vervangen van mijn ATI9600SE gamebuster

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:50
Hoi
Ik zit met het volgende:

Ik heb hier twee systeempjes staan
Een P42600 met 1 gig geheugen en een ati radeon9600SE gamebuster (passief gekoeld) met twee IIama visionmaster pro 513 schermen (overgenomen van het werk;) Deze gebruik ik vooral voor fotobewerken, internet en soms een game (Quake3 Quake4 en zo afenoe nog een andere game) en wat divx kijken.

daarnaast een 2e PC athlon 1500 512 meg heugen niet zo heel veel meer gebruikt wordt behalve voor wat internet en een spelletje quake3 of als dat ooit lukt ook quake4. Die door bezoek gebruikt wordt;) Systeem uitgevoer met stille koeler. Was video passief gekoelde geforce2MX

Bijde PC's heben alleen AGP

Nu is van dat 2e systeem de beforce2MX kaart gestorven dus moet ik daar wat anders voor kopen.
Ik zie 2 opties:
1e de radeon 9600SE over zetten op hulp systeem en voor mijn hoofd susteem een nieuwe kaart kopen aleen zoek ik dan iets wat stil is want ik heb dat system aardig stil en wil dat graag stil houden.

2e een vervangende haart voor het reserve systeem kopen.

Wat ik uit wil geven? eigelijk max 100 euro maar dan zou ik graag wat beter performance hebben op hoofsysteem (monitoren draaien nu op verschillende refreshrate)

Dit is misschien een complexe vraag want ik kreeg in de winkel te horen dat ik weinig kaarten meer zou kunnen kopen.

Men proberde mij een asus A9550GE of een Asus 9520 aan te praten maar ik vraag em af ok dat wel een geode keuze is in AGP

mrbert

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:34
Ik denk dat een X1300 Pro wel een leuke upgrade zou zijn. Deze zit iets onder de 100,-

Maar dat had je zelf ook wel kunnen opzoeken :>
Gewoon even in de pricwatch kijken welke kaarten er zijn voor 100,- en dan een beetje reviews opzoeken :)
niet lui zijn he :P

[ Voor 84% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-05-2006 22:26 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Zou voor optie 1 gaan, en je 9600SE in dat 2de systeempje stoppen.
Voor je hoofdsysteem kun je dan kijken naar een 7600GS (Tweakers Best Buy Guide Mei 2006). voor € 124,90 En anders misschien de veel goedkopere 7300

//Edit
Weet aleen niet of die ook in AGP uitvoering bestaan; Tweakers Pricewatch geeft overigens deze 2 opties voor jouw budget;
- Asus GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N6600GT/TD - € 120
- Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) - € 100
Waarbij ik zelf voor de 6600 zou gaan...

[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 06-05-2006 22:35 ]

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:50
Hi Tristan

Thnaks voor het antwoord.

Het is niet direct luiheid hoor meer dat ik echt geen idee meer heb hoe het verder gelopen is met alle chipsets:(
spms loop het net te hard voor me als ik er niet echt bij blijf;)

Heb trowuens FF gekeken maar zie deze kar in agp niet onder de 100. 119 is tot nu toe de goekoopste geloof ik !! maar iK zal deze zeker FF verder bekijken!! IK heb nl geen idee wat ik er mee vooruit ga.

Ben FF stil blijven staan toen ik dit systeem kocht:S

mrbert

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Zo moeilijk is het niet:

- bepaal om te beginnen je budget en je eisen hoe gedetailleerder je dat laatste doet, des te eenvoudiger je keuze gaat zijn
- pak op www.tomshardware.com de AGP charts erbij. Noteer alles wat aan jouw eisen voldoet (er zijn meerdere benches in meerdere apps)
- pak www.tweakers.net/pricewatch erbij en streep alles weg wat te duur is
- ga terug naar THG en kies datgene wat binnen budget het beste presteert in jouw meest relevante app en/of kijk naar features (koeling etc) en kies op basis daarvan :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.