Deze zaterdagmorgen ben ik even wezen kijken op landgoed Slangenburg bij Doetinchem. Een absolute aanrader voor iedere Achterhoeker die aardige voorjaarskiekjes wil maken. Het is er op dit moment erg aardig. Alles staat in bloei en ook aan wildlife is er genoeg te vinden op dit moment. Zo werd ik tijdens mijn wandelingtje verrast door een roofvogel die voor mijn voeten een onschuldig vogeltje greep. Kortom, erg leuk om er eens een lange wandeling te maken. Een kleine indicatie:
1. Kasteel Slangenburg tussen de bloempjes

2. Volop voorjaar in de weilanden rondom het landgoed

3.

4.

5. Een blik op een deel van het kasteel, verscholen tussen de bossen

6. Een prima plekje om even uit de rusten en je bammetje op te eten

Aangezien ik erg weinig tijd had, kon ik niet flink rondlopen op het landgoed. Het is erg mooi om je auto op de parkeerplaats neer te zetten en dan langs het kasteel, over de grote weg, door het bos naar de abdij te lopen en vervolgens via een grote boog weer terug. Dan kom je alle pracht van het landgoed wel tegen.
Op de terugweg werd ik ook nog eens blij verrast met een bollenveldje in de Achterhoekse binnenlanden. Jajajaa, niet alleen jullie westerlingen hebben bollenvelden, ook wij Achterhoekers doen een beetje mee. Ik ben nog snel even gestopt voor wat foto's.
7.

8. Je hebt er altijd wel wat buitenbeentjes bij zitten

9. En daar kun je dan weer een extra blik op werpen

10. En als laatste nog wat vager werk

Camera: Nikon D70 + Sigma 24-135 en Sigma 70-300
1. Kasteel Slangenburg tussen de bloempjes

2. Volop voorjaar in de weilanden rondom het landgoed

3.

4.

5. Een blik op een deel van het kasteel, verscholen tussen de bossen

6. Een prima plekje om even uit de rusten en je bammetje op te eten

Aangezien ik erg weinig tijd had, kon ik niet flink rondlopen op het landgoed. Het is erg mooi om je auto op de parkeerplaats neer te zetten en dan langs het kasteel, over de grote weg, door het bos naar de abdij te lopen en vervolgens via een grote boog weer terug. Dan kom je alle pracht van het landgoed wel tegen.
Op de terugweg werd ik ook nog eens blij verrast met een bollenveldje in de Achterhoekse binnenlanden. Jajajaa, niet alleen jullie westerlingen hebben bollenvelden, ook wij Achterhoekers doen een beetje mee. Ik ben nog snel even gestopt voor wat foto's.
7.

8. Je hebt er altijd wel wat buitenbeentjes bij zitten

9. En daar kun je dan weer een extra blik op werpen

10. En als laatste nog wat vager werk

Camera: Nikon D70 + Sigma 24-135 en Sigma 70-300