Toon posts:

[XP Pro] Plotseling geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na uitgebereid de search functie gebruikt te hebben en daar geen goede oplossing voor mijn probleem kunnen vinden, wil ik hierbij een topic openen over mijn beeldloze pc.

Ik heb een Packard Bell Imedia, met athlon 1100+, onboard video etc
de specs staan hier http://support.packardbel...m/?sn=010338920338&g=1400

Nu heeft het een hele tijd probleemloos gewerkt, er zit een agp videokaart standaard in van Ati, maar die werd niet gebruikt. Er werd gebruik gemaakt van de Onboard videokaart,

Nu na plots van tijd, stond het systeem vast en kon er niets anders dan de reset knop indrukken, hierna gaf de computer geen beeld meer maar gaat hij wel aan. ( de fans, hdd, cdrom etc gaan aan)

Als gevolg hiervan heb ik de monitor kabel op de agp kaart aangesloten maar ook daar kwam geen beeld uit. (op een andere monitor doen ze het beiden ook niet, monitor is dus goed)

Ik kom er niet uit hoe ik nu beeld moet krijgen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je tevens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Je zou kunnen proberen het BIOS te resetten door middel van het batterijtje uit zijn socket te halen.
Ook kun je de AGP-kaart even uit het AGP-slot halen. Deze gebruikt namelijk ook stroom.

Hiermee even buiten beschouwing latend dat je waarschijnlijk betere prestaties hebt als je de onboard videokaart uitschakelt (in het BIOS) en altijd de AGP-kaart gebruikt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Het kan best zijn dat hij de ene kaart aanspreekt, en de andere niet, en dat er 1 kapot is. Gewoon voor de zekerheid die BIOS reset doen...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Bios batterij eruit halen en terug zetten had verder geen effect, ben bang dat de onboard video is overleden, maar hoe kan ik de computer dwingen de agp kaart te pakken zonder enig beeld? standaard staat namelijk de onboard video als primary ingesteld

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

De searchfunctie werkt alleen als je het goede input geeft. Je doet in deze topic een tenenkrommende lading aannames die er waarschijnlijk toe geleid hebben dat je niets vond. Verder is wat je post ook niet bepaald conform de Huisregels :o

- "geen beeld" kan door 1001 dingen veroorzaakt worden, meestal juist *niet* door videokaart. Tenzij je goede redenen hebt om dat te vermoeden is dit pertinent de verkeerde plek voor een dergelijke topic.
- specs dienen in je topic, niet achter een of andere vage link gegeven te worden. Een Athlon 1100+ bestaat trouwens niet...
- als je specs kloppen heb je geen onboard maar integrated VGA. Dat heeft zo een paar gevolgen waardoor een aantal punten in je verhaal gewoon niet waar kunnen zijn. Zodra jij bij integrated VGA een videokaart in de AGP slot steekt, wordt de integrated VGA uitgeschakeld. Nogal logisch dat je daar dan geen beeld op krijgt...

En dan komen we terug op zelfwerkzaamheid:
Voor dit soort issue hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geschreven. Daar staat toch echt meer in dan alleen batterijtje eruit en erin. Doorloop eens *ALLE* stappen, dan kom je erachter wat er mis is. Dat hoor je sowieso te doen *VOOR* je een topic opent...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.