Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e, 4e en 5e versnelling kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Vandaag lekker naar het strand geweest geen enkel probleem. Op de terug weg ging de versnelling opeens niet meer in zijn twee, hij pakte gewoon niet. Drie ging nog wel, verderop stukje wara je harder kan, 4 ging ook niet en 5 ook niet. Alleen de 1 en de 3 werken dus nog. Bij schakelen naar de 2 kan je douwen wat je wil, koppeling helemaal in, beetje in, maakt niets uit. Hij pakt hem gewoon niet en schakelt terug naar de vrij.

Het betreft een Daewoo Matiz van 2001, 105.000 km op de teller en afgelopen woensdag juist nog geweest voor een beurt. Met name daarom verbaasd het me, de garage had in totaal voor 1000 euro aan reparaties uitgevoerd. Niets met de versnelling of koppeling of iets dergelijkes echter.

Wat zou dit kunnen zijn? En vervolgens natuurlijk, wat zou dit gaan kosten?

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

naar de garage gaan
het is bijna onmogelijk om dit defect te kunnen vast stellen zonder dat je de bak "voelt"
en misschien is het wel een intern defect in de bak
wie weeet
en dat dit bij een beurt niet geconstateerd word is omdat de koppeling/bak nie gedemonteert wordt voor controle ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Meest logische is een verschoven schakelstang (als het ding met stangen werkt).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik sluit me aan bij StevenK :) Kwestie van even afstellen.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

idd

heb het eens bij een caddy gehad.
die deed alleen nog 3 en 4
en dan file rijden :|

ik kwam aan met een verbrabde en rokende koppeling

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op die manier leer je wel heerlijk defensief rijden :+

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47

Christiano007

Ich bin der champion

Synchroom ringen vertieft?!

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Synchromesh bedoel je.. Nee, dat lijkt me niet. Als dat zo is worden de tandwielen niet meer qua snelheid op elkaar afgestemd en zou het schakelen gepaard gaan met een hoop gekraak. Bovendien sluipt dit er heel langzaam in, en niet zomaar na een paar uur ineens ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Timmert op 06-05-2006 23:45 ]

• Chevy454
  • Niet online
schakelstang of de bowden kabels idd :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Auto was zaterdag al direct naar de garage geschuifeld in zijn 1, helaas is zaterdag blijkbaar geen monteur werkdag dus moesten we wachten tot vandaag. Garage zojuist gebelt en ben nu echter alweer vergeten wat het was. Een gebroken schakelkabel of in ieder geval iets in die richting. Dat zal sommige hier bekender in de oren klinken dan mij.

Vervangingskosten 146 eurootjes.

http://www.bonuszoeken.nl

• Chevy454
  • Niet online
Baarsjes schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:56:
Een gebroken schakelkabel of in ieder geval iets in die richting.
Bowden kabel waarschijnlijk.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1