Toon posts:

internet chello instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik was een paar dagen afgesloten van internet en nu weer aangesloten.
in de tussentijd even via een wifi stick op het netwerk van de buren.
Nu ben ik weer aangesloten maar ik kom het internet niet op.

Ik heb 3 vragen

1. heeft de wifi-stick mijn instelling (ip adres etc.) gewijzigd?
2. hoe kan ik opnieuw mijn oude instellingen tevoorschijn halen? ik weet me ouwe ip nummer nog.
3. als ik opnieuw alles probeer te installeren kan mijn kabelmodem geen connectie maken met chello dus. de USB kabelmodem is aangesloten via ethernet. Is het volgende een oplossing? Ik geef het MAC adres van de kabelmodem door aan chello, daarna moet alles toch automatisch gaan bij installatie? Ik vermoed dat dus mijn TP/IP (hoe heet dat ook alweer) instelling fucked up zijn door gebruik van de wifi stick.

dank voor uw hulp

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:21
Je weet dat het tot 72 uur kan duren voordat een blokkade bij Chello is verwijderd (dus 72 uur nadat je betaling bij UPC winnen is gekomen).

Kom je wel op prov.upc.nl als je jouw pc direct aansluit op je modem?

Verwijderd

Topicstarter
LuukNouwen schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 14:54:
Je weet dat het tot 72 uur kan duren voordat een blokkade bij Chello is verwijderd (dus 72 uur nadat je betaling bij UPC winnen is gekomen).

Kom je wel op prov.upc.nl als je jouw pc direct aansluit op je modem?
ik was weer aangesloten, ik had ze gebeld. ik zag een paar dagen geleden dat alle 5 lampjes van het modem weer brandden. Als ik nu dus me wifi stick uninstall en ik sluit de modem aan dan doen 3 lampjes het van de 5. Power on, PC activity en receive. Receive knippert overigens aan uit. Send en online zijn OFF.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
zet em nog maar es uit en weer aan dan, die online LED is wel gewenst.
als dit blijft mislukken loop dan alle kabels nog eens na.

als het eenmaal werkt, krijg je wsl een IP in de range 10.x.x.x, je zult (in dat geval) dus eerst moeten inloggen en een MAC moeten vastleggen.
dat login scherm krijg je (als het goed is) bij iedere site die je probeert te bezoeken.

Verwijderd

Topicstarter
er is iets met het kabeltje, zit een beetje los (coax kabel van splitter naar modem)
die heb ik nu gerepareerd, want alle 5 lampjes van de motorola modem doen het weer.

Ik had als IP adres 169.254 etc, het boekje geeft aan dat dit niet goed is.
Gebeld met Chello, probeer eens

ipconfig /renew

ik krijg dan een timeout error , dat ie geen DHCP kon vinden of zo, anyone?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
heb je een firewall aanstaan, en laat die port 68 udp uitgaand door?
kabeltje van et modem naar de pc in orde?

eerst ipconfig /release dan ipconfig /renew | of een reboot.

werkt dat niet, dan zou ik zo niet durven zeggen wat je probleem is.. ik denk dat je dan beter even met chello kunt bellen, hoewel ik een antwoord verwacht als 'het ligt toch echt bij u meneer'.

Verwijderd

Topicstarter
ok
windows opnieuw geinstalleerd
nieuwe kabels erin , zowel ethernet als coax

same errors....

alle 5 modemlampjes branden!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Eenzelfde probleem had ik laatst ook bij iemand. Verbinding en modem waren ogenschijnlijk in order, maar de PC kreeg op geen enkele manier een IP adres toegewezen (niet het internet adres, maar ook niet het interne adres van het modem) De netwerkkaart was ook gewoon in orde (link met laptop e.d. geen probleem) Bij het handmatig invullen van het IP adres en gateway e.d. werkte trouwens wel alles normaal, maar dan moet je dat natuurlijk wel toevallig bij de hand hebben.

Om de een of andere reden lijkt het erop dat de database bij Chello af en toe over de zeik raakt en de PC in combinatie met het modem niet meer herkent. Bij het koppelen van een ander station (en dat registreren) waren er geen problemen meer. Daarna de oude PC weer even koppelen en alles was weer als vanouds. Als je de beschikking hebt over een laptop of zo zou dat evt. te proberen zijn.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 23:10
stekker van het modem eruit trekken en ff wachten. het modem reset zich dan.
dan stekker er weer in en gaat ie al die dingen zoeken...

dan ff pc met kabeltje eraan hangen, daarna met je browser naar provisioning.upc.nl en de gevraagde gegevens invulle...

hierna zou het weer moeten werken...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:02:
ok
windows opnieuw geinstalleerd
nieuwe kabels erin , zowel ethernet als coax

same errors....

alle 5 modemlampjes branden!
een complete reinstall voor dit probleem ???

afin een bekende fout (in ieder geval van de thomsom modem) is dat er een standby knop op zit. Deze reset NIET na een powerof. Het kan dus zijn dat jij ook zo'n ding heb en de hele modem nog op standby staat :) heb dit helaas bij veel mensen zien gebeuren

als dit het niet is kijk dan idd naar je tcp/ip settings. deze moeten op automatisch / dhcp staan

Verwijderd

Topicstarter
zo,
nu de modem aangesloten via usb en dat doet het wel, terwijl ik zeker weet dat mijn ingebouwde netwerkadapter het ook doet. heel erg vreemd allemaal. Ik heb overigens een motorola modem en toen ik het 'reset standby trucje deed' gaf ie em meteen een nieuw ipadres wat eerst niet lukte!

anyway, thanks voor alle tips!
Pagina: 1