Toon posts:

MSVC++ Objecten linken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag twee objecten aan elkaar linken. Ik heb in ASM een simpele procedure geschreven die de letter 'A' op het scherm zet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PUBLIC PRINTEN
.MODEL SMALL
.STACK 256

.CODE
PRINTEN PROC FAR
MOV DL, 41H
MOV AH, 02H
INT 21H         ;; PRINT 'A' OP HET SCHERM
RET
PRINTEN ENDP
END

Assembled met MASM.

Nu wil ik in MSVC++ dit object aan m'n code linken. Ik heb echt geen idee hoe, ik heb bij Project->Settings en dan bij Object/library-module het obj-bestand erbij gezet. Maar hoe kan ik in C++ deze procedure dan aanroepen?

Groeten,

Peter.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23
Een typisch geval van 'gewoon doen'. In C kun je 'm zonder declaratie callen, in C++ zal je er een declaratie bij moeten verzinnen:
C++:
1
2
3
4
extern "C" void PRINTEN();

// ...
PRINTEN();

Ik hoop dat je je wel beseft dat je 16-bits DOS code aan het schrijven bent, dus je hebt sowieso een DOS compiler (hele oude versie van MSVC++?) nodig en je moet een DOS-applicatie linken.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik even niet bij stil gestaan. Dan laat ik het er maar even bij zitten, het heeft geen haast.

Bedankt.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
MSVC 1.52c om precies te zijn. Kleine kans om die nog ergens te vinden, ben ik bang. Sowieso is het wat overbodig om voor dat soort simpele dingetjes assembly te gebruiken. Als het toch moet, dan kun je het beste je assembly inline in een __asm block zetten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein