Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vervangen condensator USR8054 (Router)

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-11 14:11
Aangezien ik eens graag dingen opengooi om te zien hoe het ervanbinnen uitziet, vond ik dat de router vandaag aan de beurt was :9

eenmaal open zag ik dat 1 condensator aan het gapen was (opengesprong).

Tzou jammer zijn moest ik een nieuwe router aankopen omwille van iets klein (router werkt wel nog 8)7 )

de condensator dat kapot is, is een STONE 680µF 6.3V. Nu wil ik deze vervangen, maar de enige condo die ik op het moment bij me heb is een RUBYOON 1500µF 6.3V

op vlak van electronica ken ik niet veel, drm de vraag of ik deze zomaar mag vervangen :)

De router is trouwens een "US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router"

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:33

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat zal waarschijnlijk gewoon zonder problemen kunnen. Aan de grote te zien lijkt het me een afvlak condensator voor de voedingsspanning, en voor zo'n condensator geld ongeveer hoe groter hoe beter. Dus zolang hij de spanning aankan, kan dat prima :)

Last.fm

• Wouter06
k bedankt :)

niet verkeerd bedoeld, maar ik ga toch nog even wachten tot een paar anderen dit bevestigen :)

zou jammer zijn een werkende router met goede bedoeling toch te mollen :p

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 08:48

dodo79

witte dikke tonnie

ik bevestig wat _ernst_ zegt.
idd waarschijnlijk een elko van de voeding, en dan is een hogere capaciteit niet zo'n probleem.

omdat het kan!

• Wouter06
hopla, ie is vervangen, tot nu toe doet ie het :)

bedankt

Verwijderd

Is al te laat, maargoed: ik denk ook wat _Ernst_ zegt :)

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Je bedoelt RubyCon, dit zijn nu juist de condensators die ook slecht zijn :P

www.retroforum.nl

• Wouter06
idd rubycon, verkeerd afgelezen :)

ochja, als ie het doet is het goed ;)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:33

_Ernst_

Mark It Zero!

MiStErMaNiAc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:08:
Je bedoelt RubyCon, dit zijn nu juist de condensators die ook slecht zijn :P
Dat ie kwalitatief minder is, is in dit geval niet zo heel erg. Er zullen geen grote stromen doorheen gaan lopen en hij zal dus niet zo heel zwaar worden belast. Als je hem nu als afvlak elco op je moederbord (voor stroomhuishouding van je cpu) ging gebruiken dan was het een ander geval, daar zijn kwaliteits elko's wel een must :)

Last.fm

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Rubycon is volgens mij juist helemaal niet slecht. Ik geloof dat die elco's die bij moederborden vaak stuk gaan ook goedkope nagemaakte klonen zijn die de fabrikanten (hopelijk) in goed vertrouwen hebben gebruikt.

En of er grote stromen doorheen gaan weet je niet, uit deze post is alleen de capaciteit en spanning bekend, dat zegt niets. Gezien de spanning en capaciteit zal het wel een voedingselco zijn. Bij schakelende regelaars moet je daar vaak low ESR elco's hebben die een redelijke stroom aankunnen. Als de boel instabiel wordt is dat waarschijnlijk het probleem, maar het kan ook gewoon werken. Er valt gewoon weinig over te zeggen zonder verdere informatie.

www.madwizard.org

Pagina: 1