Toon posts:

[SLI] Moederboord dwars?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb dus nog steeds mijn sli pc niet goed lopen (zie mijn andere topics).
Er is geen verschil te merken in prestaties sinds ik sli heb.
Volgens mij lopen de kaarten goed en zit het meer op mijn moederboord.
Als ik een benchmark doe en hij gaat puur op de cpu dan loopt hij in principe vast. Je moet er veel voor over hebben om dan te blijven kijken want aan het einde heb je iets van 10 vaststaande frames gezien. Verder loopt de grafische kaart wel goed. De temperaturen zijn nu ook wel noormaal behalve die van de nforce 4sli chip. Daar brand je je vingers gewoon aan. Ik begin dus te vermoeden dat het daar ligt. Op de een of andere manier is die chip dus niet goed en trek hij mijn P4 mee.
Er is mij ook aangeraden om mijn pc opnieuw te installeren. Zal dit helpen? Kun je een SLI systeem later activieren als windows al is geinstaleerd?

Systeem:
P4 6800 3GHz 800MHz
ASUS P5ND2 SLI
2xXFX6800gt (sli)
1Gb RAM
Tagan 480 Watt
80 Gb HD en Plextor brander.

Wat ik al heb gedaan:
Ik heb al heel heel veel gegoogeld en op got gezeten.
Voeding laten cheken bij de pc winkel waar ik half werd uitgelachen en waar ze mij zeiden dat ie echt genoeg stroom leverden. Ze hebben hem getest met 2 Raptor schijfen en 1 gewone.
Bios (van grafische kaart) geflashed nadat ik erachter kwam dat de ene v2.1 en de ander v2.3 was.
Nieuwste drivers, alles van de hardware nagelopen en benchmark test gedaan.
Kaarten omgewisseld.
Bij de winkel geweest waar ze er naar hebben gekeken. En de bios van mobo geflashed met nieuwste versie.

Er zit drie jaar garantie op mobo dus kan hem waarschijnlijk gewoon laten vervangen. Maar kan het daaran liggen? Ik ga ook Asus bellen maar de NL site ligt er uit dus heb ff geen nummer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik snap je verhaal niet helemaal.. waarmee benchmark je het dan? 3dmark?
Verder heb je het over de cpu.. als het 3dmark is dan is het vrij normaal dat een "cpu benchmark" net een dia voorstelling is want je cpu is niet gemaakt om videobeelden te renderen.

Verwijderd

Topicstarter
3dmark 06.
Maar kan het zo zijn dat het systeem niet goed loopt omdat SLI niet goedwerkt omdat er iets niet goed is met het mobo (nforce chip)
De computer ziet namelijk wel allebij de kaarten maar ik merk niks in games en er loopt een irritante trilling in het scherm. Hij zakt steeds eeen stukje naar beneden en naar boven. Hoe los ik dit op?
En wat kan ik verder nog doen om mijn sli goed te laten werken. Windows opnieuw instlaleren?

Verwijderd

Heb je het nou nog niet geleerd???
Dit is nou al je 4e of 5e topic over het zelfde onderwerp!

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik nog leren het werkt nog steeds niet en ik vraag me dus nu af of het aan het moederboord ligt.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:57:
Wat moet ik nog leren het werkt nog steeds niet en ik vraag me dus nu af of het aan het moederboord ligt.
dan kun je het gewoon beter in het zelfde topic houden, dit mag ook niet, je hebt je vraag al gesteld en daar doet men al zijn best om je te helpen, alleen door als maar topics te openen heb ik al geen zin meer om je te helpen...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik heb weinig verstand van sli en ga ook niet (al) je vorige topics doorlezen maar wil dit toch even checken...

Heb je de (ik noem het maar even) "SLI kaart" op je moederbord goed zitten?

[ Voor 6% gewijzigd door Goat op 06-05-2006 19:00 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:56:
Heb je het nou nog niet geleerd???
Dit is nou al je 4e of 5e topic over het zelfde onderwerp!
Idd, word een beetje retarded nu. :S

Al zijn antwoorden zijn al 10 keer gegeven.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik snap het. Het systeem werkt gewoon niet en heb alle tips gebruikt. Heb alle handel op marktplats gezet en ga gewoon een high end single nemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:20:
Ok ik snap het. Het systeem werkt gewoon niet en heb alle tips gebruikt. Heb alle handel op marktplats gezet en ga gewoon een high end single nemen
:X hoezo geld verkwisting......, doe eens een beetje moeite zeg :/

Verwijderd

Topicstarter
Moeite. 3 dagen ben ik er mee bezig geweest! hij heeft een nacht bij de pc winkel gestaan. Heb echt alles gedaan dus het zit me nu ook tot hier ( kan het niet afbeelden maar tot boven mijn hoofd:P)
Dus heb ik geen zin meer om er nog moeite in te steken. :r

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
- Sli selector staat goed?
- Voeding op beide kaarten aangesloten?
- Kaarten apart getest en ze werken?
- Sli connector zit er goed op?
- Kaarten goed aangedrukt?
- Nieuwste driver?
- 3dmark 05 is gemaakt voor zulke kaarten, draai die eens en post score?
- Staat niet perongeluk AA aan of iets anders in je driver?
- Doet de rest van je pc het?

Verwijderd

Topicstarter
Ja!
Ja!
Ja!
Ja!
Ja!
Ja!
Al gedaan 3220 maar ingame zijn de prestaties heel slecht!
Bedoel je anti alaising?
Ja!

Ik vermoed dat a: er toch een instelling is.
b: mijn nforce chip kapot is aangezien het blokje wat er voor zit heel heel erg heet word. Het doet gewoon pijn!

Weet iemand of Asus een services senter heeft in nederland want ik kon niks vinden op de site ook geen telefoon nummer. Heb gemaild met hun lijst maar die werkte niet bij mij.
Weet iemand mischien waar ik anders heen kan gaan met mijn systeem want bij de plaatselijke winkel snappen ze volgens mij ook niet echt veel meer dan pctjes inmekaar zetten. 8)7

Ik heb trouwens sli later inmekaar gezet dan windows er op stond. Is het dan nodig om windows opnieuw te installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 19:42 ]

Verwijderd

Ik heb trouwens sli later inmekaar gezet dan windows er op stond. Is het dan nodig om windows opnieuw te installeren?

dat maakt geen zak uit zolang je de driver maar op sli zet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Croosposten is op GoT niet de bedoeling, ga toch lekker verder in je eerdere topic: Systeem advies nodig!

Verder snap ik sowieso niet a) wat het probleem is en b) waarom je een vraag over moederborden in Videoplanken & Beeldkanonnen stelt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.