Toon posts:

IE verneukt logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een website en ik gebruik standaard Firefox. Bedacht me echter later dat het overgrote deel van de nono's nog IE gebruiken en de site daar dus ook in moet werken. Je begrijpt wel dat de layout compleet verneukt werd door IE... Gelukkig heb ik het meeste nu wel recht weten te zetten, maar er is nog één annoying puntje wat maar niet wil werken...

Kijk naar: http://www.dowine.nl/nvdf/layout03.php
In Firefox staat het logo netjes en in IE zit er net 2 mm verschil tussen het onderste gedeelte van het plaatje. Dit komt omdat Firefox het plaatje als ik zeg [img]""[/img] wél helemaal tegen de rand van de tabel zet en IE zet hem dan 2 mm ervanaf. Als ik in de <td align=right> doe, kan IE opeens het plaatje wel weer helemaal rechts uitlijnen, maar dan is vervolgens ook de tekst weer rechts uitgelijnd en dat wil ik ook niet! Kan ik de tekst wel weer met <div align=left> terugzetten, maar dan komt het onder het plaatje te staan en is er een heel stuk wit boven... zucht!

Weet iemand hoe ik IE zover kan krijgen om het plaatje tégen de rand van de tabel te zetten? Support in css of html zijn welkom. Ik ben het nu écht zat. Stómme IE

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Heb niet naar je HTML/CSS gekeken, maar als je gewoon de padding/margin op die img 'ns op 0 gooit?

United we stand, and divided we fall

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Zowieso lijkt me dit een erg ingewikkelde methode om 1 plaatje neer te zetten... Is er een speciale reden waarom je het in meerdere stukken hakt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je site stikt van de inline styles, font tags, tables en andere dingen die het tesamen een puinhoop maken. Mijn vermoeden is sterk dat je een WYSIWYG editor hebt gebruikt die er deze rommel van bakt. Attributen dan weer wel met quotes, dan weer niet, je gebruikt geen doctype enz. enz. Geen wonder dat er renderverschillen optreden tussen de verschillende browsers (los van browser bugs e.d. dan).

Je zou kunnen beginnen met je page te valideren maar dat betekent niet dat het je probleem oplost. Schoon je HTML eens op, maak nette CSS en zoek dan de oorzaak van je probleem.

En waarom je het logo in stukken hakt... tja. Je zou natuurlijk een rowspan en colspan kunnen gebruiken als je toch een table wil gebruiken. Dan hoef je je logo ook niet in stukken te snijden... Zowieso gebruik je maar een rare table indeling...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9dc9aec0b15ca2e3dd6d5e51d8ea461f/thumb.png

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 06-05-2006 15:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Sja. Met colspan en rowspan kan je natuurlijk ook je tabel aanpassen dat je je logo niet in stukken hoeft te hakken. De oplossing is zó simpel dat ik er gewoonweg nog niet over had gedacht. Meestal knip ik logo's in stukken, omdat ik dan ook eenplaatje heb voor de omranding van de site en dan is het fijner om niet met colspan en rowspan te werken.

Maar ik heb dit allemaal helemaal zelf in kladblok geschreven hoor, is verder geen programmaatje aan te pas gekomen. Dat het wat slordig en chaotisch programmeerwerk is, dat zou wel kunnen. Ik vond het zelf al redelijk netjes, andere sites van mij zijn een grotere puinhoop.

Maar dus bedankt voor dit eenvoudige, nuttige commentaar! Ik kan weer verder! Ole!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
dowine, dit is nou een van de voordelen van divs boven tabellen, je kan een divje gewoon absoluut rechtsboven plaatsen, en daar je hele logo in kwijt.
dit is stukken netter, en is nog sneller ook (1 plaatje is sneller dan 2)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

een tabel kan je ook absoluut positioneren, zelfs alle cellen apart als je wil

doet er allemaal niet toe welk element je gebuikt qua vormgeving
gebruik gewoon de goede elementen voor de juiste dingen, in het geval van het logo noch tabel noch div, maar gewoon hzoveel

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Waarom zet je het logo niet gewoon als background? Ben je in één keer klaar...

We are shaping the future

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat je dit veel makkelijker kunt doen met divs die over elkaar vallen. En zoals Alex al zegt als background instellen. Heb je geen geklier met tables én het is semantisch juist!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:03:
een tabel kan je ook absoluut positioneren, zelfs alle cellen apart als je wil
niet zonder de display propertie te veranderen volgens mij.. (en dat is helemaal fout)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1