[XHTML/CSS] Footer onder floats

Pagina: 1
Acties:

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13
http://test2.toolskyn.nl/

Ik ben op de pagina waarnaar een linkje staat hierboven bezig met het uitproberen van het werken met alleen maar Divjes en CSS. Maar ik loop op dit moment een beetje vast. De code die ik nu heb (CSS) werkt goed in FX en Opera, maar IE maakt er een zooitje van. Nu kan het zijn dat dat door mijn eigen fouten komt, maar ik zou graag mn code in IE ook goed terecht zien komen.

Wat heb ik al geprobeerd?
-Verschillende artikelen gelezen over de layout-vorm die ik voor ogen heb, geprobeert toe te passen
-Zoektoch op Google en GoT

Iemand een idee waar 'de fout' zit, of wat IE fout doet?

gewooniets.nl

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Ik denk dat je hier tegen de verschillende 'implementaties' van CSS aanloopt.

Op deze pagina kun je vinden hoe je css voor specifieke browsers kan implementeren, zodat je aparte code voor IE kan maken zodat het er daar ook goed uitziet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

crisp

Devver

Pixelated

Haal om te beginnen die XML-declaratie eens weg, hierdoor rendered IE in quirksmode (puntje appendix C voor HTML compliance - zolang je je site verstuurd als text/html heeft het niets met XHTML te maken).

Intentionally left blank

• Toolskyn
Ik heb er weer gewone simpele HTML4 van gemaakt ;)

Ik vind het nogal vreemd dat IE hem verkeerd rendered, andere simpele layouts met 2 floats en een footer eronder gaan voor zo ver ik het heb gezien eigenlijk altijd wel goed...

gewooniets.nl

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

http://therealcrisp.xs4all.nl/toolskyn.html

Beetje cleanup gedaan en de header ook netjes binnen de wrapper gezet. Enige verschil is nog afwijking in default fontsize voor heading-elementen en het feit dat IE < 7 geen dotted border ondersteund ;)

Intentionally left blank

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Servertje ligt plat, crisp :Y)

We are shaping the future

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:40:
Servertje ligt plat, crisp :Y)
nee, was een opgedrongen reboot :P

Intentionally left blank

• Toolskyn
crisp schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:37:
http://therealcrisp.xs4all.nl/toolskyn.html

Beetje cleanup gedaan en de header ook netjes binnen de wrapper gezet. Enige verschil is nog afwijking in default fontsize voor heading-elementen en het feit dat IE < 7 geen dotted border ondersteund ;)
Bedankt! Ik had zelf de header al buiten de wrapper gezet om te kijken of het daar niet door kwam. Headers enzo was ik nog niet aan toegekomen, ik wou eerst dit probleem uit de weg hebben ;)

Ik ga nog maar weer eens verder knutselen iig en maar eens kijken wat er nou precies veranderd is! Nogmaals bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Toolskyn op 07-05-2006 11:10 ]

gewooniets.nl

Pagina: 1