe als ik verify written data aanzet in nero, krijg ik read errors op de bepaalde sectoren..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test gewoon eens wat verschillende media. Ik heb met mijn NEC35xx drives prima ervaringen met platinum schijfjes die ik op 8x fik. Nooit lees/schrijffouten eigenlijk

Verwijderd

Philips schijfjes zijn inderdaad niet de beste, Platinums ben ik ook zeer over te spreken, en heb nu BenQ's binnen die ook schitterend branden (1 uitval op 110 dvd's). Ik test trouwens al mijn dvd's na schrijven, niets zo irritant om later te ontdekken dat er een foutje op staat.

Zelf koop ik alleen branders van Sony (of van Lite-on als het een Sonykloontje is), omdat er daar zeer veel tooltjes voor te vinden zijn om firmware's custom (brand en leessnelheden per mediacode) te maken. Zo kan je makkelijk gelijk welke dvd testen op sneller branden, en wat ik er het leukste aan vind is het aanpassen van de readsnelheid van gewone dvd's. Originele DVD-schijven kan ik nu gewoon inlezen aan 18.000 tot 20.000 kb/s zonder dat er fouten ingelezen worden, terwijl ik vroeger al tevreden mocht zijn als ik 12.000 haalde. Tel daarbij op dat mijn Sony (DWQ28A, geflasht naar een DRU800) niet kapot wil (en em heeft al gigantisch veel geschreven), en je hebt gewoon een topbrandertje voor niet eens zoveel geld (was een kleine 60€, terwijl je hier voor een NEC (ook goeie branders btw) nog steeds 45€ betaald, maar die zijn niet firmwareaanpasbaar dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voorheen een Plextor 708A, heb er ong 300 DVDs mee gebrand, meerendeel op Platinum , op 8x.. nu geven deze DVDs allemaal leesfouten, slaan na 45 minuten over etc. kan ze met moeite nog via DVD decrypter herstellen en opnieuw branden.
Nu wil ik dit natuurlijk niet een 2e keer meemaken.

Ik heb gevoelige apparatuur, een Marantz 6500 Dvd speler.

Verwijderd

Taiyo Yuden schijfjes zouden de beste zijn, helaas zijn ze wel redelijk duur (toch als je "behoorlijke" hoeveelheden gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het trouwens, wat ik voorheen had, en weet niet of het weer gaat gebeuren..

Ik kijk een DVD, en leg deze terug in de hoes.. laat deze paar maand ongeopend liggen.. wil hem dan weer kijken en dan slaat hij over .. na 45 minuten ong.. ook in DVD shrink dan leesfouten.

Verwijderd

Topicstarter
En is kleurverschil op de achterkant erg?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
www.cdfreaks.com, hier staat hoe je een dvd kunt testen (dus niet alleen afspelen).
Verder vind je veel voorbeelden van goede en slechte dvd,s.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:30:
Philips schijfjes zijn inderdaad niet de beste, Platinums ben ik ook zeer over te spreken, en heb nu BenQ's binnen die ook schitterend branden (1 uitval op 110 dvd's). Ik test trouwens al mijn dvd's na schrijven, niets zo irritant om later te ontdekken dat er een foutje op staat.

Zelf koop ik alleen branders van Sony (of van Lite-on als het een Sonykloontje is), omdat er daar zeer veel tooltjes voor te vinden zijn om firmware's custom (brand en leessnelheden per mediacode) te maken. Zo kan je makkelijk gelijk welke dvd testen op sneller branden, en wat ik er het leukste aan vind is het aanpassen van de readsnelheid van gewone dvd's. Originele DVD-schijven kan ik nu gewoon inlezen aan 18.000 tot 20.000 kb/s zonder dat er fouten ingelezen worden, terwijl ik vroeger al tevreden mocht zijn als ik 12.000 haalde. Tel daarbij op dat mijn Sony (DWQ28A, geflasht naar een DRU800) niet kapot wil (en em heeft al gigantisch veel geschreven), en je hebt gewoon een topbrandertje voor niet eens zoveel geld (was een kleine 60€, terwijl je hier voor een NEC (ook goeie branders btw) nog steeds 45€ betaald, maar die zijn niet firmwareaanpasbaar dacht ik)
Ahem, NEC's zijn wel degelijk firmware aanpasbaar en kan daarom met de juiste aanpassingen veel schijven op ogere snelheid als dat ze gelabeled zijn branden.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-02 22:08
Merk boeit geen ene moer bij DVD's, het is nl. zo dat er een tiental grote fabrieken zijn, maar honderden merken. Dit betekent dus dat veel merken schijfjes uit dezelfde fabriek halen, Ook komt het andersom voor dat een bepaald merk schijfjes van meerdere fabrikanten gebruikt. De fabrikanten kun je uit de mediacode afleiden, die meestal wel is geplaatst op de goedkopere duitse/belgische postorderstore :)

Beste schijfjes zijn die uit de Japanse fabrieken zoals Taiyo Yuden fabriek, alleen daar mag je ook voor betalen. Ik heb zelf platinum 8x's uit de Ricoh fabriek, die zijn ook goed van kwaliteit.
Dan heb je de budget merken (fabrieken) uit India en Taiwan etc. zoals CMC MAG, Ritek etc, daar komen de Arita's en spul weg.. echter.. die fabrieken hebben ook vaak goede en slechte lijnen/batches, de "bekende" merken zoals Sony, Philips, TDK, Thats Write en weet ik veel kunnen net zo goed schijfjes uit deze fabrieken betrekken. Het is dus gewoon goed naar de mediacode kijken.

Dan nog is het effe goed zoeken op cd-freaks.com naar reviews van schijfjes icm. je type/merk brander. De verschillende branders gebruiken allemaal hun eigen brandstrategieen waar de ene brander bijv dus beter schijf X fikt en de ander weer beter scoort met merk Y schijfjes.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik ze dan het best bestellen

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik zie hier wel hele tijd Taiyo Yuden terugkomen maar nog niemand heeft de media-code MCC genoemd. Verbatim gebruikt deze voor de meeste dvd's en is na TY de beste mediacode.
Als je ergens 50dvd's met TY code voor 15,- ziet kun je er over het algemeen van uitgaan dat dit niet de echte TY's zullen zijn. Kijk dus eerst op www.cdrwinkel.com of een van de andere online dvd-shops en kijk daar naar de prijs van Plextor dvd's en je weet ongeveer wat echte TY's zullen kosten. Zelfde geldt voor MCC mediacode, kijk naar Verbatim met MCC00x mediacode en je hebt een goede indicatie van de prijs van de echte MCC's.
Kijk voor meer info over de media-codes eens op www.nomorecoasters.com.

In het begin kocht ik ook altijd platinums, maar het merendeel ervan kan ik nu (ongeveer 3 jaar later) rechtstreeks de container inflikkeren (om nog maar niet over de 3 princo-prullen te spreken die ik had.. binnen een half jaar totaal onleesbaar). Nu koop ik alleen nog Verbatims met MCC als mediacode of als de Plextor TY's een beetje redelijk geprijsd zijn (1,- per 25st meer vind ik acceptabel) dan koop ik die.

[edit]
Op je bovenstaande vraag waar te bestellen, ik bestel ze altijd bij cdrwinkel.com, andere mensen bestellen altijd bij opus.nl of ddvd.info. Ieder heeft zijn eigen favoriete winkel.

[ Voor 36% gewijzigd door FlipFluitketel op 07-05-2006 12:36 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• cc12
  • Laatst online: 15:12
Je hebt ook dvd schijfjes van TDK die extra krasbestendig zijn o.a. te koop bij dynabyte ( circa 10 euro voor 5 stuks)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil verbatim bestellen, volgens review:
No surprises here, an excellent result from the Verbatim 8x media manufactured by Taiyo Yuden. Highly recommended!

Waar kan ik ze best bestellen, en hoe kan ik zien of ze bij Taiyo Yuden gemaakt zijn.

• cc12
FlipFluitketel schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:28:
Ik zie hier wel hele tijd Taiyo Yuden terugkomen maar nog niemand heeft de media-code MCC genoemd. Verbatim gebruikt deze voor de meeste dvd's en is na TY de beste mediacode.
Als je ergens 50dvd's met TY code voor 15,- ziet kun je er over het algemeen van uitgaan dat dit niet de echte TY's zullen zijn. Kijk dus eerst op www.cdrwinkel.com of een van de andere online dvd-shops en kijk daar naar de prijs van Plextor dvd's en je weet ongeveer wat echte TY's zullen kosten. Zelfde geldt voor MCC mediacode, kijk naar Verbatim met MCC00x mediacode en je hebt een goede indicatie van de prijs van de echte MCC's.
Kijk voor meer info over de media-codes eens op www.nomorecoasters.com.
In dat lijstje staat mam-e als 3e keus (c-merk). Sorry, maar ik dacht dat mam-e toch zeker wel als een betrouwbaar medium te boek stond.

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het gaat vooral om de media code Tayo Yuden is zeker de beste maar ook de duurste (daarintegen vindt ik princo juist de duurst 100DVD's 20 euro en na een jaar kapot volgensmij was het woord goedkoop=duurkoop)

ik heb ook goeie ervaring met Platinum de Rico en CMC media code platinum heeft ook hun eigen schijfjes die zijn wat minder vindt ik

als ik een top 3 zou moeten maken

1) Tayo Yuden (watch spellingsfouten)
2) CMC (vroeger philips wat je nu denk ik hebt nu platinum veel, en Memorex (vroeger))
3) Rico's (vroeger veel paltinum tegenwoordig nog maar minder)

hoop dat ik goeie info heb gegeven vergeet niet mensen dit is mijn ervaring met schijfjes
dus niet flamen als jullie andere ervaringen hebben iedereen is weer anders :)

• cc12
Mam-e is te koop bij www.tapes.nl . Ze hebben ook een winkel in amsterdam (parnassusweg, schuin tegenover de rechtbank)

En volgens mij (en anderen) behoort mam-e toch echt bij de top wat betreft de kwaliteit en levensduur (daar betaal je overigens ook voor). Ze zijn dus prijzig. Kijk maar, de cd-r's worden gebruikt als master (studio) en voor in ziekenhuizen.

Ik heb dus ook mijn twijfels over die website die vermeld dat mam-e 3e klas is

[ Voor 62% gewijzigd door cc12 op 07-05-2006 12:44 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:33:
ik wil verbatim bestellen, volgens review:
No surprises here, an excellent result from the Verbatim 8x media manufactured by Taiyo Yuden. Highly recommended!

Waar kan ik ze best bestellen, en hoe kan ik zien of ze bij Taiyo Yuden gemaakt zijn.
Gaat ie weer.. www.cdrwinkel.com www.ddvd.info www.opus.nl (ik zal er vast nog wel een paar vergeten..) Bij cdrwinkel.com kun je ook gebruikerservaringen van de desbetreffende dvd's lezen.
Kijk dus op de sites en zoek de dvd's op die je wilt hebben. Bij cdrwinkel.com en opus.nl staan de mediacodes bij de dvd's. Op ddvd.info kan ik het zo snel even niet vinden.
(Voor gebruikerservaringen met de winkels kijk je in de ShopSurvey.)

[ Voor 22% gewijzigd door FlipFluitketel op 07-05-2006 12:50 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nec3500 en nec3550, beide goede ervaringen met Traxdata DVD+R 8*, bestel ik altijd bij www.ddvd.info/nl , dat pakket waar je 100 schijfies + 100 doosjes hebt voor €50

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Hmm,

Ik ben altijd al een fan geweest van TDK,
Vroeger altijd videobanden van hun enz..

Ik gebruik als DVD Brander: Pioneer DVR-111D
En als schijfjes: TDK DVD-R 1-16x 4,7GB

Nog nooit een mislukt schijfje gehad.
De DVD-tjes kosten 9,99 euro voor 25 stuks.
Dus 40 euro voor 100 stuks,

Dan gebruik ik zelf Amaray dvd hoesjes, (wereld kwaliteit.. strak plastic en de hoesjes breken nooit)
Deze hoesjes kosten €0,40

Ik bestel dus allebei per 100,
En dat kost dan €80,- (incl. BTW)

(verzendskosten + 6 euro)

Maar zoals hier boven al wordt genoemd door Bartgrefte,
Daarbij worden niet topkwaliteit hoesjes geleverd.

Laurens

[ Voor 50% gewijzigd door lvrijn op 07-05-2006 13:33 ]

Pagina: 1